AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Skal på en ukes sydentur litt senere i sommer og redd for hva det vil gjøre med kroppen/vekta. Har hele tiden tenkt at ei uke ikke får gjort så veldig mye fra eller til, men etter å ha gått opp FIRE KG PÅ FIRE dager ved å spise normal-usunn mat og drikke to av dagene vet jeg sannlig ikke lenger. Redd for hva ei hel uke vil gjøre. Skal prøve å ikke drikke særlig med alkohol på turen, og prøve å ikke skeie altfor mye ut i matfronten. Men syns dette med å vite hva som er sunt og usunt er vanskelig da det ikke er jeg som lager maten. Noen som har noen enkle kjøreregler for meg? Vet jeg har ligget på et altfor lavt kaloriinntak over lang tid nå, og skjønner at det er derfor jeg legger på meg så lett. Psykologen min mener at jeg er underernært pga dette. Men ønsker på ingen måte å gå opp i vekt/bli tykkere da jeg ligger på overvektig på bmi. Ønsker å komme ned på bmi normal. Noen som har noen tips? Frykter at det blir så varmt så jeg ikke kommer til å orke så mye fysisk aktivitet der...
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Du vet at de fire kiloene på så få dager, det er ikke fett, det er tooooootalt UMULIG at du skal ha lagt på deg 4 kg i fett på fire dager, er du klar over at du da måtte ha spist en middels stor ponni, hver dag? Det er vann som er bundet opp via karbohydrater, salt og sukker. Når du etter de dagene slutta å spise den normale halvsunne/usunne maten, så gikk nok vannet tilbake, og kiloene av. En god huskeregel er å ta tak i skinnet sitt og klemme til, om det blir igjen hvite avtrykk, så har du vann i kroppen, og det er det som gir ekstravekt. 1
Gjest Thessie! Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 (endret) Jeg går vanligvis ned i vekt når jeg er syden fordi jeg mister appetitten grunnet varmen. Men det går nok helt fint så lenge du passer litt på hva du spiser, de har sunn mat i syden og Men dersom du skal være på stranden eller ved et basseng, kan du legge inn et par svømmeøkter i løpet av dagen, det skal jo være god trim Endret 24. juni 2011 av Thessie!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 Jeg vet at det ikke er 4 kg fett ja. Det meste kommer nok av alkoholen, men likevel. Har vært å kjøpt vanndrivende te idag for å få ut igjen dette Men er redd for hvor mye jeg kan legge på meg i form av fett på ei uke pga mat da jeg tydeligvis kan gå opp så mye av et par dager med alkohol.
Fairchild Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Det behøver ikke være vanskelig å velge sunt når man spiser ute. Kutt ut det du vet er usunt, er du usikker kan servitøren fortelle deg hva retten inneholder. Du kan alltids be om å få en rett uten saus eller med kokte poteter i stedet for french fries osv. Jeg pleier å be om kyllingfilet, fisk eller biff uten saus med grønnsaker, det er som oftest safe. Husk at litt usunn mat her og der ikke har noe å si verken for helsa eller figuren. Kos deg i syden!
Stinkerbell Skrevet 24. juni 2011 #6 Skrevet 24. juni 2011 Drikk to glass vann før hvert måltid, unngå alkohol og gå en lang tur hver dag.
momo Skrevet 24. juni 2011 #7 Skrevet 24. juni 2011 Da jeg er i syden så svømmer jeg alltid 30-60 min før jeg spiser frokost hver dag. Og jeg klarer ikke å spise for mye mat der nede, grunnet varmen. Går mest i salat og frukt, mye vann. Da skal det gå fint å drikke litt alkohol på kvelden. Vin er jo ikke så ille.
Hette Skrevet 24. juni 2011 #8 Skrevet 24. juni 2011 jeg pleier oxo å gå ned noen kilo når jeg er i syden. Da drikker man mye mer enn ellers, har høyere forbrenning. dagene mine i syden går med til å ligge å sole meg på dagen og ut å spise en bedre middag og shopping på kvelden da det ikke er så varmt
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #9 Skrevet 24. juni 2011 Jeg vet at det ikke er 4 kg fett ja. Det meste kommer nok av alkoholen, men likevel. Har vært å kjøpt vanndrivende te idag for å få ut igjen dette Men er redd for hvor mye jeg kan legge på meg i form av fett på ei uke pga mat da jeg tydeligvis kan gå opp så mye av et par dager med alkohol. Hvor får man kjøpt vanndrivende te? Har søkt litt på helsekost-butikker, men det virker ikke som om de selger dette? Må man på spesielle te-butikker? I så fall, vet noen om dette finnes i Stavanger-området?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #10 Skrevet 24. juni 2011 Det er mye te som er vanndrivende, all te med koffein i feks. Koffein er veldig vanndrivende.
Hette Skrevet 25. juni 2011 #12 Skrevet 25. juni 2011 men den bmi`en skal du ikke se på. for jeg var innlagt på sjukehuset i februar å da sa legen at jeg var over normalen på bmi men jeg er tynn å samme er det med mannen min.. ikke tenk på bmi`en den gjør deg gal... gutta sier det er godt å ta i formene på jentene...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #13 Skrevet 25. juni 2011 Teen fikk jeg kjøpt på apoteket! Vet de har den på enkelte helsekostbutikker også. Den jeg kjøpte heter kjerringrokk! Jada, vet bmi ikke er så mye å høre på, men da jeg ligger 8kg over det høyeste innen normalen så er det jo ikke helt uten grunn. Selv om jeg vet at jeg har tung beinbyggning. Ble behandlet som undervektig siste jeg hadde en bmi på 18.5-19.5... Jeg går ofte opp da jeg er i syden, fordi jeg skal unne meg noe ekstra godt til både lunsj og middag fordi jeg er på ferie, pluss at det er så lett å ta et par drinker i løpet av dag/kveld og at jeg higer sånn etter salt så jeg spiser potetgull. Uff, jeg vet jo hvor hovedproblemene er. Jeg må bare prøve å skjerpe meg. Vil ikke ødelegge den gode vektnedgangen jeg har hatt med dette...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #14 Skrevet 25. juni 2011 men den bmi`en skal du ikke se på. for jeg var innlagt på sjukehuset i februar å da sa legen at jeg var over normalen på bmi men jeg er tynn å samme er det med mannen min.. ikke tenk på bmi`en den gjør deg gal... gutta sier det er godt å ta i formene på jentene... Haha. Sorry, men du tar så innmari i helvete feil. Er BMI din overvektig så er du ikke sylfide. Og, menn vil ikke ha seg med flodhester.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #15 Skrevet 25. juni 2011 Du vet hva som er sunt å spise og drikke? Jeg hadde prøvd å holde meg til den sunne linja, men allikevel sørge for at jeg kunne nyte ferien. Det du gjør i en uke har ikke betydning for de andre 51 ukene i året. Ferie er avslapping, gode opplevelser og god mat.
Kosemose Skrevet 25. juni 2011 #16 Skrevet 25. juni 2011 Ikke drikk alkohol, drikk vann, dropp chips og frites, spis grønnsaker og fisk, og begrens porsjonene, gå turer
Hette Skrevet 25. juni 2011 #17 Skrevet 25. juni 2011 Haha. Sorry, men du tar så innmari i helvete feil. Er BMI din overvektig så er du ikke sylfide. Og, menn vil ikke ha seg med flodhester. skjerp deg! jeg er ikke overvektig og det fikk jeg beskjed om når jeg var innlagt. legen ville at jeg sku legge på meg litt. men siden jeg har grov beinbygning så var bmien høy... ikke rart det er mye spiseforstyrrelser i verden når alle går ett bmi`en.. å det med flodhester. ikke har jeg nevnt noe om det. det finnes en mellomting!! 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #18 Skrevet 27. juni 2011 men den bmi`en skal du ikke se på. for jeg var innlagt på sjukehuset i februar å da sa legen at jeg var over normalen på bmi men jeg er tynn å samme er det med mannen min.. ikke tenk på bmi`en den gjør deg gal... gutta sier det er godt å ta i formene på jentene... Spørs jo på hva formene "er laget av", kurver liker de men tviler på at de er så glad i lovehandels;)
Gjest aeikina Skrevet 27. juni 2011 #19 Skrevet 27. juni 2011 skjerp deg! jeg er ikke overvektig og det fikk jeg beskjed om når jeg var innlagt. legen ville at jeg sku legge på meg litt. men siden jeg har grov beinbygning så var bmien høy... ikke rart det er mye spiseforstyrrelser i verden når alle går ett bmi`en.. å det med flodhester. ikke har jeg nevnt noe om det. det finnes en mellomting!! Jeg tror jeg er gnakse dum her:p, men hvordan i all h****** er det mulig å ha høy BMI(farlig BMI) og samtidig få beskjed av legen om å legge på seg? Dette strekker seg over to forskjellige retninger av skalaen. Tviler strekt på at beinbyggningen kan få noen til å ha en BMI på over 25, da det ikke er noe som heter "stor beinbyggning". Jeg mener at, har man en BMI over 25 så er man obese!
LilleMink Skrevet 27. juni 2011 #20 Skrevet 27. juni 2011 Det jeg gjorde på sydentur i fjor, som jeg har tenkt til å gjenta i år, er å ta en løpetur på stranda hver morgen + litt styrke, holde meg til vann, be om salat i stedet for pommes frites ved siden av, spise gresk salat til lunsj hver dag og gå en lang tur på kvelden. Kommer til å kose meg med god mat og vin på kveldene. Det er jo ferie:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå