AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Skal lage flere hjemmelagde pizzaer til et selskap. Kan jeg lage de så og si ferdig en stund før de skal spises? (noen timer før) Vet at jeg kan lage bunnene og halvsteke dem.(for frysing osv, har gjortdet tidligere. Men kan jeg lage pizzaen ferdig for å vente med å steke den (hever den bare videre da?) Eller kan jeg halvsteke den, for så å legge folie over 1-2timer, for så og steke ferdig??
Gjest padawan Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 jeg har gjort noe avd et samme selv. Jeg har laget og stekt de nesten feridge og rett før de skal spises har jeg satt de i ovnen igjen og gjort de sprø og varme.
B.A. Skrevet 23. juni 2011 #3 Skrevet 23. juni 2011 Har også et pizza spørsmål så spør i denne tråden i stedet for å opprette ny. Er det lurest å steke pizzabunnen litt før en tar på fyll og steker den ferdig? Forrige gang jeg laget pizza ble deigen ikke helt ferdig stekt inni...
Dark Star Skrevet 23. juni 2011 #4 Skrevet 23. juni 2011 Når jeg lager pizza med slik bunn vi gjerne har i Norge (litt tykk), hever jeg den, prikker med en gaffel, og steker på varmluft 220 grader til den har fått en lys gyllen stekefarge, kanskje 5-7 min. Deretter tar jeg på ost og fyll. På denne måten slipper man den grusomt ekle deigete konsistensen i midten av pizzaen. Når jeg lager tynnbunnete pizzaer forsteker jeg ikke bunnen. Da har jeg ovnen på 250 grader, varmer opp stekeplaten og drar bare den ferdige pizzaen som ligger på et bakepapir over på platen. Inn i ovnen og lar steke 4-6 minutter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå