Gå til innhold

Vondt i kjeven !

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt vondt i høyre del av kjeven de siste 3-4 dagene. Smerten kjenner jeg best når jeg gaper. Legger ofte hendene på kinnene mine med kjeve-leddene og gaper. Når jeg gaper så føles det ut som om høyre kjeveledd kommer lenger "ned" i kinnet og lager et lite "klikk".

Det gjør også vondt i kjeven når jeg biter og spiser.

Jeg har ingen ide hva dette kommer av, men håpte det var noen her inne som hadde noe erfaring med dette.. Er 16 år om det har noen betydning !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visdomstann som kommer kanskje...?

Eller har du slått deg eller lugget hardt på kjeven?

Går det utover spising og ellers livskvalitet, så drar du til legen med dette. Bedre å vite enn å fundere...

Skrevet

Visdomstann som kommer kanskje...?

Eller har du slått deg eller lugget hardt på kjeven?

Går det utover spising og ellers livskvalitet, så drar du til legen med dette. Bedre å vite enn å fundere...

Det kan jo være men det er jo litt tidlig. Visdomstenner kommer normalt i 18-19 års alderen, og de andre tennene mine har kommet på normal tid.

Jeg har verken slått meg eller lugget for hardt på den.. Kan jo være det har skjedd noe i søvne, men det er jo lite sannsynlig.

Skrevet

Jeg hadde relativt store smerter i kjeven en ukes tid for et år siden. Det var sannsynligvis fordi jeg hadde ligget og bitt tennene sammen i søvne (ganske vanlig), så det kan jo hende at det samme har skjedd med deg? Jeg fikk i alle fall beskjed om at jeg kunne få en slik biteskinne hvis det skjedde mange ganger. Det har riktignok ikke skjedd igjen.

Skrevet

Jeg hadde relativt store smerter i kjeven en ukes tid for et år siden. Det var sannsynligvis fordi jeg hadde ligget og bitt tennene sammen i søvne (ganske vanlig), så det kan jo hende at det samme har skjedd med deg? Jeg fikk i alle fall beskjed om at jeg kunne få en slik biteskinne hvis det skjedde mange ganger. Det har riktignok ikke skjedd igjen.

Ja det kan jo hende, men jeg har aldri trodd at jeg har gnisset tenner osv i søvne O.o

Skrevet

Ja, som Safira sier, så kan det godt ha med anspenthet og sammenbiting å gjøre. Hadde selv en periode hvor jeg bet sammen tennene uten å egentli få det med meg selv, pga stress ol.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg spenner kjeven i søvne så det kan godt være det du gjør?

Skrevet

Jeg spenner kjeven i søvne så det kan godt være det du gjør?

Ja, det kan jo være mulig. Tror jeg skal ta å kontakte lege i morra :)

Noen som vett om jeg burde kontakte tannlege eller fastlege?

Skrevet

Ja, det kan jo være mulig. Tror jeg skal ta å kontakte lege i morra :)

Noen som vett om jeg burde kontakte tannlege eller fastlege?

Jeg dro først til legen, men ble bare sendt videre til tannlege, så ville kanskje tatt kontakt med tannlege først?

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet for et par år siden. til slutt så låste kjeven min seg, slik at jeg ikke greide å gape opp.

måtte dra til kiropraktor. fant ut at det kom av stiv nakke og rygg. et noen behandlinger hos kiropraktor ble jeg helt fin.

men om du har vondt i kjeven må du passe på å ikke tygge tyggis, ikke sånne harde pastiller o.l. det gjør det bare verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...