Gå til innhold

trening verus ikke trening

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så veldig fokus på trening, og jeg forstår selvfølgelig at det er gunstig for kroppen å trene både kondisjon og styrke. Men vi trenger bare å gå en generasjon tilbake der det ikke fantes treningsstudioer, og sannsynligvis var det et lite mindretall som trente.

Er våre foreldre / besteforeldre (som ikke har trent) i dårlig form? Jeg ser på mine foreldre, rett over 70 år, friske aktive folk. Alltid vært aktive med turgåing, arbeid i hage og hjem, reiser på turer og koser seg.

Gjør vi for mye utav det med trening, holder det ikke med sunt kosthold og et aktiv liv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trening har vel blitt viktigere fordi veldig mange av oss IKKE har et aktivt liv. Bilkjøring, kontorjobber og TV-titting er noe litt annet enn livet for noen generasjoner siden. For ikke å snakke om at vi stadig spiser mer!

Forøvrig finnes det da virkelig nok av folk som var aktive i sin ungdom som nå er skrøpelige. Dessuten lærer vi stadig mer om kroppen og hva som er godt for den - jeg ser ikke helt problemet med å ta til seg ny kunnskap?

Skrevet

Det er så veldig fokus på trening, og jeg forstår selvfølgelig at det er gunstig for kroppen å trene både kondisjon og styrke. Men vi trenger bare å gå en generasjon tilbake der det ikke fantes treningsstudioer, og sannsynligvis var det et lite mindretall som trente.

Er våre foreldre / besteforeldre (som ikke har trent) i dårlig form? Jeg ser på mine foreldre, rett over 70 år, friske aktive folk. Alltid vært aktive med turgåing, arbeid i hage og hjem, reiser på turer og koser seg.

Gjør vi for mye utav det med trening, holder det ikke med sunt kosthold og et aktiv liv?

Det er jo det trening er, da? Et aktivt liv. Men nå om dagen har man jo ofte mer stillesittende arbeid, og maskiner har tatt over praktisk talt alt manuelt arbeid. Så da blir det lite "naturlig" aktivitet. Men jeg er helt enig med deg.

Skrevet

Overvekt og overvektsrelaterte sykdommer florerer i den vestlige verden og det er tydelig at det er noe galt med vår moderne livsstil.

Jeg føler at nå som forventet levealder er så høy er det enda viktigere å ta vare på kroppen. Jeg har ikke tenkt å bli skrøpelig og pleietrengende hvis jeg skulle leve så lenge som 70-80 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...