Spiralis Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Salmalaks har vært en suksess i heimen for min del. Jeg er glad i å mekke Sashimi og Salmalaksen er fortreffelig til formålet. Nå begynner konkurentene tydeligvis å komme. I løpet av den siste uken så har jeg funnet et tilsvarende produkt fra Lerøy som heter "Finest". Jeg har også funnet tilsvarende produkt med torsk. Vakumpakket, skinn og beinfri ryggfilett av torsk under navnet "Strøm" Torskefiletten har jeg testa. Den var bra, men jeg vil ikke si kjempebra. Det var et eller annet med strukturen i fiskekjøttet som ikke var helt supert. Det er høy kilospris så slike produkter må ha kvalitet til å forsvare prisen. Finest laksen har jeg ikke fått testet enda. Noen der ute som har erfaring med disse eller andre produkter innen samme kattegori?
Pingting Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 Har brukt Finest til sashimi, og vil påstå den var like god som Salma!
elisabeth30 Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 tror jeg smakte finestlaksen her om dagen og jeg ble skikkelig skuffet! det var et eller annet med teksturen på fisken som ikke stemte... (for øvrig den jeg smakte er den som ikke har det brune fettbiten på fisken slik salma har, det var hvertfall det fyren som ga ut smaksprøver sa).
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 Hvordan ligger disse konkurretene ann i forhold til prisen?
Spiralis Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2011 (endret) Nå har jeg fått testa "Finest" biten. Vet ikke helt hva jeg skal si. På salmalaksen så er det en ren ryggfilet. På "Finest" fileten så har de skåret filetten anderledes på en av filettene jeg kjøpte. De har skåret filetten to cm nedenfor mnidtstripen. Dette er jo ikke dårligere fiskekjøtt enn den ovenfor midtstripen, men du får med det brune kjøttet ved midtstripen. Det er helt greit til steking/baking, men jeg liker det ikke til sashimi/sushi. Dette høres sikkert svært snobbete ut, men det koster 200 kroner kiloen og da må det være bedre enn en vanlig filett i dagligvaredisken for å forsvare prisen. Betaler du ekstra så må du få noe ekstra for pengene. I forhold til spørsmål om pris så ligger Strøm og Salma på ca 250 kr pr kg der jeg handler. Finest ligger på 200 kr pr kg. ... Prisnivået er nok et hint om at litt konkurranse hadde vært bra for oss forbrukere. Endret 25. juni 2011 av Spiralis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå