Gå til innhold

Vann i kroppen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg gjøre?

Kroppen min holder ofte på en god del vann,men ekstra ille er det etter jobb. Står hele dagen og er helt ødelagt i kroppen etterpå. Prøver å trene etter jobb, men det er ubehagelig, vondt i føttene og ekkelt å måtte presse på seg treningsbuksa som plutselig er for trang.

Hva kan jeg gjøre for at kroppen ikke skal holde på alt vannet?

Jeg vet man skal drikke mye, men hvor mye? Spiser ikke noe med mye salt i heller. Kan man drikke saft/brus istedet for vann? Eller er det kun vann som gjelder? Og finnes det noen andre metoder?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg gjøre?

Kroppen min holder ofte på en god del vann,men ekstra ille er det etter jobb. Står hele dagen og er helt ødelagt i kroppen etterpå. Prøver å trene etter jobb, men det er ubehagelig, vondt i føttene og ekkelt å måtte presse på seg treningsbuksa som plutselig er for trang.

Hva kan jeg gjøre for at kroppen ikke skal holde på alt vannet?

Jeg vet man skal drikke mye, men hvor mye? Spiser ikke noe med mye salt i heller. Kan man drikke saft/brus istedet for vann? Eller er det kun vann som gjelder? Og finnes det noen andre metoder?

Drikk minst 2,5 liter vann hver dag. Brus (spesielt farris o.l) og noen typer saft inneholder salter, derfor vann. Kjøp støttestrømper, det forebygger hovne ben. Stram føttene og leggene innimellom ( stå på tå om mulig, hvis du ikke kan bevege deg på jobb).

Du kan også kjøpe vanndrivende på apoteket. Jordbær er naturlig vanndrivende.

AnonymBruker
Skrevet

Støttestrømper har jeg prøvd,men det virker ikke som det fungere særlig.

Har også prøvd et par vanndrivende midler fra apoteket, men heller ikke det har stor effekt.

Drikker nok litt for lite vann ifht saft og brus som det blir mer av. Ca 1 liter vann og 1,5 liter fun saft.

Skal teste ut mer rent vann en stund og se om det hjelper.

Men, hvis det er andre ting man kan gjøre tar jeg gjerne imot flere tips!

AnonymBruker
Skrevet

Akupunktur hjelper faktisk... Hadde min første time på tirsdag og har tisset som bare det siden ;) Føler meg faktisk mer opplagt også... Verdt et forsøk selv om du egentlig ikke skulle tro på det :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja mer vann! Vann skal vann fordrive! :)

Skrevet

Helsekosten har vanndrivende-te :) eller piller med det samme om du ikke liker te.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...