Gå til innhold

Hvordan få eldre hund til å bruke avispapir


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal passe en eldre miniatyrhund i noen dager. Hjemme tisser han på verandaen i første etasje når han må tidlig på morgenen og sent på kvelden. På grunn av vanndrivende medisiner må han ofte på do.

Når jeg har hatt han med til andre som bor i andre etasje - jeg bor i 2.etasje selv, har han tisset uten problemer, men de har hatt umalt veranda og betonggulv. Her er verandaen malt og han har bare vært her en gang i par timer, og måtte ikke tisse. I alle fall gjorde han ikke det, men virket litt utrygg for at han skulle gli. Han er til tider plaget med ledd som går ut av skåla og får akutte smerter, men det er grad 1.

Men han er skeptisk til gulvet som er malt og glattere enn hjemme. Kan jeg legge ut avispapir? Vil at han skal trives og selvsagt kan jeg gå tre turer på morgenen og tre turer på kvelden, for han må ofte urinere etter medisineringen, men det er mye lettere med de tre vanlige turene daglig.

Kan han huske fra han var valp at avispapir var noe man gjorde fra seg på eller er jeg tilegner jeg han litt for mye hukommelse? Vi husker jo heller ikke at vi gikk med bleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å gå UT med hunden? Må hunden tisse,da må du ut mere en tre ganger om dagen. Å slenge papir på verandan er latskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips kan være å legge ut tisselaken som man kjøper på apoteket. Vi har også miniatyrhunder som av og til akutt må tisse, og går de på tisselaken. Det er mykt og hunder like ofte å gjøre fra seg på myke steder. Nå har vi trent de opp da de var små og da brukte vi bare å bære de på lakenet når de hadde tisset på gulvet. Og så tok de det rimelig fort. Blir kanskje annerledes med voksen hund....? :)

-

PS! Vi går så klart flere turer om dagen, men miniatyrhunder kan plutelig bli veldig tissetrengt og rekker ikke si fra. Da kan det være greit med "innedo" i sånne nødsituasjoner.

Endret av Enny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...