Gå til innhold

Hvor i Oslo bør man ta tatovering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer litt på hva slags erfaringer folk har om de ulike stedene i Oslo? Noe du kan anbefale eller noe jeg bør styre unna?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

House of pain er meget dyktige! Flinke tattovører koster ofte mer enn, men honestly, den prisen deres er STIV altså...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Art & Soul Tattoo på Tøyen=) Jeg tatoverer meg alltid hos Vilde Moe der.

1000 kroner minstepris. 1000 kroner/timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Art & Soul Tattoo på Tøyen=) Jeg tatoverer meg alltid hos Vilde Moe der.

1000 kroner minstepris. 1000 kroner/timen.

Inspirert av dette har jeg nå bestilt time der! Er litt skeptisk til å bli tattovert av en læring, men har sett noe av arbeidet hennes og det er helt sinnsykt flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor, men for noen år siden fikk jeg høre om en fyr som hadde bedt om å få tatovert "Harley Davidson" på ryggen. Det fikk han ikke. Derimot fikk han "Harly Davidson" tatovert på ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke hvor, men for noen år siden fikk jeg høre om en fyr som hadde bedt om å få tatovert "Harley Davidson" på ryggen. Det fikk han ikke. Derimot fikk han "Harly Davidson" tatovert på ryggen...

Dette var i Oslo altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor, men for noen år siden fikk jeg høre om en fyr som hadde bedt om å få tatovert "Harley Davidson" på ryggen. Det fikk han ikke. Derimot fikk han "Harly Davidson" tatovert på ryggen...

Derfor er det viktig at den som blir tatovert selv sjekker at alt er riktig (på "sjablongen") før tatovøren begynner å tatovere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg tok min på Oslo body-art studio og er rimelig glad jeg har den på ryggen så jeg slipper å se den, for den er rimelig stygg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige svar til nå har rett og slett vært dumme.

Hva skal du tatovere (stil, motiv, størelse, farge eller sort/hvit osv)

Skal du tattovere noe av størelse, så er det jo også viktig at du har en viss kjemi med personen som gjør tattoveringen - dere skal jo tilbringe endel timer sammen.

Noen artister er flinke på portretter, andre på Japansk, Americana eller fantasy osv.

Så å finne en artist som er flink på den typen motiv DU vil ha og som DU føler at du kommer godt overens med er det viktige.

House of pain og Bad boys er begge affiliert med tvilsomme MCklubber og ikke noe jeg hadde indirekte giddet å støtte ved å tattovere meg hos noen av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige svar til nå har rett og slett vært dumme.

Hva skal du tatovere (stil, motiv, størelse, farge eller sort/hvit osv)

Skal du tattovere noe av størelse, så er det jo også viktig at du har en viss kjemi med personen som gjør tattoveringen - dere skal jo tilbringe endel timer sammen.

Noen artister er flinke på portretter, andre på Japansk, Americana eller fantasy osv.

Så å finne en artist som er flink på den typen motiv DU vil ha og som DU føler at du kommer godt overens med er det viktige.

House of pain og Bad boys er begge affiliert med tvilsomme MCklubber og ikke noe jeg hadde indirekte giddet å støtte ved å tattovere meg hos noen av disse.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at ingen nevner Lucky Seven! Fantastisk flinke og profesjonelle artister. Noi fra 1969 tattoostudio kan anbefales. Men han har ikke ledig time før i 2013 en gang, så det sier jo litt om hvor flink han er :P. Hellspawn er også veldig flinke!

Som en annen her skriver, så kommer det helt an på hva du skal ha. Hellspawn er f.eks. veldig flinke på realistisk og black & grey-tatoveringer. På Lucky Seven går det mye i Old School.

Ellers så dukker det jo opp mange veldig flinke tatovører på Oslo Tattoo convention. Men det arrangeres jo bare en gang i året. Samboeren min tok hos en som heter Victor Policheri, og han kan virkelig sakene sine! Louis Molloy fra London Ink var også der for bare et par år tilbake.

House of Pain er profesjonelle (det er de som arrangerer Oslo tattoo convention), men personlig synes jeg ikke de er spesielt flinke. Du kan jo se selv: Galleri. Sett i forhold til f.eks. dette: Victor Policheri, vet jeg hva jeg ville valgt i alle fall!

Men det er jo du som skal ha tatovering. Så det eneste jeg kan si er at du bør tenke deg nøye om, og sjekke artistene (portfolio) grundig :) Lykke til!

Endret av lykkeknotten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overrasket over at ingen nevner Lucky Seven! Fantastisk flinke og profesjonelle artister. Noi fra 1969 tattoostudio kan anbefales. Men han har ikke ledig time før i 2013 en gang, så det sier jo litt om hvor flink han er :P. Hellspawn er også veldig flinke!

Som en annen her skriver, så kommer det helt an på hva du skal ha. Hellspawn er f.eks. veldig flinke på realistisk og black & grey-tatoveringer. På Lucky Seven går det mye i Old School.

Ellers så dukker det jo opp mange veldig flinke tatovører på Oslo Tattoo convention. Men det arrangeres jo bare en gang i året. Samboeren min tok hos en som heter Victor Policheri, og han kan virkelig sakene sine! Louis Molloy fra London Ink var også der for bare et par år tilbake.

House of Pain er profesjonelle (det er de som arrangerer Oslo tattoo convention), men personlig synes jeg ikke de er spesielt flinke. Du kan jo se selv: Galleri. Sett i forhold til f.eks. dette: Victor Policheri, vet jeg hva jeg ville valgt i alle fall!

Men det er jo du som skal ha tatovering. Så det eneste jeg kan si er at du bør tenke deg nøye om, og sjekke artistene (portfolio) grundig :) Lykke til!

Det! Kunne ikke skrevet det bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige svar til nå har rett og slett vært dumme.

Hva skal du tatovere (stil, motiv, størelse, farge eller sort/hvit osv)

Skal du tattovere noe av størelse, så er det jo også viktig at du har en viss kjemi med personen som gjør tattoveringen - dere skal jo tilbringe endel timer sammen.

Noen artister er flinke på portretter, andre på Japansk, Americana eller fantasy osv.

Så å finne en artist som er flink på den typen motiv DU vil ha og som DU føler at du kommer godt overens med er det viktige.

House of pain og Bad boys er begge affiliert med tvilsomme MCklubber og ikke noe jeg hadde indirekte giddet å støtte ved å tattovere meg hos noen av disse.

Veldig bra innlegg.

De to viktigste tingene er å finne noen du går ok overens med og som er flink på den type tatovering du har lyst på. kan man begynne å sjekke referanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 år senere...
Gjest Marianne

Veldig enig med Skravlebøtte. Selv har jeg tatt noen tatoveringer på oslo-ink, men det har dessverre blitt lagt ned. Noen av de som jobbet der har flyttet på seg til Uncle Max tattoo, og er å finne der. Veldig hyggelige folk, og ikke minst dyktige. Jeg holder meg til de og er storfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alle mine på Timeless tattoo (ligger i Pilestredet) hos Kai Ree Verås. Du kan gå på FB-profilen hans eller på Timeless sin egen side for å se bilder av arbeidet deres. Kai er fantastisk flink. Alle gutta der er flinke, også lærlingen lager meget gode og avanserte tattoos.

Vil også stemme i med de som har svart deg at før noen kan gi deg et godt svar på hvor du bør gå, så må du først vite hva slags stil du vil ha på tattooen din. På timeless er de bl.a flinke på realisme, portrett og new school.

Anonym poster: 2a2b49882e6f4819799315e47756ed82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...