AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Jeg er nyutdannet sykepleier og må dermed bestille meg navneskilt. Jeg er usikker på om jeg skal ha med etternavnet mitt eller ikke, og glemmer å legge merke til hva andre sykepleiere i somatisk sykehus har. En del av meg vil ha det med, fordi det er sjeldent og alltid et samtaleemne med pasienter som i utganspunktet kanskje ikke vil snakke noe særlig. En annen del av meg skremmes av dem som sier at pasientene kan stalke deg når de vet etternavnet ditt. Hva tenker andre om dette?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Jeg tenker det kan være, som du sier, en samtalestarter. Og de som stalker, de klarer å finne ut av navn og stalke likevel...
chui Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Når jeg er ferdig utdannet kommer jeg til å bare bruke fornavnet mitt, kun fordi jeg har et langt navn som blir veldig lite på et navneskilt. Ville ha tatt med etternavnet mitt hvis jeg var deg:) Kan ikke gå rundt og være redd for at pasienter skal stalke deg... Hvis de vil det, klarer de å finne ut etternavnet ditt på en eller annen måte uansett
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Flere innspill rundt dette? Er det ikke mer naturlig at du snakker med andre sykepleiere om det?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 Er det ikke mer naturlig at du snakker med andre sykepleiere om det? For alt jeg vet kan det være mange sykepleiere på forumet.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #7 Skrevet 25. juni 2011 Ville det ikke bare være enklere å skrive mobilnummeret ditt på skiltet, så kan de som vil stalke deg bare kontakte deg?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #8 Skrevet 25. juni 2011 For alt jeg vet kan det være mange sykepleiere på forumet. Du kjenner vel en haug med sykepleiere fra studiene dine, spør dem, eller se på skiltene til andre på jobben.
Gjest Safe Skrevet 25. juni 2011 #9 Skrevet 25. juni 2011 Ville det ikke bare være enklere å skrive mobilnummeret ditt på skiltet, så kan de som vil stalke deg bare kontakte deg?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #10 Skrevet 25. juni 2011 Du kjenner vel en haug med sykepleiere fra studiene dine, spør dem, eller se på skiltene til andre på jobben. Omstendighetene er slik at jeg ikke kjenner "en haug med sykepleiere" fra studiene mine. Den lille håndfullen jeg kjenner lurer på akkurat det samme, så jeg sa jeg skulle spørre her inne, men takk for svar.. Jeg har ikke begynt å jobbe enda heller, har bare bare vært innom sykehus i praksisperiode og da var det andre ting enn navneskilt som har opptok meg. Skal ha det klart til første dag, derav spørsmålet.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #11 Skrevet 25. juni 2011 Omstendighetene er slik at jeg ikke kjenner "en haug med sykepleiere" fra studiene mine. Den lille håndfullen jeg kjenner lurer på akkurat det samme, så jeg sa jeg skulle spørre her inne, men takk for svar.. Jeg har ikke begynt å jobbe enda heller, har bare bare vært innom sykehus i praksisperiode og da var det andre ting enn navneskilt som har opptok meg. Skal ha det klart til første dag, derav spørsmålet. Da kan du vel spørre på jobben? Det har vært flere pussige navneskiltspørsmål her i det siste, er det du som har stilt alle sammen?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #12 Skrevet 25. juni 2011 Da kan du vel spørre på jobben? Det har vært flere pussige navneskiltspørsmål her i det siste, er det du som har stilt alle sammen? Jeg har ikke begynt å jobbe enda, men skal ha det klart til da! Nei, jeg har ikke stilt spørsmål på lang tid, så det er dessverre ikke meg; finn noen andre å hakk på. Administrator får vel bare fjerne det usannsynlig dumme spørsmålet da; for makan til teit ting å spørre om! Google har dessverre ikke svaret i dette tilfellet heller. Jeg må bare legge til at det er spennende å følge med på hvordan dere slenger rundt med sarkastiske svar til anonyme brukere dere mest sannsynlig ikke hadde gjort det til, hadde dere visst hvilken bruker som satt bak dem. Man forandrer ofte skrivemåte når man skal vike unna sitt vanlige nick. Ser så mye drit om dagen, at jeg skal se meg rundt etter andre fora hvor folk støtter hverandre mer enn her. Det fantes en gang da det ikke var sånn.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #13 Skrevet 25. juni 2011 Jeg har ikke begynt å jobbe enda, men skal ha det klart til da! Ring på jobben og spør hva det skal stå på skiltet, da!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #14 Skrevet 25. juni 2011 Ring på jobben og spør hva det skal stå på skiltet, da! Det gjorde jeg da jeg fikk vite at jeg fikk jobben. Bestem selv, fikk jeg til svar. Må nok en gang BEKLAGE at jeg søkte innspill hos andre. Kanskje noen hadde erfaring med det ene eller det andre da! Fxxx for en gjeng..
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #15 Skrevet 25. juni 2011 Det gjorde jeg da jeg fikk vite at jeg fikk jobben. Bestem selv, fikk jeg til svar. Må nok en gang BEKLAGE at jeg søkte innspill hos andre. Kanskje noen hadde erfaring med det ene eller det andre da! Fxxx for en gjeng.. Det var jo ingen som hadde innspill. Blir du sur fordi det ikke er sykepleiere inne her nå som kan svare på spørsmålet ditt?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #16 Skrevet 25. juni 2011 Det var jo ingen som hadde innspill. Blir du sur fordi det ikke er sykepleiere inne her nå som kan svare på spørsmålet ditt? Det er ikke alltid de "rette" sitter klar ved pc'n akkurat når du vil, burde du vite. Jeg blir oppgitt over at sånne som deg gidder å slenge dritt istedet istedet for bare å la være å svare. Du hadde ikke noe innspill -la vær' å svar da!
kash Skrevet 25. juni 2011 #17 Skrevet 25. juni 2011 Jeg var veldig usikker på på dette selv. Men det ble til at jeg skrev fullt navn. Har ikke opplevd noe negativt med dette i seinere tid. Det er en ganske grei fordelig av de som velger å skrive fullt navn og de som bare skriver fornavnet. Det som er spørsmålet er hva som føles riktig for deg:) (Er også greit om det er flere på jobben som har samme fornavn). Mange eldre synes i hvertfall at det er veldig greit å vite etternavnet på de som er inne hos dem, nettopp fordi det kan være en "åpner til snakk" Lykke til med hva du skulle komme frem til!
liv Skrevet 25. juni 2011 #18 Skrevet 25. juni 2011 Jeg søkte på en nettbutikk som selger sånne skilt, og alle eksempelskilta de hadde var med fornavn og etternavn, og sykepleier eller sykepleierstudent i mindre skrift under.
Gjest Safe Skrevet 25. juni 2011 #19 Skrevet 25. juni 2011 Kan man ikke bare bestille seg to skilt? Et med fornavn og et med begge, og så finne ut hva man er mest komfortabel med?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #20 Skrevet 25. juni 2011 Jeg hadde helt klart valgt bare fornavn! Jeg har jobbet en del i helsevesenet, og både jeg og de fleste av mine kolleger har bare brukt fornavn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå