AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Vi lurer på en ting i forbindelse med bordkartet som vi holder på å lage. Vi har hver vår vennegjeng og lurer i den forbindelse på om vi kan sette mine venner sammen, og hans venner sammen - eller om vennene må blandes oss i mellom? Hva er det vanligste?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Jeg synes du godt kan blande litt, bare pass på att par får sitte sammen. 10
CoffeeCup Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Jeg vet ikke hva som er det vanligste. Men jeg har vært på en del tilstelninger hvor man blir satt bort ifra familien/venner og det kan være noe dritt. Da bør du kjenne de godt og vite hvem de kan komme overens med. Jeg har endt opp med noen kjipe folk noen ganger, og da blir hele festen laber. Stakars søsteren min, hun er temmelig sjalu, mens kjæresten hennes ble satt med den vakreste dama til stede. Og hun satt selv med en gammel gubbe. Ikke kult. Så jeg vil si det tryggeste er å sette folk med de de kjenner, så du vet at de kan få en hyggelig kveld 3
Gjest Tirkes Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Vi kommer til å dele opp litt, men med forbehold. Har vært i bryllup der de har satt fremmede sammen med vilje og splittet par for at "familiene" skal bli kjent. Hva er poenget med å la noen ha en ubehagelig sjenert kveld ovenfor mennesker de kanskje ikke treffer igjen noen gang? Så vi beholder par, og passer på at alle sitter ved siden av noen de kjenner godt og trives sammen med og at der er flere kjente enten rett over bordet eller diagnonalt ovenfor dem på bordet. Praten går jo ofte over bordet. Så setter vi lett annenhver og blandet litt, så får folk møte nye folk, samtidig som de har reiseselskapet sitt og en håndfull bekjente innen en fornuftig rekkevidde. Men vi setter også passende aldre sammen. Setter ikke min 82 år gamle bestemor sammen med hans 14 år gamle nevø, da plasserer vi heller mine søskenbarn tidlig i tenåra nær hans, så får de tøyse med stearinlysene og stjele seg alkohol sammen eller hva nå som måtte kreves for en artig kveld for den yngre garde. 8
Anglofil Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Vi kommer til å blande gjestene litt, men vi splitter ikke par - og single sitter sammen med ihvertfall én de kjenner fra før. Det er for meg en uting å splitte par. Mvh Yvonne Endret 26. juni 2011 av Yvonne 5
Lulilelu Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Vi kommer til å blande familie og venner, men par sitter sammen og barna (unge tenåringer) sitter med foreldrene. Men vi passer på at alle sitter enten ved siden eller ovenfor noen de kjenner fra før, og at nye folk som sitter ved siden av/ovenfor/skrått er noen vi tror de kan kommer godt overens med. Plasserer også familier med barn litt sammen slik at barna sitter nær hverandre og ikke kun med de "gamle".
Gjest navnelapp Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Plasserer dokke par side om side? Vi blanda gjestane, men plasserte par stort sett på skrå ovanfor kvarandre. Å sitte til bords med den ein er gift med er vel ikkje vanleg? Muntrasjonsråda vart spreidde jamnt utover, så det vart ei god blanding. 1
Gjest Jay Skrevet 26. juni 2011 #8 Skrevet 26. juni 2011 Enig med Yvonne++, bland gjerne vennegjengene, men la (om mulig) alle ha én som de kjenner i nærheten, feks partneren.
Lulilelu Skrevet 26. juni 2011 #9 Skrevet 26. juni 2011 Plasserer dokke par side om side? Vi blanda gjestane, men plasserte par stort sett på skrå ovanfor kvarandre. Å sitte til bords med den ein er gift med er vel ikkje vanleg? Muntrasjonsråda vart spreidde jamnt utover, så det vart ei god blanding. Etter hva jeg har lest, sett og opplevd så skal par sitte ved siden av hverandre. Noe annet blir for meg heeeeeelt feil. 8
Gjest navnelapp Skrevet 26. juni 2011 #10 Skrevet 26. juni 2011 Her står det litt om bordplassering, slik er eg vand til at det blir praktisert i dei bryllupa eg har vore i. Unntaket måtte eventuelt vere viss den eine av ektefellane ikkje kjenner nokon annan enn sin eigen ektefelle, då bør dei kanskje få sitte saman. Men viss den "ukjende" er sosialt flink og aktiv ser eg ingen grunn til at dei skulle ha kvarandre til bords. Formålet med ein slik fest er trass alt å snakke med mange og bli kjent med nye folk, gjerne frå den andre delen av familien eller vennekretsen.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #12 Skrevet 26. juni 2011 Unntaket måtte eventuelt vere viss den eine av ektefellane ikkje kjenner nokon annan enn sin eigen ektefelle, då bør dei kanskje få sitte saman. Men viss den "ukjende" er sosialt flink og aktiv ser eg ingen grunn til at dei skulle ha kvarandre til bords. Formålet med ein slik fest er trass alt å snakke med mange og bli kjent med nye folk, gjerne frå den andre delen av familien eller vennekretsen. Har du full kontroll på hvem som er "sosialt flinke" og vil være komfortable med å splittes fra ektefellen? For meg er ikke formålet med et bryllup å snakke med mange og bli kjent med nye. Formålet er å se et par bli gift, og ellers ha en koselig kveld. Splitting av par er en uting om man ikke vet det er greit for paret. 12
Sol79 Skrevet 26. juni 2011 #13 Skrevet 26. juni 2011 Noe av poenget må jo være å bli kjent med vennene og familien til den man ikke kjenner så godt fra før, så for meg er det en selvfølge at man blander folk slik at man må prate med noen man ikke kjenner fra før. Er ikke noe som er kjedelig der fester deler seg i to klikker, hans venner og hennes venner. 1
Gjest navnelapp Skrevet 26. juni 2011 #14 Skrevet 26. juni 2011 Viss eg er i tvil ville eg sjølvsagt plassere dei saman, og ein treng ikkje ha kvarandre til bords. Dei kan sitte ovanfor kvarandre, eller på skrå ovanfor kvarandre. Ja, viss eg har møtt eit menneske før kan eg stort sett vurdere om dette mennesket vil klare seg på eiga hand, eller om vedkommande må ha partneren nær for å føle seg trygg. Og om situasjonen oppsto ville eg sjølvsagt gje vedkommande ein eg visste ville få vedkommande til å ha det fint til bords. 1
Tullepia Skrevet 26. juni 2011 #15 Skrevet 26. juni 2011 Vi lurer på en ting i forbindelse med bordkartet som vi holder på å lage. Vi har hver vår vennegjeng og lurer i den forbindelse på om vi kan sette mine venner sammen, og hans venner sammen - eller om vennene må blandes oss i mellom? Hva er det vanligste? Man bør blande litt, men sørge for at alle har i hvertfall én person de kjenner i nærheten. Tradisjonelt skal unge par og nyforlovede sitte sammen, mens gifte/samboere splittes. Husk at det er lette å snakke med den som sitter ved siden av deg, ikke den du sitter ansikt til ansikt med.
Anglofil Skrevet 26. juni 2011 #16 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Man bør blande litt, men sørge for at alle har i hvertfall én person de kjenner i nærheten. Tradisjonelt skal unge par og nyforlovede sitte sammen, mens gifte/samboere splittes. Husk at det er lette å snakke med den som sitter ved siden av deg, ikke den du sitter ansikt til ansikt med. Enig. Hadde jeg blitt invitert og fått vite at min samboer og jeg hadde blitt splittet, så hadde jeg faktisk ikke gått. Jeg synes det er ekstremt kleint og rart å sitte ved siden av folk man ikke kjenner, og jeg føler meg ekstremt ukomfortabel i lag meg mennesker jeg ikke kjenner. Jeg blir mer varm i trøya om jeg har noen i nærheten som jeg kjenner, da har jeg også lettere for å snakke med de rundt. Derfor gjør vi det slik i vårt bryllup at man alltid får sitte ved siden av noen man kjenner, samtidig som man også vil få noen man ikke kjenner overfor hverandre. Mvh Yvonne Endret 26. juni 2011 av Yvonne 2
Heart7086 Skrevet 26. juni 2011 #17 Skrevet 26. juni 2011 Vi gjorde det slik; Blanda hans familie, min familie og venner, men splitta Ingen par! Tenkte også på hvem som ville gå overens med hverandre, og de fleste f.eks kvinner ved siden av en annen kvinne. Har jeg kommer i et bryllup og oppdaget at jeg og min samboer var splitta, har jeg ikke opplevd bryllupet/tilstelningen på noen god måte, garantert! I området her/familien vår er det ikke vanlig å splitte par, men heller blande familien litt. 3
Gjest Eurodice Skrevet 26. juni 2011 #18 Skrevet 26. juni 2011 Vi kommer til å blande gjestene litt, men vi splitter ikke par - og single sitter sammen med ihvertfall én de kjenner fra før. Det er for meg en uting. Mvh Yvonne Synes du det er en uting å sitte sammen med en de kjenner? 1
Anglofil Skrevet 26. juni 2011 #19 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Synes du det er en uting å sitte sammen med en de kjenner? Nei, hadde bare glemt å skrive fortsettelsen "Det er for meg en uting å splitte par." Mvh Yvonne Endret 26. juni 2011 av Yvonne
Gjest Eurodice Skrevet 26. juni 2011 #20 Skrevet 26. juni 2011 Nei, hadde bare glemt å skrive fortsettelsen "Det er for meg en uting å spille par." Mvh Yvonne Da ble det mening i det. (Du mener splitte, tenker jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå