Gå til innhold

Håndholdt støvsuger, 2 i 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en håndholdt støvsuger? har så lyst på, men lurer på deres erfaring med den.

og hvilket merke og modell har dere vet at både bosch og electrolux har.

Jeg har en vanlig støvsuger, men er så tungvint å ta den fram hver gang, så denne håndholdte vil jeg bruke som mopp på en måte, bare for å ta over gulvet. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Det er en annen tråd om det samme her inne. Skal se om jeg finner den.

Jeg ELSKER forresten min håndholdte støvsuger. Ta den med mest futt i. Electrolux.

AnonymBruker
Skrevet

Her: Min lenke

Det var jeg som limte inn den lenken med hjerte bak i den tråden. En slik støvsuger er faktisk det beste kjøpet jeg har gjort tror jeg. Det er så utrolig enkelt og det er mer futt i den enn disse billige støvsugerene til 400-800kr. ELSKER den :D

AnonymBruker
Skrevet

Vi har denne.Og jeg ELSKER den!!

Skrevet

søkte på forumet, men søkte vist med feil ord:p

Tusen takk for svar, jeg er overbevist:) gleder meg til lønn:P

AnonymBruker
Skrevet
:enig:
Skrevet

Vi har denne.Og jeg ELSKER den!!

Vasker denne også med vann eller er den bare en støvsuger?

Skrevet

Vår Ergorapido gjekk kjapt på dynga...ikkje fornøyd i det heile tatt. Som liten håndholdt støvsuger var den grei, men som støvsuger med stang var den drit. Sidan den krevde stanga for å lades så gjekk heile driten på dynga.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vår Ergorapido gjekk kjapt på dynga...ikkje fornøyd i det heile tatt. Som liten håndholdt støvsuger var den grei, men som støvsuger med stang var den drit. Sidan den krevde stanga for å lades så gjekk heile driten på dynga.

hva var det du ikke likte med støvsugeren?

og hvilken modell hadde du?

Endret av lilla¤
Skrevet

Vasker denne også med vann eller er den bare en støvsuger?

Denne har jeg også. Det er kun støvsuger.

Skrevet

hva var det du ikke likte med støvsugeren?

og hvilken modell hadde du?

Mest kanskje at det falt deler av den som måtte stapper på plass heile tida. Lite bra kvalitet. Vart for mykje styr med den. Hadde Electrolux sin Ergorapido. Aldri igjen. Har ein normal støvsuger nå og er meir fornøyd. Me har ein Nilfisk og på den går det an å sette røret i frå seg på støvsugeren så det blir stående oppreist. Er ikkje like kjip å lagre på da bortsett frå at klumsemannen sjølvsagt klarte å knekke den så me ikkje kan sette den slik lenger...).

Skrevet

Har en lilla Electrolux Ergorapida. Syntes den var litt fjong å se på, og tenkte den skulle være hendig og smart, tenkte den skulle stå framme og brukes sånn hele tiden. Syns den fungerer dårlig og syns ikke den er brukervennlig. Står nå stuet bort og jeg drasser rundt på den vanlige støvsugeren istedenfor.

Skrevet

Mest kanskje at det falt deler av den som måtte stapper på plass heile tida. Lite bra kvalitet. Vart for mykje styr med den. Hadde Electrolux sin Ergorapido. Aldri igjen. Har ein normal støvsuger nå og er meir fornøyd. Me har ein Nilfisk og på den går det an å sette røret i frå seg på støvsugeren så det blir stående oppreist. Er ikkje like kjip å lagre på da bortsett frå at klumsemannen sjølvsagt klarte å knekke den så me ikkje kan sette den slik lenger...).

okey, takk for svar:) skal prøve de modellene de har å se hvordan jeg liker dem:)

AnonymBruker
Skrevet

Interessant at det er så sprikende meninger her. Litt ulike meninger hadde jeg forventet, men fra eeeeeelsker til haaaater er jo et stykke da.

Er det noen som har en teori om hvorfor? Har det med uflaks å gjøre, det at noen har vært uheldige og fått en defekt utgave (man kan jo få en tv med feil på fargene eller et stereoanlegg som skurrer) uten å vite det og så bare tenkt at hele produktet var dårlig? Eller har det med bruken å gjøre? Eller andre ting?

Jeg har undulater, og skulle gjerne hatt en sånn enkel liten sak til å støvsuge mest rundt buret deres, men også litt rundt om i stua. Det ligger små lette fjær overalt, pluss skall fra frøene. Fjærene er utrolig vanskelig å koste opp med kost og støvbrett, for de flyr til alle kanter. Og det må støvsuges minst en gang om dagen, helst to. Da blir det mye styr å dra fram den store støvsugeren.

Noen formeninger om hvordan støvsugeren vil fungere til slikt?

Sally

Skrevet

Borch sin, best i test ;)

Skrevet

Bortkasta penger, spør du meg! De får ikke opp større ting, du må støvsuge over samme område gjerne to ganger om det ligger litt smårask der (den skyver det ofte bare framfor seg). Hvis du har langt hår og mister litt hår, så vil dette sette seg fast i munnstykket. Jeg har måttet klippe løs masse hår flere ganger. Den suger generelt dårlig. Jeg kjøpte meg en, betalte 1000 kr, kostet egentlig 1500. Etter et år kjøpte jeg meg en miele støvsuger i tillegg, 2200 kr. MYE bedre! Ja, man må ha ledningen i kontakta og slik, men når den funker 10 ganger så bra, så er det verdt bryet :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har vaskedame, så støvsuginga eg driv med er slik kosestøvsuging innimellom, ikkje grovarbeid. Til det er ergorapidoen heilt fin, ein må klippe bort hår av og til om ein har langt hår, men det er ikkje så vanskeleg. Eg elskar at den er lett å ta fram, og at eg kan ta av den vesle og ta skjerfjøla, og sleppe å få vasken og kjøkkenbenkrøra fulle av brødsmular som blir til deig.

For vaskedama var det heilt uaktuelt å bruke den, og det forstår eg. Den rekk over 50-60 kvm maks, så må den lade eitt par timar. Så eg har kjøpt ein vanleg aeg støvsugar som ho kan bruke når ho er her. Den har eg faktisk aldri framme. Den lilla er også fin fordi barna syns det er gøy å bruke den. Den ser kul ut, og dei slepp å styre med ledninga. Eg har den inne i eit skap, så den syns ikkje til vanleg. Eg er fornøgd med den, men må også ha ein ordentleg for å få tatt heile huset ordentleg.

Den meir motorsvake modellen trur eg hadde vore uaktuell for meg, då blir det alt for lite sug. For kjappe rundar på golvet fungerer den sterkaste modellen fint. Husk å tømme støvbeholdaren ofte og rens filtera, det hjelper på sugekrafta.

AnonymBruker
Skrevet

Disse støvsugerne er noe dritt, rett og slett. Har du dyr, så styr unna. Masse dritt setter seg fast i kostene, som må tas bort hver gang, og ikke suger den halvparten av det som ligger på gulvet. Bortkasta penger! Har foresten prøvd både electrolux og bosch sin.

Gjest Badabing
Skrevet

Har en lilla Electrolux Ergorapida. Syntes den var litt fjong å se på, og tenkte den skulle være hendig og smart, tenkte den skulle stå framme og brukes sånn hele tiden. Syns den fungerer dårlig og syns ikke den er brukervennlig. Står nå stuet bort og jeg drasser rundt på den vanlige støvsugeren istedenfor.

Vi har denne vi også. Det hender jeg bruker den lille, men den store synes jeg suger dårlig, og at det egentlig var litt bortkastede penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...