AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Har hatt kviser siden jeg var ni år, er nå 20. Det sliter helt vanvittig på psyken min. Sexlivet ødelegges fordi jeg føler meg skitten og stygg, jeg tør nesten ikke gå på bussen fordi jeg vet folk ser kvisene og tenker sitt... Jeg går ikke på byen med venner, eller på cafe. Hele tiden tenker jeg på hvor forferdelig huden min er, og kaller meg selv ting mobberne kalte meg i alle år. Jeg vet at det er destruktivt. Jeg går til psykolog, men hun er enig i at det viktigste for å få opp selvtillitten min er å bli kvitt kvisene... Ingenting er verre enn "du begynner å få kviser igjen", "skal jeg anbefale deg en god hudrens?", "har du eggløsning nå da, siden du har så mange kviser?". Slike kommentarer hver dag... Jeg har tidligere gått et år på tetracyklin, differin og aberela. Hadde så nesten et år med diane + differin og aberela. Deretter en kur med isotretinoin, hvor jeg også satt inn en p-stav for å forhindre evt. hormonelle kviser... Var fin på iso-kuren, men var ferdig for to måneder siden og nå er jeg like jævlig igjen. Var hos hudlegen for to uker siden, da var jeg helt OK i huden, men sa ganske klart at JEG kjenner huden min, og alle disse kulene jeg har under huden nå kommer til å eksplodere i et kviseangrep om en ukes tid.. Neida sa han, det er bare ujevn hud. Og nå er det to uker siden og jeg ser helt grusom ut, som forventet. Enda kjenner jeg det kommer flere og flere kuler (som vil bli til kviser om noen dager...) De er vonde og stygge. Han nevnte å evt. sette meg på en ny kur til høsten, siden jeg var så "bra" for to uker siden. Men kan jeg be om ny time allerede så fort, for å vise hvordan huden har eksplodert? Uff
Gjest Flowerbomb Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 (endret) Uff, får vondt av deg!:/ Jeg anbefaler deg å ringe hudlegen og høre hva han sier om saken jeg. Hvis du forklarer at huden din har eksplodert siden sist, så vil han kanskje ta deg raskt inn igjen? Bedre å ringe en gang for mye, enn for en gang for lite Håper han har tid til deg nå, for ingen skal gå rundt å ha det så vondt med seg selv! Endret 24. juni 2011 av Flowerbomb
Gjest Jazz Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Uff, føler sterkt med deg. Akne er grusomt. Det høres ut som det er hormonelle kviser du sliter med, ikke så lett å bli kvitt. Jeg har prøvd alt mellom himmel og jord (unntatt Roaccutan) og jeg er over 30 år. Det som funket på meg var p-pillen Yaz. (Har prøvd Diane for lenge siden og den virket ikke så bra.) For første gang så lenge jeg kan huske har jeg ikke en eneste kvise, og merker ingen nye ulme heller.
Gjest Xstrella Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Føler med deg, jeg er ikke så kvisete hele tiden, men i perioder. Jeg har fått en merkelig hud og den er fet, sorte ormer osv. Har prøvd det meste jeg og, men kvisene er der like mye
Gjest Elyssa Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 Uff, føler med deg.. Hva har du prøvd av hudpleieserier?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Du MÅ stikke innom hudlegen din og vise det! OG ta gode bilder. Du bør får begynne på igjen med iso. Stakkars deg, jeg vet hvordan det er å slite med kviser (men en runde med iso hjalp heldigvis for meg) Anonym poster: 974f52b0157b2000e1091162b23593ee
Kahlan Amnell Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Du kan prøve å kutte ut alt av melkeprodukter i minst en måned. Jeg ble kvitt kvisene på den måten. Det er jo ikke sikkert at det hjelper for deg, men det er i det minste gratis å prøve.
Fugleskremsel Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Uff...det er så fælt det... Jeg fikk resept på Dalacin lotion hos fastlegen min....men du har vel allerede prøvd det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå