Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! dette er mitt første innlegg her og jeg skjønner meg ikke helt på forumet.. så jeg må nesten begynne med å unnskylde om jeg har satt dette på helt feil plass eller gjort noe annet galt! :)

Og så til det jeg lurer på...: Er mange som snakker om hvor dumt det er å ha en psykisk diagnose "på papiret" og f.eks innleggelse i journalen. Hvorfor er dette så veldig dumt for framtiden? hva kan skje? det eneste jeg har kommet på er at det kan bli vanskelig med forsikring og at man ikke kan dra i militæret---- hva mer? Noen som har opplevd noe?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk tenker vel på tilbakefall. Fordomsfulle jekler.

Gjest Gjest
Skrevet

Barnevernssaker og at alt du kommer med senere kan bli ansett for psykiatri. Inkludert kreft, lavt stoffskifte, gikt +++.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er det 5-6 år siden jeg ble frisk etter å ha vert kraftig utbrent og fikk også en psykisk diagnose. (noe som gjerne hører med utbrenthet) Sosial angst som utløste panikkangstanfall. ca 1/2 år etter at jeg sa opp jobben var jeg annfallsfri og hadde ingen problem med å vere ute blant folk igjen.

Det jeg har merket er at uansett hva jeg har kommet til legen med, så skal legen ha det til at det er psykisk og er ikke interessert i å undersøke noe som helst.

Har ikke vert mye til legen disse årene.

Foreløpig har det bare gjeldt ørebetennelse og urinveisinfeksjon som ga en god del smerter. Men det tok lang tid med flere legetimer før legen trodde på meg, begynnte undersøke og gi meg medisiner.

Til og med da jeg ba om å få de obligatoriske underlivsundersøkelsene (vert 3 år) blir jeg uglesett.

En blir jo litt betenkt, hva om det en eller annen gang i fremtiden skulle feile en noe mer alvårlig som burde vært undersøkt, når en ikke blir trodd på med såpass ufarlige ting !

En har på en måte fått et stepmel i pannen som ikke ser ut til å gå bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...