Gå til innhold

hundemat og hundefriøsr?


juste

Anbefalte innlegg

Valpen vår spiser ikke så mye av maten sin. Vi har prøvd 3 forskjellige typer, men han "sluker" ingen av den. Den forrige hunden vår var het vill etter mat, så dette er litt nytt for oss.

Han år mat 3 ganger til dagen, men hver gang står det i timesvis før hun spiser det opp. Hun vil heller spise kattematen, så den måtte vi flytte opp i høyden.

Hva ville dere gjort? Prøve enda en mattype?

Vi har en goldendoodle, er det noen som har peiling på når man bør klippe den første gangen? Jeg tenker at det kansje ikke er sådumt å gjøre det før sommeren? Og er det noen som vet hva en sånn klipp ligger på i pris, og om de gjør andre ting en bare klipper...(som vask/føn osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat samme problem med min hun på 1 år og sliter med å få henne til å spise. Hun går fort lei av maten sin, og jeg har byttet fòr veldig mange ganger. det eneste som hjelper har jeg funnet ut er å ha litt solsikkeolje/olivenolje på maten hennes ( bare noen dråper), og da syntes hun det er veldig godt :) Bruker også å ha litt cultura / biola naturell på maten og dette syntes hun også er veldig godt :) Bare et tips!

Jeg har en puddel og hun blir klippet hos hundefrisør rundt hver 3 eller 4 mnd, kommer litt ann på årstid osv. I tillegg bareberer jeg poter og snute selv,kanskje 1 gang i mnd for å holde det kort. Hos Hundefrisøren bades de først og fønes og deretter full klipp slik man ønsker. I tilegg napper de ører ( hos de raser det trengs) og klipper klør. Kommer nok veldig ann på hvor i landet du bor når det kommer til pris. Jeg holder til i Oslo området og betaler mellom 1000 - 1300 kr hver gang. Kommer litt ann på hva slags klipp jeg ønsker og hvor godt hun er stelt i forkant. Er det mye floker osv slik at det blir mer jobb, er det klart det blir dyrere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fòringen: Ikke alle hunder er superglade i maten sin. Det kan være noe som kommer etter hvert faktisk. Ett godt tips som jeg har hentet fra en vet og som kanskje høres litt brutalt ut, er å sulte hunden i èn dag. Man bare rett og slett ikke gir hunden mat den ene dagen, og gir den mat den neste. Det gjør ingenting for hundens del å være uten mat den ene dagen så lenge den har rikelig med vann. Men dagen etter vil den være såpass sulten at den har lyst på fòret sitt. Et annet tips er å enten gi hunden maten eller å ikke gi den. På ett tidspunkt på dagen setter du ned matskåla med maten oppi og lar hunden gå bort å spise om den ønsker det. Har ikke hunden begynt å spist etter 10 minutters tid, tar du opp skåla igjen og setter den bort. Så gir du hunden muligheten igjen senere. Da vet hunden at den ikke kan "vente" med å spise. Det siste tipset er å gi hunden en blanding mellom våt og tørrfòr. Det gir en bedre fylde på maten som hunden sikkert liker bedre. Eventuelt går det an å ha litt olje på maten, men det kan hunden bli forvent med.

Når det gjelder klippingen så er det ikke dumt å dra til en professjonell å få det gjort den første gangen. Ofte fins det lokale hundeklippere i området der man bor som har lang erfaring med hundeklipp. Der kan du være med hunden og se på når personen klipper sånn at man vet hvordan man selv skal gjøre det neste gang. Noen dyreklinikker klipper også pels. Det må man nesten bare forhøre seg rundt der man bor. Hva en klipp koster aner jeg ikke, men det er nok verdt prisen den ene gangen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er i dyrebutikken, kjøp med deg noen pølser med vom&hundemat.. tror ikke det finnes den hund som IKKE spiser det.

Eller du kan kjøpe med deg frosne kyllinglår/klubber og la hunden få frosset innimellom. Litt variasjon i kosten skader ikke.

Det med at hunden skal spise innen 10 min, tror jeg funker på de ferreste som er matleie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...