VolvoLinda Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Har aldri vært plaget med soleksem før, men har plutselig fått det på brystet. Vi hadde ikke kortison, men eurax, noen som vet om dette hjelper eller eventuelt bare gjør det verre? Har akkurat hatt på aloe vera, men vet ikke om det hjelper? Vil jo ikke ligge tildekket hele sommeren, så er det noen som har noen gode tips?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Jeg smører Krystal grønnsåpe på huden. Funker både når det allerede har oppstått soleksem, og forebyggende før jeg går ut i sola, på de områdene jeg vet jeg pleier å få det.
PepsiMax Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Prøv ut forskjellige type solkremer hvis du har brukt det nå da du har fått det. Jeg reagerer på veldig mange med å få soleksem. Kun Pizbuin (eller hvordan det skrives) som jeg tåler. Kjøp deg betakaroten på helsekosten Da det klør som værst syntes jeg det var veldig godt med en kald dusj for å få kjølet seg ned. Spesielt godt før man legger seg så kløen roer seg litt, og man kryper ned under et laken/dynetrekk e.l. blir ofte værre hvis det blir varmt. (i alle fall ble det det for meg) Du kan jo teste med eurax, vil tro det hjelper. Men jeg ville prøvd å kjølet det ned først! Har hørt at soleksem kommer av at væska rett under huden blir for varm, men vet ikke om dette stemmer, eller bare er en myte, men det kan jo stemme ettersom det virker så bra å kjøle seg ned. Lykke til
VolvoLinda Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2011 Takk for svarene! Brukte sololje når jeg sola meg, så da skal jeg slutte med det , hvertfall! Fant ut at masse aloe vera gjorde susen, også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå