Gå til innhold

Kaketopp, smykke og undertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

En uke til bryllupet står og jeg har fortsatt ikke funnet undertøy som passer! Har vært nede i byen tre ganger og sikkert prøvd alt! FInner ingenting som passer. Hvor vanskelig kan det være å finne en fin og enkel stroppeløs hvit bh? Hvor kjøper dere deres?

Smykke har jeg heller ikke.. Jeg skulle egentlig låne mormor sitt, men da jeg prøvde det i dag passet det ikke likevel :( Jeg aner ikke hvilket smykke jeg skal ha en gang!

Og så var det kaketoppen da. Den har virkelig gått oss hus forbi! Kom på den for et par dager siden, og nå er det jo ikke tid til å bestille noe på nett! Har ikke lyst å kjøpe en jalla plastfigur på nille! Hvor har dere kjøpt kaketopp?

Vi som var så tidlig ute med alt, men så klarer vi å havne slik i siste liten likevel! Begynner å bli stressa..spesielt siden jeg bare har 1,5 ettermiddag på å fikse dette på før vi reiser dit bryllupet skal være og det er ikke en spesielt stor by med mange butikker..

Skoene er ikke inngått heller! Aaaaaa!!!! :daane: Skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å konsentrere meg på jobb neste uke!

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

aaAAAH!! :pasha:

Skjønner du har hetta. Har noen tips!

En uke så har du nok tid til å bestille fra norske nettbutikker, dersom de har varen på lager er det stort sett postgang + 1-2 dager i min erfaring, så sjekk leveringstidene til diverse kakeboksen.no og cacas.no osv, og dersom du ikke tør det, ring til noen konditorier og bakere og hør om de har utsalg. Har du ikke tid, så delegér! Noen du stoler på med smak og estetisk sans eller brudgom og send dem til konditoriet eller hva det nå er for å kjøpe en. Få med kvittering så kan du kanskje få byttet om du ikke liker den.

Må du ha smykke? Enkelte kjoler gjør seg veldig bra uten smykker, med bare lange øredobber feks. Velg noe enkelt, et sølv/gullkjede med enkelt anheng? Perlesmykke? Eller en liten perle som anheng?

Undertøy: De anbefalte deg ikke noe da du kjøpte kjolen? Min BH og korsett kjøpte jeg der jeg kjøpte kjolen, og BH'er ellers kjøper jeg på lindex/kappahl dersom i fysiske butikker og ellers på nett, endel fra utlandet..

Hva slags jobb har du? Dersom det er en jobb der du er hovedsaklig innendørs, feks å sitte i en kasse eller ved et skrivebord, ta med skoene på jobb? Og ha sokker i?

:strix: - Lykke til neste uke!

Endret av Tirkes
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men her har i allefall jernia og traktøren litt utvalg i bl.a kaketopper. Og ikke sånne jalla plastfigurer altså :)

Skrevet

Vi fikk kaketopp der vi har bestilt kake, så hør med bakeriet :)

Ellers er det mange butikker som har, Traktøren, Rafens, bokhandlere, Jernia etc.

Om du vil ha smykke, ta noe av det du allerede har?

Jeg ordner/har ordnet undertøy gjennom brudesalongen, men ellers er det nok de vanlige kjedene etc. Har du Change i nærheten, eller en spesialforretning for undertøy?

Håper alt ordner seg, lykke til ihvertfall!

Skrevet

Tusen takk for fine svar jenter!

For å svare litt på spørsmål:

Kjolen (kopi av Maggie sottero - phuong) er bestilt fra kina, så fikk desverre ikke anbefalt noe undertøy.. Ang smykke så kom mormor med et annet et, et helt enkelt perlesmykke. Det er nydelig, men jeg synes fortsatt det er litt trangt.. Har jeg virkelig så bred hals?!? :sjenert:

Godt poeng å ta med sko på jobb, sitter stort sett på kontor hele dagen!

Takk for gode tips om kaketopper begge to! Jeg bor i Trondheim, skal ta meg en tur på jernia og div butikker i morgen *notere navn* Jeg har funnet et "reserveundertøy" på lindex da som jeg skal kjøpe hvis jeg ikke finner noe som sitter perfekt. Kanskje jeg bør roe litt ned og innse at ikke alt trenger å være perfekt..;) Det er jo uansett meldt regn :regn:

Igjen, tusen takk for tips jenter!!

Skrevet

Tips til smykket:

Finn et annet smykke med forlengelse på baksiden (en lenke som gjør at man kan feste smykket i forskjellige lengder), som du kan låne forlengelsen fra og feste på smykket du vil bruke.

Hvis du har en tang (eller helst to), så kan du som regel åpne denne i den ene enden, og feste på det andre smykket. Det beste er hvis det er en ring i festet, da kan denne åpnes forsiktig (hvis den ikke er loddet sammen), og klemmes sammen igjen når du fester den på kjedet du skal bruke.

Det beste er å åpne ringen sideveis. Se denne instruksjonenfor beskrivelse med bilder.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for fine svar jenter!

For å svare litt på spørsmål:

Kjolen (kopi av Maggie sottero - phuong) er bestilt fra kina, så fikk desverre ikke anbefalt noe undertøy.. Ang smykke så kom mormor med et annet et, et helt enkelt perlesmykke. Det er nydelig, men jeg synes fortsatt det er litt trangt.. Har jeg virkelig så bred hals?!? :sjenert:

Godt poeng å ta med sko på jobb, sitter stort sett på kontor hele dagen!

Takk for gode tips om kaketopper begge to! Jeg bor i Trondheim, skal ta meg en tur på jernia og div butikker i morgen *notere navn* Jeg har funnet et "reserveundertøy" på lindex da som jeg skal kjøpe hvis jeg ikke finner noe som sitter perfekt. Kanskje jeg bør roe litt ned og innse at ikke alt trenger å være perfekt..;) Det er jo uansett meldt regn :regn:

Igjen, tusen takk for tips jenter!!

Traktøren på Byhaven har best utvalg :jepp:

Skrevet

Hvis du bor her i byen så har du jo flere undertøysbutikker å velge imellom :) Den i Thomas Angells gt, den på Byhaven, Change på solsiden og flere brudebutikker rundtom som sikkert selger undertøy :)

Skrevet

Er det vanlig kjede til smykket? I så fall, bare stikk innom en eller annen gullsmed og kjøp en lengde som passer seg. De selges i forskjellige størrelser, der 42 cm er det vanligste. Neste steg er 45 cm, 50 cm og 55 cm. Fra 60 cm og lenger tror jeg ikke blir fint til en brudekjole. Disse kjedene er ganske billige, ligger rundt 100 kr og oppover, avhengig av tykkelse og lengde. Dersom det er et smykke i gult gull, kan du kjøpe forgyldt sølv, og dersom det er i hvitt gull, fungerer rhodinert sølv utmerket. :)

AnonymBruker
Skrevet

Panduro selger også en del fine kaketoppere :)

Skrevet

Liten oppdatering:

Forloveren min stakk innom en butikk i Oslo, cacas eller noe, og fikk kjøpt kaketopp! Var innom traktøren og de hadde veldig bra utvalg, men de i Oslo var hakket penere syntes jeg.

Jeg fant undertøy på She i Olav Tryggvasonsgate! Og det var svindyrt ;) Men så var det den beste bhen jeg noen sinne har prøvd også da. Utrolig bra service!

Smykket er et perlesmykke (perler hele veien rundt) med en litt spesiell "kroklås" så usikker på om jeg kan forlenge den...men skal prøve det igjen i morgen og evt stikke innom en gullsmed og høre om det er mulig å gjøre noe da! Det funker jo da, det er bare ikke helt optimalt med den lengden det er nå ;)

Takk for fin instruksjon lille grethe! Skal som sagt ta en nærmere titt på den i morgen siden det ligger på samme rom som datteren min ligger og sover nå ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Takk for fin instruksjon lille grethe! Skal som sagt ta en nærmere titt på den i morgen siden det ligger på samme rom som datteren min ligger og sover nå ;)

Bare hyggelig, og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...