AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #21 Skrevet 4. juli 2011 ...og jeg har en annen teori igjen. Rusmisbrukere flest (ikke alle, men helt klart mer enn de fleste) har vokst opp uten en far i huset. Barn som vokser opp uten fedre dropper ofte ut av skolen, blir tapere, rusmisbrukere, arbeidsløse og/eller trygdede, osv. De kvinner som stikker fra menn tenker ikke på barna sine. Syns det er veldig ofte motsatt etter at paret har fått barn. kvinnene ser ikke annen utvei enn å la mannen gå etter mye utroskap og mistrivsel fra hannes side. Så i utgangspunkte så har mannen allerede forlatt kvinnen følelsemessig, sykisk og kanskje fysisk også. Før kvinnen ikke finner annen mulighet enn å "la han få sin frihet" ved å forlate han, for det gjør trolig bedre for både kvinnen, barna og selve mannen.
Fresi Skrevet 4. juli 2011 #22 Skrevet 4. juli 2011 Noen trenger ex.phil. Mor Nille er en sten lzm? 1
Gjest Rosemor Skrevet 5. juli 2011 #23 Skrevet 5. juli 2011 Noen trenger ex.phil. Mor Nille er en sten lzm? Jeg tenkte nøyaktig det samme.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #24 Skrevet 5. juli 2011 Hvis man misbruker et rusmiddel, enten det er alkohol, hasj eller mer hardbarka stoffer, så viser det jo at man tydeligvis har lettere enn andre for å bli avhengig av usunne ting. Og da er det vel ikke sjokkerende at disse menneskene også lettere blir avhengige av å røyke og. Men tror ikke man skal legge for mye i denne teorien heller Jeg lever sunt og røyker ikke sigaretter, men jeg koser meg likevel med litt hasj en sjelden gang i ny og ne. Ikke misbruk, så jeg går jo ikke innunder de menneskene du snakket om i førsteinnlegget TS, men likevel.
Inx Skrevet 5. juli 2011 #25 Skrevet 5. juli 2011 Jeg tror at for å være sikker burde du ta en ikke-røyker som heller ikke er veldig velstående eller utagerende partytype, da er sjansen god for at vedkommende ikke bruker dop...
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #26 Skrevet 6. juli 2011 Jeg er ingen fan av røyking, at folk kan ta seg et par røyk til fest synes jeg er ok. Men folk som røyker hver dag har lav selvdisiplin, da har man ikke kontroll samtidig som man har liten selvinnsikt. Det er et godt grunnlag for å begynne med dop Godt poeng. Stikkordene er selvdisiplin og kontroll. Alle jeg "kjenner" som bruker dop røyker. Og alle ekstreme partyfolk røyker også.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #27 Skrevet 6. juli 2011 Jeg er en av de vellstående party menneskene som sniffer kokain. Så nei, det er ikke bare røykere som bruker dop! kvinne 20 Jeg tror ikke TS mente BARE heller. Jeg tror TS mente at de fleste som driver med... ting de ikke burde drive med, også røyker.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #28 Skrevet 8. juli 2011 Jeg røyker - og bruker ikke dop. en jeg vet om røyker ikke - men bruker dop. Så min statistikk vil jo da være at alle som IKKE røyker bruker dop? 1
twilight01 Skrevet 9. juli 2011 #29 Skrevet 9. juli 2011 Jeg jobber med rusmisbrukere av alle slag. De fleste røyker, men ikke alle.
Giacomo_P Skrevet 9. juli 2011 #30 Skrevet 9. juli 2011 Jeg røker, og har gjort det i mange år. Jeg har seks års akademisk utdannelse, og har vanskelig for å tro at jeg fremstår som en rusmisbruker. Men jeg kjenner en ikke-røkende lege som ser ut som han kommer rett fra Plata. Dessuten vet jeg om flere tungt belastede dophuer som ikke røker, og er opptatt av å spise sunt. Forøvrig rører jeg ikke narkotiske stoffer. Men jeg drikker jevnt (men sjelden veldig mye) Artig med generaliseringer. Jeg håber dere blev forvirret av dette...
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #31 Skrevet 9. juli 2011 Jeg vet om mange som ikke røyker, men som bruker andre stoffer. Også mange hasjrøykere som ikke røyker til vanlig. I tillegg selvsagt alle de som bruker kokain, diverse partydop etc - dop som er akseptert blant mange som aldri ville funnet på å røyke tobakk. Selv festrøyker jeg, men bruker aldri ulovlige/narkotiske stoffer.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #32 Skrevet 9. juli 2011 Jeg vet om mange som ikke røyker, men som bruker andre stoffer. Også mange hasjrøykere som ikke røyker til vanlig. I tillegg selvsagt alle de som bruker kokain, diverse partydop etc - dop som er akseptert blant mange som aldri ville funnet på å røyke tobakk. Selv festrøyker jeg, men bruker aldri ulovlige/narkotiske stoffer. Kan legge til at jeg tror kanskje mange TUNGE rusmisbrukere også røyker. På den annen side er det veldig mange ressurssterke mennesker man ikke ville mistenkt for være narkomane, som er avhengige av alt fra reseptbelagte midler til heroin, som ikke røyker. En slektning som er ambulansesjåfør sier mange av overdoseutrykningene de har er til leiligheter i fine strøk.
Erotisk Flukt Skrevet 9. juli 2011 #33 Skrevet 9. juli 2011 Flertallet av de jeg kjenner som går på et eller annet dop røyker IKKE. Det være seg gutter som sniffer kokain, gutter som bruker anabole steroider eller allskens mennesker som får nytelsen i hasj og marihuana. Så dop og røyk går absolutt ikke hånd i hånd, i forhold til mine observasjoner. -Domino
mary-jane Skrevet 10. juli 2011 #34 Skrevet 10. juli 2011 En sammenheng jeg har sett er at i alle tilfeller så røyker personer som missbruker dop. Min tanke er da at en ikke-røyker aldri vil være en dopmissbruker. Møter jeg en røyker tenker/vurderer jeg at personen kan være dopmissbruker. Tilsvarende har jeg ingen misstanke overfor en ikke-røyker. Noen som vet om ikke-røykere som er dopmissbrukere, jeg gjør ikke det. Kan man da si at alle ikke-røykere er dopfrie? Interessant. Kan virke sånn. Kjenner en person som begynte å røyke hasj uten at han røykte sig/tobakk fra før. Det var inngangbilletten til at han ble en røyker også! Han var 18 år da han begynte å røyke, og drev å smugrøyket og holdte det hemmelig for foreldrene sine.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #35 Skrevet 10. juli 2011 Hva legger TS i "dop"? Jeg røykte noen måneder i vinter, og sluttet for et par uker siden. Jeg tok jevnlig piller, og ganske mange piller i samme slengen. Jeg har ikke tilgang til piller lenger, og har til nå ikke oppsøkt folk som har piller. Men hvis jeg får tilbud om piller så spiser jeg opp alle. o.O :D (med piller mener jeg benzodiazepiner)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå