AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #1 Del Skrevet 23. juni 2011 Kan jeg trene biceps og triceps 4 ganger i uka? Mandag, onsdag,torsdag, fredag? Eller blir det for hardt for musklene ? Hva vil skje hvis jeg trener disse musklene for ofte ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 23. juni 2011 #2 Del Skrevet 23. juni 2011 Hva er poenget? Hvor ofte trener du f. eks beina dine? Det som mest sannsynlig vil skjer er at du får lite progresjon, fordi musklene ikke får tid til å restituere seg Det er anbefalt ca 48 timer (ikke alle er like enige her, men hvertfall mer enn en liten dag!!). Når de ikke får nok hvile, klarer du heller ikke å yte maks på trening. Det er bedre for dem at du kjører store øvelser som f. eks benkpress/benkpress med manualer, knebøy, skulderpress osv. Når du gjør baseøvelser som det vil du aktivere triceps og biceps også. Husk at biceps og triceps er ganske små muskler sammenlignet med f. eks brystet eller beina og de trenger ikke ørten øvelser eller treninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blonden Skrevet 23. juni 2011 #3 Del Skrevet 23. juni 2011 Haha.. alt er mulig, men jeg tror det vil virke mot sin hensikt. Musklene vokser når du hviler vet du, og uten nok resitusjon vil du ikke få noen fremgang. Som posteren over meg skriver så det er dette også en veldig LITEN muskel som ikke trenger så mye trening... men siden du er litt biceps-ivrig så kan du jo trene dem ca 2 ganger i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 23. juni 2011 #4 Del Skrevet 23. juni 2011 Som de over slenger jeg med på at dette er mye trening for en liten muskelgruppe. Det som imidlertid ikke kommer frem er om du mener at skal trene disse musklene isolert, eller som en hjelpemuskel for større baseøvelser som du har fordelt ut over uken. I tillegg kommer det hvor tungt du trener den. Jeg trener forsåvidt triceps opptil 5 ganger uken når jeg sykler, men det er jo ikke tungt muskelarbeid og jeg blir aldri utmattet, men det er en stor forskjell om du kjører tunge tricepsøvelser til utmattelse flere ganger i uken. I mange tilfeller går det å trene musklene hardere en periode. Det forutsetter at du følger opp med en lettere periode eller hvile. Restitusjon er like viktig for fremgang som selve treningen og kostholdet. Hva er det som er målet med å trene så ofte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå