Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men er munnskyllevann så lurt å bruke da? Den ene tannlegen anbefalte meg det, så jeg begynte med det. Neste tannlege sa at munnskyllevann var noe stort tull og burde IKKE brukes fordi det dreper de gode bakteriene også. Googler man saken ser man at tannlegene tydeligvis er uenige om hvorvidt det skal brukes eller ei...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men er munnskyllevann så lurt å bruke da? Den ene tannlegen anbefalte meg det, så jeg begynte med det. Neste tannlege sa at munnskyllevann var noe stort tull og burde IKKE brukes fordi det dreper de gode bakteriene også. Googler man saken ser man at tannlegene tydeligvis er uenige om hvorvidt det skal brukes eller ei...

Slik jeg har forstått det er det ikke bra med munnskyllevann med alkohol i, da de dreper naturlige bakterier. Eller gode bakterier, om du vil. Men hvis du bruker munnskyll uten alkohol, da er det bra :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg pusser ikke tennene om morgenen, bruker kun listerine. (ser ikke poenget i å pusse og bruke tanntråd når jeg ikke har spist noe på natta.) pusser, bruker tanntråd og listerine om kvelden. dårlig ånde har jeg heller ikke, selvom jeg glemmer å pusse i det hele tatt på noen dager.

ÆSJ!!

Skrevet

Jeg pusser tenner morgen før frokost og selvsagt på kvelden. Har også en tungeskrape jeg bruker etter at jeg har pusset tennene. Hender seg det blir flere tannpusser hvis jeg skal noe spesielt eller hvis jeg har vond smak i munnen, men det er ikke bra å pusse tennene for mye heller. Skyller ofte munnen med vann etter måltider.

Jeg bruker tanntråd og fluorskyll hver eneste kveld. Bruker fluorskyll uten alkohol som kjøpes på apoteket.

Skrevet

2 ganger til dagen som vanlig, kan hende jeg dropper nattapussen avogtil men helst ikke :)

Skrevet

Siden det er nevt blødende tannkjøtt her vil jeg bare informere om at dette ikke er noe man skal ta lett på. Vanlig tannkjøttbetennelse som merkes ved lett blødende tannkjøtt og/eller dårlig ånde kalles gingivitt. Dette i seg selv er ikke farlig, men hvis man ikke skjerper seg og bedrer munnhygienen kan dette utvikles til periodontitt, som i verste fall kan føre til at man mister tenner. Og det er det er jo lite ønskelig.

Skrevet

Har skjerpa meg. Pusser tenna og bruker tanntråd hver kveld, i forhold til før som vi ikke skal snakke om her ;) men ikke alltid om morgenen. Har jeg tid (noe jeg har nå da jeg er i perm) pusser jeg en time eller to etter frokost for å ikke ødelege emaljen.

Skrevet

Tråden er ryddet for utenomsnakk,

ninuska_, moderator

Skrevet

Det er ikke bra å pusse tennene flere ganger om dagen, feks etter målitd. Det kan slite veldig på emaljen. Det gjør forsåvidt smådrikking av juice/brus hele dagen også.

Jeg pusser etter frokost og når jeg legger meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser ikke alltid om morgenen, fordi jeg ser ikke noen grunn til å pusse rett etter jeg står opp før jeg har spist frokost (i tillegg så smaker maten da tannkrem) og rett etter frokost så skal man ikke pusse tennen pga mykere emalje. Og jeg drar på jobb ganske så kjapt etter frokost.

Men jeg pusser veldig nøye om kvelden, bruker tanntråd og fluorskyll. Jeg har ikke hatt hull siden jeg var tenåring (15 år siden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...