Gå til innhold

Min bestevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har verdens beste kanin og vil "dele" min lille Lukas med dere!

Bittelille julaften (dagen før lille julaften) 2009 - jeg og mamma var og kjøpte de siste julegavene. Som vanlig var jeg på dyrebutikken for å se på alle de skjønne dyrene. Såklart hadde de masse små kaninunger der som spratt rundt i burene sine. Siden det var julaften om to dager og jeg visste mamma ikke hadde kjøpt meg noe enda, klarte jeg å overtale henne til å kjøpe en liten dott til meg.

Å velge kanin var ikke lett. Det var maange små dotter der og alle var like søte. Alle de små kaninene delte bur med venner eller søsken, noe som gjorde det å velge kanin enda verre. Jeg ville ikke splitte de. I et hjørne satt en stor guttekanin i et lite glassbur og jeg syntes synd på han siden han var helt alene. Siden han var så "gammel" ville ingen ha han, bortsett fra meg. Han var ikke "perfekt" da, men jeg tenkte mer på at han var ensom og trengte et hjem.

Jeg kjøpte det største buret de hadde og tok den nye kameraten min under armen og dro hjem. Fikk han mye billigere siden han var så "gammel", hele 6 mnd. Da jeg var hjemme ordnet jeg buret hans så han kunne flytte inn. Dette var hans nye hjem.

Lukas var min første kanin (oppkalt etter hesten til Emil i Lønneberget) så jeg var veldig redd for at dette skulle gå galt. Er veldig glad og flink med dyr, men han var jo 6 mnd å hadde aldri hatt mennesker så tett innpå seg. Jeg tenkte at det kom til å gå åår før han vennet seg til meg og andre mennesker, men da tenkte jeg veldig feil!

To uker etter at jeg fikk Lukas var han som en liten hund. Om natten sov han i fotenden av sengen min og jeg lå me fotene inntil han for å varme meg, renslig var han og! Jeg ble mer og mer glad i den nye kompisen min, tiltross for at han knegde og bet på alt, men det var hannes måte å si at han kjedet seg eller trengte noe.

Nå er Lukas to år og min bestevenn. Han er en liten kanin med et stoort hjerte. Hadde aldri trodd man kunne få så mye selskap i en kanin og at de er så smarte hadde jeg aldri trodd. Jeg lyger ikke når jeg sier at han er smartere enn alle hundene jeg har møtt!. Han gjør forskjellige ting ettersom hva det er han vil. Når han vil ha mat skraper han på veggen, vil han ut eller inn går han til døren og skraper på den. Vil han ha kos sitter han leeenge å ser på meg, helt til jeg løfter på dynen og ber han komme opp i sengen. Noe av det morsomste vi gjør ilag er å spille foteball, han blir helt vill når jeg henter ballen. Springer og hopper rundt som en gal, "sparker" og dytter ballen rundt. Gnageprobleme ble jeg kvitt da jeg kjøpte en liten ball som jeg putter maten hannes i, nå dytter han rundt på den istede for å ødelegge enda flere av tingene mine.

Det er så mye mer jeg kan fortelle dere om min lille Lukas, men da hadde dette blitt et laangt innlegg. Kan vel si at han er min bestevenn. Er jeg trist er han der klart til å trøste å kose, han ligger inntil ansiktet mitt og dytter snutn sin mot "min".

Før jeg avslutter må jeg legge til at han elsker å terge meg og å bli jaget. Han gjør ting han vet han ikke får lov til, helt til jeg kommer og skal "ta" han, da springer og hopper han rundt som en laks som er på vei for å gyte. Når jeg har tadd han legger han seg ned og vil ha kos. :klemmer:

Dette var litt av min lille Lukas som jeg er så glad i<3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så heldig du er som har en slik venn som Lucas, og ikke minst så heldig han er som har deg! :yvonne: Du må ta godt vare på han, også når han blir gammel, for husk: Han har bare deg!

Jeg må være ærlig å si at jeg ikke synes noe om at du fikk han i dyrebutikken i julegave etter å ha mast deg til han, for en skal vite mye om dyret før man skaffer seg det, slik at en kan gi det rett stell. Jeg anbefaler heller ikke folk å kjøpe dyr fra dyrebutikker, fordi de ikke har det godt der de står. Og når du kjøpte Lucas, blir det ledig plass til en til som må stå der og ikke ha det godt.

Når det er sagt, er jeg KJEMPEGLAD for at det var nettopp du som ble "mor" til Lucas, og jeg ønsker dere alt godt! :)

Det finnes også mange bøker o.l om kaniner som det er lurt for deg å lese (om du ikke allerede har gjort det), slik at du er forberedt om det skulle bli noe (at han ble syk f.eks).

Takk for en fin historie! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...