FruLuna Skrevet 6. mars 2012 #881 Del Skrevet 6. mars 2012 Unnskyld min uvitenhet - men hvorfor er frisør med pistol utelukket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #882 Del Skrevet 7. mars 2012 *klippe fra tidligere innlegg* (bare sånn at du ikke får bakoversveis og tror jeg rablet ned alt dette sånn på morrakvisten ) 1. Ørepistoler er mindre hygieniske. De er umulige å sterilisere skikkelig. Når smykket skytes inn i øret kommer det mikroskopiske bloddråper på pistolen, og om disse havner mellom de ulike delene på pistolen vil de ikke kunne fjernes ved vanslig vask med desinfiseringsmiddel. Eventuell smitte fra disse bloddråpene kan føres videre til neste kunde. Sjansen er ekstremt liten, men den er der. Piercingnåler derimot (ihvertfall de på ordentlige steder) er sterile. 2. Frisører er folk som er utdannet som frisører, piercere er fagfolk. Å skyte et hull kan virke enkelt nok (og i de aller fleste tilfellene ser det bra ut), men det er et mindretall av disse som har tilstrekkelig kunnskap om smitte, sterilisering, behandling av eventuelle komplikasjoner og det tilbys heller ingen etterkontroller. En seriøs piercer har kunnskap om hygiene, anatomi, har egne lokaler og eget rengjøringsutstyr som er spesielt tilpasset denne aktiviteten, vet hvilke metaller som bør være i smykker og så videre. 3. Pistolhull blir fortere stygt. Når det skytes hull presses vevet i øret til side. Dette gjør at cellene i nærheten av ødelegges i mye større grad, noe som igjen øker sjansen for både stygt arrvev og infeksjoner. Det gir også lengre grotid, og mye arrvev kan gjøre at hullet gror skjevt. En piercingnål er mye spissere enn den butte pistolnålen og skjærer - ikke trykker - hull, og er derfor mye mer skånsom mot vevet i øret. Cellene er ikke like herpa, og huden vil derfor gro fortere. Plassering og vinkel på hull er enklere å styre ved bruk av nål, siden pistolen gjør det vanskelig å beregne vinkelen på hullet og dermed hva som er den peneste plasseringen. 4. Større smykker De tradisjonelle pistolsmykkene er ofte kun 6 mm lange. Dette betyr at smykket ligger alt for tett inntil øret slik at blodsirkulasjonen blir nedsatt, såret ikke får nok oksygen og avfallsstoffer derfor dreneres dårligere. dette gir økt infeksjonsfare, og fordi det er så trangt er det også vanskeligere å rense skikkelig. 5. Bedre smykker Et ordentlig piercingsmykke er laget av metaller som er utviklet og godkjent for denne typen bruk: kirurgisk stål og titan. Disse har så godt som 0% sjanse for allergiske reaksjoner og har overflater som samler minimalt med bakterier og uhumskheter. Pistolsmykker er ofte andre metaller eller endre grader av kirurgisk stål, og du risikerer dermed irritasjon og allergi. Sånn er det. Ting går fremover i pistolverdenen også, så jeg skal ikke påstå at dette gjelder absolutt alle. Men piercing er fortsatt best, altså. Pluss at jeg føler meg mye mer hjemme med folk med rosa hår og tattiser, enn med de med brunkrem og akrylnegler! (jepp, den var skikkelig stereotyp. Jeg vet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. mars 2012 #883 Del Skrevet 7. mars 2012 Hull i ørene.... Aldri mer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #884 Del Skrevet 7. mars 2012 Har bestilt time. I morgen! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #885 Del Skrevet 7. mars 2012 Hull i ørene.... Aldri mer!! Hva har skjedd med ørene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 7. mars 2012 #886 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) *klippe fra tidligere innlegg* (bare sånn at du ikke får bakoversveis og tror jeg rablet ned alt dette sånn på morrakvisten ) *snip* Det hørtes jo fornuftig ut. Jeg er ikke så bevandret i piercingverden, har kun frisørskutte hull i ørene, men de har jeg hatt siden jeg var ca. 10 år... Endret 7. mars 2012 av FruLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #887 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg har hull i ørene! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. mars 2012 #888 Del Skrevet 8. mars 2012 Hva har skjedd med ørene dine? Evig smerte, væskende sår, hyl og skrik og masse blod... Det er minst 15 år siden, men jeg har fremdeles "klumper" i øreflippene rundt der hullene var, og grøsser bare av å se noen sette i øredobber.. Grattis med hull! Forhåpentligvis går det bedre for deg enn for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 8. mars 2012 #889 Del Skrevet 8. mars 2012 Mazilla de klumpene er helt vanlige, det er bare arrvev. Har det på alle mine hull i varierende grad Grattis med nye hull Pingting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. mars 2012 #890 Del Skrevet 8. mars 2012 Gratulerer med nye hull, Ping!!!! for at du ender opp som den lykkelige eier av en haug med flotte øredobber!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
medusa88 Skrevet 8. mars 2012 #891 Del Skrevet 8. mars 2012 Lykke til imåra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 8. mars 2012 #892 Del Skrevet 8. mars 2012 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 8. mars 2012 #893 Del Skrevet 8. mars 2012 Grattis!! Husker godt den følelsen! Er bare 4 år siden jeg også tok hull i ørene for første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 9. mars 2012 #894 Del Skrevet 9. mars 2012 Gratulerer med bling i ørene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 9. mars 2012 #895 Del Skrevet 9. mars 2012 Grattis med hull i ørene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 9. mars 2012 #896 Del Skrevet 9. mars 2012 Nå er det bare for J-man å begynne diamantshoppingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #897 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Nå er det bare for J-man å begynne diamantshoppingen Jeg tror jeg på ett eller annet tidspunkt har sagt at om han kjøper diamanter til meg, så klabber jeg til'n. Og at om han noen gang skal fri, og det er med diamantring, så sier jeg nei. Er nok ikke ei diamantjente. Eller: geologisk sett er de jo fascinerende, så rådiamanter kan jeg like. Men har ikke veldig behov for å ha en. Vil mye heller ha sånne: Endret 9. mars 2012 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 9. mars 2012 #898 Del Skrevet 9. mars 2012 Helt enig angående diamanter. Jeg strakk meg såpass langt at jeg har en bitteliten en på forlovelses/gifteringen,men det får holde. Så nei,diamanter er ikke min beste venn gitt. :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 9. mars 2012 #899 Del Skrevet 9. mars 2012 Dere er skikkelig rare!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 9. mars 2012 #900 Del Skrevet 9. mars 2012 Synes diamanter, dvs blanke steiner (om det så er krystaller eller hva) er pent, og kan gjerne gå med det, men det kommer helt ann på resten av smykket. Synes noen ringer med mye "bling" kan være fint. Men jeg bruker lite ringer unntatt giftering, forlovelsesring og en ring jeg har fått av en venninne. Eneste Herr Pixie har fått streng beskjed om er at jeg bruker IKKE smykker i gult gull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå