Gå til innhold

Når de kriminelle velger feil mann

Fremhevede innlegg

Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg fikk høre den kuleste historien av en kollega idag. Han er forsåvidt også tidligere verdensmester i kickboksing og kommer fra Sverige.

Det som skjedde var at han skulle inn til et område ikke så langt ifra Rosengård og var på tur inn i ett hus for å hente noe av en kamerat som bor der. Siden han måtte parkere et par hundre meter vekk fra inngangen siden det ikke var noen ledig parkering der så måtte han gå et lite stykke for å komme seg fra/til bilen sin.

På vei tilbake til bilen møter han på en gjeng med gutter/menn i midten/slutten av 20årene. De ber om å få det han har av verdier. Mobil/lommebok og gass snifferen som han hentet hos kompisen. (gass snifferen skulle han bruke på jobben. Et veldig kostbart instrument)

Han nektet å gi fra seg noen verdier til de tre mennene som skulle robbe han. Da forsøkte de å ta tingene fra han. Det var der de gikk på den store smellen. Fordi før førstemann hadde rukket å ta i bagen han holdt hadde han fått et hel-spark rett over haka og lå nede for full telling.

De andre to ble da jævlig forbanna å hoppet på han ilag. Den ene av de klarte å få tak i ene armen hans mens den andre klarte han å slå rett over nesa så den brakk. Da var det bare en igjen og han begynte å løpe for å komme seg vekk, men nå var kollegaen min så forbannet at han hadde bestemt seg for å gi han skikkelig grisebank.

De to andre var midlertidig såpass satt ut av spill at de ikke klarte å reagere før tredjemann hadde brukket nese og liggende på asfalten å sutre som en liten jente.

Denne historien her har jeg hørt ifra han selv og han sa at det var første gangen i livet hans at han hadde brukt sin kunnskap utenfor ringen. Men han syntes det var deilig at de tre som skulle rana han valgte han og ikke en annen tilfeldig den kvelden.

Er det ikke gøy at sånne som bedriver blind vold velger feil mann en gang iblant?

Videoannonse
Annonse
Gjest CupcakeLotte
Skrevet

Ja! Der fikk de nok en lærepenge =)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg glad. :-) Vold er riktig å bruke mot drittsekker, samme hva feministene her måtte mene.

Skrevet

Well done!! :-) Moro for han at han fikk bruk for det han hadde lært, og at han klarte å banke tre menn mer eller mindre samtidig!:-)

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg må si at jeg frydet meg når han fortalte dette. Fordi jeg synes de fikk akkurat som fortjent. Og jeg håper det er mange flere som går på akkurat samme smell hvis de gjør noe liknende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg berømmer ikke vold uansett, han kunne uskadeligjort dem uten å knekke neser o,l og ringt politiet, når han tydligvis snakker som det såpass løst får han ikke mye respekt fra meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, så absolutt!

Man kan trygt si at de gikk på en smell der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Well done!! :-) Moro for han at han fikk bruk for det han hadde lært, og at han klarte å banke tre menn mer eller mindre samtidig!:-)

Ja! suppermorro og slå andre mennesker på den måten...

hallo...

det finnes en gyllen middelvei

Gjest Bjørn82
Skrevet

Ja! suppermorro og slå andre mennesker på den måten...

hallo...

det finnes en gyllen middelvei

Jada det fins en gyllen middelvei. Men når man kommer ut for noe sånt, så er sannsynligheten for at de drar frem kniv eller sånt stor dersom de får for god tid på seg. hele historien utspant seg jo på ca. 1minutt. Det var ikke snakk om noen langvarig kjemping og som han sa så ville han ikke være den som ble liggende på asfalten med knivstikk.

En brukket nese er ikke noen livsvarig skavank, men en veldig effektiv måte å sette noen ut av spill på uten å slå dem ihjel. Det var 1 mann mot 3 menn. Så jeg synes det gjør denne kollegaen min til en slags "helt"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:bolledeig:

Hurra for at slemme menn får bank!

AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde en jeg kjenner til, men ikke like heltmodig historie.

Han var så ekkel mot ei dame og provoserende mot kjæresten som dukket at det hele endte med at en gjeng løp etter han for å ta han. Denne fyren er stor og har trent veldig mye kampsport og er i tillegg en smule gal. Midt i løpinga fant han ut "faen heller, jeg klarer jo ta dem" og stoppet opp og grisebanket hele gjengen. Endte jo med at det var han som røk i fengsel til slutt.

Historiens moral er vel at vold aldri er en smart ting.. :fnise:

Men som denne kickbokseren sa så var det jo bra de røyk på han i stedet for et annet offer.

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg glad. :-) Vold er riktig å bruke mot drittsekker, samme hva feministene her måtte mene.

Når ble feminisme og en holdning mot vold synonymt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært meg ville jeg ha knust mer enn bare nesene deres, for å si det sånn. Så de var heldige faktisk kan du si!

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Samme skjedde en jeg kjenner til, men ikke like heltmodig historie.

Han var så ekkel mot ei dame og provoserende mot kjæresten som dukket at det hele endte med at en gjeng løp etter han for å ta han. Denne fyren er stor og har trent veldig mye kampsport og er i tillegg en smule gal. Midt i løpinga fant han ut "faen heller, jeg klarer jo ta dem" og stoppet opp og grisebanket hele gjengen. Endte jo med at det var han som røk i fengsel til slutt.

Historiens moral er vel at vold aldri er en smart ting.. :fnise:

Men som denne kickbokseren sa så var det jo bra de røyk på han i stedet for et annet offer.

Det var som han sa.. Aldri før hadde han noen ganger måttet bruke noe av det han hadde lært seg. Og hvis du skal bli verdensmester er du nødt til å være så selvdisiplinert og behersket utover det vanlig folk forstår.

Han i din historie fikk jo som fortjent når han røk inn spør du meg. Mens kickbokseren forsvarte seg i noe jeg vil kalle nødverge.

Skrevet

Jeg synes det som skjedde var til pass for ranerne, og de fikk i grunnen ikke noe mer enn det fortjente.

Når det er sagt så trodde jeg at Rosengård var et sted man holder seg langt unna, selv på dagtid i bil. De svenskene jeg kjenner som er fra Malmø vil ikke nærme sed stedet på dagtid engang, og bydelen er vel mer eller mindre gitt opp av både politi, ambulanser og brannvesen. Sier litt om miljøet der.

Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg synes det som skjedde var til pass for ranerne, og de fikk i grunnen ikke noe mer enn det fortjente.

Når det er sagt så trodde jeg at Rosengård var et sted man holder seg langt unna, selv på dagtid i bil. De svenskene jeg kjenner som er fra Malmø vil ikke nærme sed stedet på dagtid engang, og bydelen er vel mer eller mindre gitt opp av både politi, ambulanser og brannvesen. Sier litt om miljøet der.

Ja Rosengård er blitt helt ødelagt av kriminalitet. Jeg bare husket ikke helt navnet på stedet hvor det skjedde, men vet at det var i nærheten av Rosengård. Men ikke i selve Rosengård.

AnonymBruker
Skrevet

Ja Rosengård er blitt helt ødelagt av kriminalitet. Jeg bare husket ikke helt navnet på stedet hvor det skjedde, men vet at det var i nærheten av Rosengård. Men ikke i selve Rosengård.

Kroksbäck?

Gjest Bjørn82
Skrevet

Kroksbäck?

Nei jeg tror ikke det var stedet. Men det var vertfall i nærheten av Rosengård.

AnonymBruker
Skrevet

Ja Rosengård er blitt helt ødelagt av kriminalitet.

Om noen år vil det være like ille mange steder her i Norge.

Alle vet det, men ingen gjør noe med det.

AnonymBruker
Skrevet

Om noen år vil det være like ille mange steder her i Norge.

Alle vet det, men ingen gjør noe med det.

Ja, hvis frp får styre så.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...