AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Del Skrevet 25. juni 2011 En sammenheng jeg har sett er at i alle tilfeller så røyker personer som missbruker dop. Min tanke er da at en ikke-røyker aldri vil være en dopmissbruker. Møter jeg en røyker tenker/vurderer jeg at personen kan være dopmissbruker. Tilsvarende har jeg ingen misstanke overfor en ikke-røyker. Noen som vet om ikke-røykere som er dopmissbrukere, jeg gjør ikke det. Kan man da si at alle ikke-røykere er dopfrie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koseklumpen Skrevet 25. juni 2011 #2 Del Skrevet 25. juni 2011 Misstenker du virkelig alle som røyker for å være rusmisbrukere? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #3 Del Skrevet 25. juni 2011 ser ut som dine hjerne celler er spist opp av et eller annnet. Kan det være dop? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #4 Del Skrevet 25. juni 2011 Misstenker du virkelig alle som røyker for å være rusmisbrukere? Møter jeg en røyker tenker/vurderer jeg at personen kan være dopmissbruker. Sorry dårlig formulert, jeg mener bare at personen kan være det men jeg misstenker ikke direkte sånn at jeg går rundt og tenker det. Spørsmålet er egentlig bare: Kjenner/vet dere om ikke-røykere som missbruker dop. Kan man generalisere å si at ingen ikke-røykere missbruker dop, det er nemlig min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #5 Del Skrevet 25. juni 2011 Møter jeg en røyker tenker/vurderer jeg at personen kan være dopmissbruker. Sorry dårlig formulert, jeg mener bare at personen kan være det men jeg misstenker ikke direkte sånn at jeg går rundt og tenker det. Spørsmålet er egentlig bare: Kjenner/vet dere om ikke-røykere som missbruker dop. Kan man generalisere å si at ingen ikke-røykere missbruker dop, det er nemlig min erfaring. Eh.. ja! Narkomane som går på tunge stoffer tar nok omtrent HVA som helst, og sikkert også en røyk om de får tilgang på det. Ellers vet jeg om et par Bærums gutter, sunne sushi-eksemplarer, røyker ikke, og veltrente - som Kari Jaqueson hadde digget, meeen de liker å sniffe kokain også. Tror nok ikke du skal anta at folk du møter som ikke røyker ikke bruker dop og omvendt, da vil du nok bli skuffet før eller siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 25. juni 2011 #6 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg kjenner ingen narkomane, men jeg vet om ikke-røykere som har prøvd dop/tar det i ny og ne. Mange begynner nok å røyke etter de har fått et rusproblem, og ikke andre veien. Selv om det så klart er noen røykere som ender opp som misbrukere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #7 Del Skrevet 25. juni 2011 Eh.. ja! Narkomane som går på tunge stoffer tar nok omtrent HVA som helst, og sikkert også en røyk om de får tilgang på det. Bare en tanke, så lurte på om flere hadde erfart det samme. Men i det store og hele tror jeg det finnes svært få dopmissbrukere som ikke røyker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 25. juni 2011 #8 Del Skrevet 25. juni 2011 Spørs nok veldig hva du legger i "å dope seg"... En ting er den "typiske" rusmisbrukeren, men hva med de store gutta på treningssenteret som putter i seg anabole stereoider osv, idrettsutøvere som både injiserer og spiser stoffer som skal virke prestasjonsøkende, de velstående partymenneskene som sniffer kokain, eller alle de tusenvis som misbruker beroligende eller smertestillende tabletter? Man kan si at alle disse også doper seg, og jeg tror ikke du vil finne noen åpenbar sammenheng med røyking i disse gruppene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 25. juni 2011 #9 Del Skrevet 25. juni 2011 Det er så mange ikke-røykere som bruker dop at du ville blitt sjokkert. Det er som en nevnte over her, ganske mange vestkantgutter, folk i høye stillinger som advokater osv som ikke røyker som sniffer kokain. I tillegg så er det faktisk dop når man tar anabole steroider o.l. og disse guttene og jentene røyker jo som regel aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #10 Del Skrevet 25. juni 2011 Bare en tanke, så lurte på om flere hadde erfart det samme. Men i det store og hele tror jeg det finnes svært få dopmissbrukere som ikke røyker. Men det finnes også haugevis av røykere som aldri har brukt dop Men hva mener du egentlig? Du tenker at unge mennesker som røyker også røyker hasj i ny og ne? Eller hvertfall har gjort det når de var unge? Noen jointer på roskilde? Eller tenker du at alle som røyker har et alvorlig rus problem? Det er også mange gammle som røyker, min farmor for ekesempel , hva tenker du om de da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 25. juni 2011 #11 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg har en annen teori, jeg. Hvis du hadde spurt tusenvis av misbrukere om de hadde spist kjøttkaker i brun saus som barn, så hadde nok nærmest samtlige svart ja. Kanskje det er en sammenheng mellom kjøttkaker og misbruk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 25. juni 2011 #12 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg har en annen teori, jeg. Hvis du hadde spurt tusenvis av misbrukere om de hadde spist kjøttkaker i brun saus som barn, så hadde nok nærmest samtlige svart ja. Kanskje det er en sammenheng mellom kjøttkaker og misbruk? Shit... da er jeg ganske utsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #13 Del Skrevet 25. juni 2011 ...og jeg har en annen teori igjen. Rusmisbrukere flest (ikke alle, men helt klart mer enn de fleste) har vokst opp uten en far i huset. Barn som vokser opp uten fedre dropper ofte ut av skolen, blir tapere, rusmisbrukere, arbeidsløse og/eller trygdede, osv. De kvinner som stikker fra menn tenker ikke på barna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 25. juni 2011 #14 Del Skrevet 25. juni 2011 Shit... da er jeg ganske utsatt Det er en grunn til at jeg kuttet ut kjøttkaker ganske tidlig for å si det sånn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odah Skrevet 25. juni 2011 #15 Del Skrevet 25. juni 2011 Kjenner mange kjekke unge gutter som er veldig oppegående, som bruker å røyke litt hasj - men de røyker ikke vanlige sigaretter nei! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #16 Del Skrevet 25. juni 2011 Men det finnes også haugevis av røykere som aldri har brukt dop Men hva mener du egentlig? Du tenker at unge mennesker som røyker også røyker hasj i ny og ne? Eller hvertfall har gjort det når de var unge? Noen jointer på roskilde? Eller tenker du at alle som røyker har et alvorlig rus problem? Det er også mange gammle som røyker, min farmor for ekesempel , hva tenker du om de da? Minner om at forumet er for skråblikk og generaliseringer. Jeg er ingen fan av røyking, at folk kan ta seg et par røyk til fest synes jeg er ok. Men folk som røyker hver dag har lav selvdisiplin, da har man ikke kontroll samtidig som man har liten selvinnsikt. Det er et godt grunnlag for å begynne med dop Jeg har selv sett familie, venner og bekjente som har pådratt seg alvorlige sykdommer pga røyking og det har ikke vært hyggelig. KOLS,kreft, strupekreft, lungekraft. Etter å ha sett det kan jeg ikke forstå at noen ønsker seg selv så vondt. Noen av de har brukt dop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #17 Del Skrevet 25. juni 2011 Det er i hvertfall en kjensgjerning at rusforskere opererer med en såkalt "rus-stige", og ingen blir tunge narkomane uten å ha vært innom lovlige rusmidler, som alkohol. Tobakk er nok også tilstede i inngangsporten, ja. Men derfra til å mistenke røykere for å være eller bli narkomane - det er nok litt drøyt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 28. juni 2011 #18 Del Skrevet 28. juni 2011 Av de jeg har kjent som har brukt mest dop - og flest forskjellige typer av det - så er over halvparten av dem ihuga ikkerøykere. Kjernesunne, veltrente, grønnsaksspisende livsnytere som liker å krydre hverdagen med kjemisk fremstilte droger. Hvorfor de ikke da like gjerne røyker? Nei, det er jo farlig det...og usunt. Den andre delen (som både doper seg og røyker) røyker stort sett ferdigrøyk og hasj, spiser burger og ser på video. Det er de som har klart seg uten klippekort hos psykologen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cammis Skrevet 4. juli 2011 #19 Del Skrevet 4. juli 2011 ser ut som dine hjerne celler er spist opp av et eller annnet. Kan det være dop? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #20 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg er en av de vellstående party menneskene som sniffer kokain. Så nei, det er ikke bare røykere som bruker dop! kvinne 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå