Gå til innhold

Oppladbar støvsuger

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

Hei!

Har en leilighet på 49 m2, og trenger en støvsuger som ikke tar for mye plass, da jeg ikke har en bod å stue den vekk i. Jeg tenkte en slik som man kan lade opp kunne være en god idé, ikke en slik liten til møbler, men en med langt skaft som typisk henger i ladestasjon på veggen. Syns electrolux sin unirapido (?) ser ok ut, men spesifikasjonene er så uklare både der og for andre merker.

Er det noen som har erfaring med oppladbar støvsuger som kan svar på følgende:

- ca hvor lenge/mye får du faktisk støvsugd når den er fulladet?

- hvor mye plass trenger den i bredden der du har ladestasjonen? (har en smal plass bak en dør der jeg gjerne skulle hengt den)

- og: hvilke støvsuger har du, er du generelt fornøyd?

På forhånd takk for svar - om jeg ender med å kjøpe skal jeg dele min erfaring her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Electrolux Ergo Rapido, og er veldig fornøgd med den.

Ver obs på at den ikkje har like mykje kraft som ein "vanleg" støvsugar, og at der ikkje er pose i den. Men utover det er den genialt kjekk, og spesielt for å kunne ta med i trappa og på loftet.

Har aldri brukt den så lenge at den blei utladda, men den held iallfall greit til å støvsuge både stue, kjøkken, bad og gang her i huset, før eg set den tilbake i ladestasjonen. Ladestasjonen er ikkje så mykje større enn sjølve støvsugaren, har aldri målt (og anar ikkje kor som er målband no, så får ikkje sjekka heller).

Skrevet

Jeg har også Electrolux Ergorapido. Da jeg kjøpte kom den i to styrker, jeg tok den med mest kraft. Jeg er superfornøyd, og har ikke brukt den store monsterstøvsugeren siden jeg kjøpte den nye for halvannet år siden. Hatet å dra rundt på ledningen og slangen og all driten.

Jeg mener den holder til en leilighet på 49 kvm. Og om det blir litt i manko, så bare lade den litt, og støvsuge mer siden. Null problem, den trade-offen er verdt det.

Ladestasjonen står på gulvet, og er vel 2 cm bredere enn munnstykket på hver side. Støvsugeren står fremme lett tilgjengelig i gangen, alltid lett å ta en kjapp sveip. Jeg er fan.

Skrevet

Elsker den beskrevet over her!, så mye at vi gav en i gave til en småbarnsfamilie, og nå er de avhengi sånn som oss. Ja den koster litt penger, men for en frihet a gitt

• Liker 1
Gjest Sil3nt
Skrevet

Jeg har en, husker ikke navnet, men den var iallefall testvinner for et par år siden. Jeg er IKKE fornøyd. Anbefaler deg uten tvil en vanlig støvsuger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...