botty Skrevet 4. juli 2011 #21 Skrevet 4. juli 2011 (endret) Eg anbefale Spania , Mallorca Er kansje litt dyrt der, men da er nydelig, og hyggelige folk Folko der er ikkje påtrengande slik dei er i Tyrkia, her kan me vandre fritt i gatene Herlig ! Og eg anbefale og Alcudia, nydeligaste og lengste strando, heilt fantastisk :D Og om kveldane var da skikkelig koselig nere i byen, og da besta va å avslutta kvelden med gå langs strando heim :D Så eg trur spania hadde passt for deg, der får du roen du er ute etter, pluss at da er kjempe fint der nede :D Endret 4. juli 2011 av botty
Lumos Skrevet 4. juli 2011 #22 Skrevet 4. juli 2011 Jeg ville reist til Hellas. Tyrkere er et masete folkeslag, iallfall om man reiser til typiske turiststeder. Kreta har mange fine og barnevennlige hoteller, med Children's Club osv. Dere kan be om "joint rooms" sånn dere får to hotellrom ved siden av hverandre, med dør mellom. Ellers så er jo leilighet eller studio helt kurant for en barnefamilie.
pandabear Skrevet 4. juli 2011 #23 Skrevet 4. juli 2011 Aldri vært i Krotia, men vært i Tyrkia 2 ganger, og vært i Hellas nærmere 10. Jeg kommer nok aldri til å reise tilbake til Tyrkia. Det er rett og slett ikke min kakebit. Men som man ser i denne tråden så er jo smaken delt, men jeg ville definitivt valgt Hellas!
Myrthel Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #24 Skrevet 5. juli 2011 Tusen takk for mange fine svar;-) Hvor i Hellas anbefaler dere? (er ikke glad i å kjøre båt)
effy Skrevet 6. juli 2011 #25 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Hei Jeg ville absolutt ha gått for Hellas! (Har vært i Hellas, Tyrkia og Kroatia) Jeg synes Hellas er koseligst, har fine strender, god mat og hyggelige folk. Kan absolutt anbefale Skiathos om du skulle finne restplasser dit. Det er der Mamma Mia er spilt inn.... Edit: Og da slipper du båt Endret 6. juli 2011 av effy
hulaboer Skrevet 6. juli 2011 #26 Skrevet 6. juli 2011 Er ikke Tyrkia veldig ubehagelig for jenter? Tyrkiske menn iallfall.
Pialill Skrevet 6. juli 2011 #27 Skrevet 6. juli 2011 Mange hotell har leiligheter med to soverom, kan funke bra det =) kommer jo ann på alderen på barna deres. Jeg vil IKKE anbefalt Tyrkia. Mest ubehagelige ferien jeg NOEN GANG har vært på, var 13 år. Brukte de to ukene jeg var der nede på å gjemme meg bak ryggen til pappa fordi den 30 år gamle ekle tyrkeren som sto i baren hadde lagt sin elsk på meg og prøvde å klå heletiden. Gjett om ikke reisebyrået fikk en sint klage av foreldrene mine den ferien! Prøvde igjen noen år etter da jeg var 19, men da reiste jeg med en kjæreste. Fremdeles ubehagelig, men da snakket i hvertfall ikke mennene direkte til meg... Heller til typen. Jeg kunne spørre om noe i en butikk, og de svarte typen min 1
Gjest Illiya Skrevet 6. juli 2011 #28 Skrevet 6. juli 2011 Har vært i alle tre landene, og synes faktisk Tyrkia har best standard på hotellene. Alltid rent og pent der, og alltid god service. Tyrkere kan være litt masete, men behandler deg stort sett fint. Har vært i Kroatia flere ganger, og liker meg godt der også, velger kanskje Kroatia foran Hellas. Kroatia er et mye dyrere land å feriere i enn Tyrkia. Veldig rent og pent, veldig fin kystlinje med koselige småbyer. Vil også anbefale øyene utenfor kysten, Brac og Hvar. Når det gjelder Hellas, har jeg vært på Skiathos. Et evig kjas og mas i høysesongen, massevis av folk på ei lita øy. Synes ikke det var så barnevennlig der. Mange trapper ned til stranda, og måtte ta overfylte busser for å komme seg til andre strender. Det var rotter i hagen utenfor hotellet (Apollo 3*), så jeg var glad vi ikke bodde i 1 etasje med markterasse. Synes det var litt sjuskete der generelt.
Mixelite Skrevet 7. juli 2011 #29 Skrevet 7. juli 2011 Tør dere virkelig å reise til Hellas, så mye tull som det er der for tiden? Hva menes med mye tull? Det er vel heller slik at vi som turister har mer fordeler av det som skjer i Hellas nå, enn ulemper. Jeg husker ikke om det er lov å lenke til andre forum, men tar sjansen. Adresseavisa trykket et leserinnlegg om dette nylig, og innlegget kan leses her: http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&p=125644#125644
Lumos Skrevet 7. juli 2011 #30 Skrevet 7. juli 2011 Hellas går nok greit nå, det verste er jo over. Det som kunne vært "skummelt" er hvis det hadde blitt storstreik, da alle offentlige institusjoner ville blitt stengt (type flyplasser, banker, butikker, enkelte hoteller, osv). Kommer ikke langt med stengte flyplasser og uten kontanter/kort-betalingsmuligheter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå