Gå til innhold

Torshov - Alnabru

Prudence

Anbefalte innlegg

Hei!

Fra mandag av skal jeg reise fra Torshov til Alnabru hver dag. Mange dager i rushtiden. Jeg har bil, men tar gjerne også buss. Er det noen her som har erfaring med å kjøre/reise denne strekningen?

Jeg kjørte i dag Torshov-Carlberner-Hasle-Alnabru. Det var MYE trafikk selv om det var midt på dagen.

Mtp fartsgrenser er det best å kjøre Torshov-Sinsen-Ring3 til Alnabru, men er redd trafikken står mye her. Noen erfaringer?

Hva er evt det beste alternativet for lokaltrafikk?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Kjørte denne veien dagelig i to år. Pleide å stå litt ved avkjøringen ved Ulven, ellers gikk det greit. Så lenge jeg var ute i god tid før 0800 gikk det greit, men med engang klokka bikka 0800 så stoppa det noe opp :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Trafikanten tar kollektivtransport fra Torshov til Alnabru ca 20-30 minutt. Utenom rushen går det selvsagt raskere med bil, men ellers ville jeg heller valgt buss. Mye mer behagelig å sitte og slappe av på buss, enn å stresse i bil gjennom Alnabru, Ulven, Sinsenkrysset i kø i rushen.

Carl Berner ville jeg unngått. Det nye krysset er bevisst laget for å prioritere kollektivtransport på bekostning av privatbiler, så det er ment til å være en liten flaskehals (men er allikevel muligens litt mindre kork om du kommer fra Torshov på morgenen - på morgenen og ettermiddagen pleier det å være kø nedover Trondheimsvein og Grenseveien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info og tips! Jeg merket det at kollektivtransport var prioritert i Carl Bernerkrysset ja, brukte nesten 15 min fra Torshov og bort. Syke saker.. Da blir det nok buss de dagene jeg må kjøre i rushen, og bilen de andre dagene. Var utrolig mye tungtrafikk ute i dag også, overraskende mye. Men er vel som regel slik når man kjører til næringsområder som Alnabru.

Om Veitvet skal jeg prøve en dag. Kan jo risikere mye trafikk på RV4 også, men det er verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Om Veitvet skal jeg prøve en dag. Kan jo risikere mye trafikk på RV4 også, men det er verdt et forsøk :)

Helt forskånet for trafikk blir du ikke. Men det meste av trafikken går vel inn mot byen på rv4 om morningen, så mener du slipper unna det verste.

Uansett verdt å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...