Gå til innhold

De verste "monstrene" er fra USA

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

" Vi har dødsstraff fordi vi har farlige kriminelle" var det en som sa på et annet forum.

Tror han var fra USA.

Men hvorfor har USA de mest kjente og de mest farligste av de kriminelle? Har det noen sammenheng med fengselene og straffesystemet de har, eller samfunnet?

Eller blir det kun blåst opp i medier og filmer? Eller er det bare det at vi kan lese detaljer om det de har gjort? Kan ikke si at jeg har sett en slik mulig for norske mordere.

Jeg synes det er ganske intressant og lese om mordere og jeg har lest om en del av de som har fått dødstraff i usa og man kan jo nesten begynne å lure på om de faktisk er mondtre. Får ikke helt den samme følelsen blant norske kriminelle av en eller annn grunn. Jeg vet egentlig ikke hvorfor. Synes egentlig mange ganger det virker som at Norske mordere blir glemt.

Og hvor mange er det egentlig Norge har hatt de siste 20-30 årene? Jeg vet om to. Vet det er fler, men ikke noe jeg har noe kjenskap til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er en del som blir blåst opp i ettertid fordi de finner ut motivet bak handlingen. I tillegg må vi jo huske at USA er på størrelse (større? enn europa, og vi hører jo ikke om ALLE mordere rundt om på det store kontinent.. Men helt enig med deg, jeg får også det inntrykket!

Skrevet

USA har større problemer med kriminalitet per innbygger enn vi har i Norge. Ta f.eks områdene i nærheten av Mexico-grensen, hvor det er mye kriminalitet. Lovløse meksikanere kommer over grensen uten tillatelse og må leve et liv på "flukt" i USA. Dette hjelper de ikke akkurat å holde seg unna enda mer kriminalitet.

Det sies at det kan være et sted mellom 20-50 millioner uregistrerte innvandrere i USA. Det gjør jo litt med landet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ER mer sosiopater i USA enn ellers i verden, det er bevist.

Alt med usa er annerledes enn resten av verden, det er en stor blanding av europeere, afrikanere, latin-amerikanere som er smeltet sammen. De som egentlig er fra USA er jo indianere. The big melting pot.

Det har tydeligvis avlet frem mye kriminelle, også hvordan samfunnet er bygget opp, muligheten til å jobbe seg oppover, veldig mye, gir en god arena for folk med narsissistisk personlighet.

Men jeg syntes USA stikker av med mye av oppmerksomheten, JA det er sinnssykt mye kriminalitet der, jobber selv her, og her jeg jobber er det farlig etter det blir mørkt, vi MÅ komme oss vekk fra jobb FØR det blir mørkt, men bare tenk på f.eks. Brasil, ekstremt mye vold og kriminalitet.

Men akkurat det med sosiopater stemmer veldig med USA.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi USA er verdens frieste land og mange psyke mennesker utnytter den friheten for å tråkke på andre. Til jevnførelse så hører du ikke om slike mennesker i kommunistiske land som Nord-Korea. Ganske enkelt fordi de ikke har noen frihet så ingen psyke mennesker søker seg dit. Nå er jo hele staten der psyk men...

Skrevet (endret)

Hva forventer man? USA er så utrolig mye større enn Norge. De har over 300 millioner mennesker. Dessuten har de dårlig helse og utdannelse ordninger som gjør at mange lever i fattigdom uten mulighet til å komme seg ut av det. En helt vanlig amerikaner har egentlig ikke råd til høyere utdanning. Er du født fattig vil du sikkert forbli fattig, og du vil kanskje komme inn i et kriminelt miljø.

Endret av Chiyo
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til jevnførelse så hører du ikke om slike mennesker i kommunistiske land som Nord-Korea. Ganske enkelt fordi de ikke har noen frihet så ingen psyke mennesker søker seg dit. Nå er jo hele staten der psyk men...

Man hører ingen ting fra Nord-Korea. Tipper det er mye gærninger der også, men man får ikke nyheter derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er fordi det er mange menn som er omskjært der borte, som er årsaken til all kriminaliteten. Man ser jo det i andre land der det er vanlig å omskjære gutter, at det er mye kriminalitet. F.eks muslimske land. Og Israel. Mens i Europa er det mer fredelig, sikkert pga omskjæring ikke er vanlig. Heldigvis!!!

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting å ta med i betraktning er jo at de faktisk er veldig flinke på å finne, arrestere og straffe skurker.

De har ganske effektive politistyrker. Jeg tror det er lettere å slippe unna med å være kriminell i Norge enn det er i USA. Tenker ikke bare på fengselstraff, men også på hvor mye politiet gidder å investere i å fakke skurker.

Skrevet

Tror det er fordi det er mange menn som er omskjært der borte, som er årsaken til all kriminaliteten. Man ser jo det i andre land der det er vanlig å omskjære gutter, at det er mye kriminalitet. F.eks muslimske land. Og Israel. Mens i Europa er det mer fredelig, sikkert pga omskjæring ikke er vanlig. Heldigvis!!!

Det var en ny teori. Funnet på den selv?

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

USA har svært liberale våpenlover, og tilgangen til våpen er veldig fri. Dermed kan alle, også tidlegare kriminelle, folk med psykiske forstyrringar osv. skaffe seg våpen, og plaffe i veg.

Skrevet

Nå er vel også Tyskland og England godt kjent for sitt 'utvalg' av slike 'monstre'. Vi hører bare ikke like mye om dem.

Av en eller annen grunn er det jo også blitt slik at nærmest alt som skjer i USA finner veien til norsk presse.

Norge har vel såvidt meg bekjent også avlet fram en av verdens mest kjente seriemordere - Arnfinn Nesset.

For ikke å snakke om Belle Gunness, selv om hun visstnok ikke startet sin 'karriere' før etter hun var flyttet til USA.

Skrevet

For det første så er jo USA et svært stort land, omtrent på størrelse med fastlandet Europa. For det andre hører vi selvsagt om mer fra USA. Og for det tredje er det definitivt "monstre" (et ord jeg egentlig ikke liker) i andre land også. Mengele fra Tyskland? Østerrike med sine to fæle saker nå (Natascha Kampusch og Fritzl).

Gjest Bjørn82
Skrevet

USA har bedre media dekning enn noen andre nasjon har. Derfor er det kjent langt utover deres grenser når noe grusomt skjer der. Det betyr ikke at ikke land som Russland, Tyskland, England etc. har like grov kriminalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...