Gå til innhold

Sår inni nesen vil ikke gro

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Var skikkelig forkjøla for ca 3 mnd siden.

Den ene natten tørket snørre i ene nesebåret (beklager detaljer) brukte jeg neggelen for å få det ut. Gikk ikke å snyte det ut.

Vet ikke helt om jeg skrapet litt borti neseveggen, eller lugget av hår inni nesen.

Men etterpå virker det som jeg har fått et sår et stykke inni nesen. Har forsøkt å lyse og sett inni nesa, men kan ikke se noe rift.

Er litt rødt og hovner noe opp. Er jeg litt snørrete da så tettes det nesten helt igjen. Kan føles litt numment ut utenpå nesa og under øyet når det er veldig ille, men kan komme av at jeg vier ut nesebåret så det ikke skal tette seg igjen så snart uten å snyte meg hele tiden.

Av og til kommer det bitterlitt blod på papiret, men kun noen dråper.

Går en 2-3 dager så roer det seg ned. Det kan tyde på at det da kommer en skortpe på. Har ingen smerter i denne perioden og nesen kjennes helt normal ut.

Har variert litt en dag eller 3-4 dager jeg har vert helt fin, og plutselig blir det veldig sårt igjen. uten å ha vert tett eller andre årsaker jeg husker.

Og så er det ny runde.

Er det noen råd for å bli kvitt dette og få såret til å gro helt og ikke rives opp igjen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker faktisk leppepåmade i nesa i fæle forkjølelser. Det fungerer!

Endret av Jordbæra
AnonymBruker
Skrevet

Mentholatum fungerer. Kjøp salven og ta på en q-tip og smør litt inne i nesa.

Det viktigste er å holde det mykt og ikke pelle på det.

Skrevet

silulen sinksalve og la være å pirke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...