Pingting Skrevet 1. februar 2012 #401 Del Skrevet 1. februar 2012 Kondolerer. Ord blir fattige i sånne stunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 1. februar 2012 #402 Del Skrevet 1. februar 2012 Kondolerer så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. februar 2012 #403 Del Skrevet 1. februar 2012 Kondolerer så mye. Jeg vet akkurat hva du mener men en ikke så stor personlighet som likevel er limet i en stor familie, for sånn var min farmor også. Så utrolig at sånne fantastiske sjeler skal finnes, og så utrolig trist å miste dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. februar 2012 #404 Del Skrevet 1. februar 2012 Kondolerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 1. februar 2012 #405 Del Skrevet 1. februar 2012 Kondolerer! For en vakker historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #406 Del Skrevet 1. februar 2012 Ååååh. Det er seriøst så mye som pågår nå, at jeg greier rett og slett ikke sørge. Det går ikke inn, på en måte. Og, for å være kjip, så var det sykt dårlig timing at noe sånt skulle skje nå. Alt som foregår i hodet mitt eller skjer for tida: -Star har fått oppsigelse på kaffebaren, så etter februar har han ikke jobb der mer. Det er pga at de skal legge ned i mai, og eierne har gjeld som må betales ned (og de tar ikke ut lønn når de selv er på jobb). De hadde undersøkt og funnet ut at de ansatte ender opp med mer penger om de blir sagt opp, og dermed får dagpenger, enn om de hadde blitt permittert. -Det er masse styr på puben Star jobber på, orker ikke gå inn på alt engang. Men essensen er at han bør finne seg en ny jobb, 70-100%. For det funker ikke å fortsette sånn ting er nå. -Økonomien vår er på bærtur, en kombinasjon av at vi er litt for dårlige på pengefronten og at vi egentlig har litt for lite penger inn hver måned. -Huden min gidder jeg ikke gå noe særlig innpå, men la oss nøye oss med at jeg lever med bomullshansker døgnet rundt hver eneste dag. -Jeg er vinterdeprimert, det går ikke så mye utover psyken, men enormt utover kroppen. Null energi og tiltakslyst. Alt er slitsomt og ork. -Som følge av det har jeg ikke fått gjort noe som helst med SPCA-jobben siden midten av desember, noe som suger siden jeg har en veldig viktig rolle som MÅ gjøres. Så dermed svikter jeg alle, båd dyr og mennesker. -Jeg har overhodet ikke energi til å starte i praksisplass, men jeg har ikke noe valg. -Mamma og lillebror, sier seg selv. -Fant ut at psykologen jeg skal starte hos, er ikke med i egenandelsopplegget. Så dvs. at jeg må betale 800kr per time. Og NAV-saksbehandleren min vil at jeg skal ha en time i uka. Jeg kan riktignok søke om å få det trekt av på skatten, men det hjelper meg lite her og nå; jeg har ikke 800kr til det i måneden engang, så hver uke er bare å hoppe og drite i. Jeg skulle egentlig hatt første timen min i morgen, men utsatte den fordi jeg må finne ut hva i huleste jeg skal gjøre der. -Jeg får ikke spist så sunt som jeg vil, så mye som jeg vil, eller så billig som jeg vil. Jeg får heller ikke trent så mye som jeg vil. -Som sliter enda mer på en allerede tynnslitt selvtillit. Jeg hater synet av kroppen min. Bleh. -Som igjen går hardt utover sexlivet vårt; jeg har alltid hatt problemer på den fronten, og nå mer enn noensinne. Blir klein bare om han er i rommet mens jeg skifter. -Søvn/døgnrytmen min er på bærtur. ...og sikkert enda mer, men jeg er for sliten til å greie å huske, til å greie å fokusere på noe som helst akkurat nå. Seriøst, vi må ha vært virkelig bedritne mennsker i våre forrige liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. februar 2012 #407 Del Skrevet 1. februar 2012 MYE dritt som foregår i livene deres! Men dere har garantert ikke vært dårlige mennesker i det forrige livet deres! Det kan jeg skrive under på Kanskje dette er dere første liv, og dere blir satt på prøve slik at dere kan leve som konger (les: katter) i neste liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #408 Del Skrevet 1. februar 2012 Nei jeg tror ikke dette er våres første liv. Jeg tror vi har hatt flere liv sammen før. Måten vi begge reagerte første gangen vi så hverandre kan nesten ikke forklares på noen annen måte, ifølge slikt jeg tror på. Men uansett, så har vi fått nok dritt for dette livet allerede, både sammen og før vi traff hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #409 Del Skrevet 4. februar 2012 Vært på møte med leder og nestleder på SPCA i dag. Vi ble enige om at de lyser ut etter en ny person i min stilling. Så får vi se om jeg ender opp som hoved og den personen om assistent, om det blir omvendt, eller om vi rett og slett splitter rollen i to nye roller. Det var et veldig fint møte hvertfall, de forsikret meg om at de ville virkelig beholde meg, og at de skjønte hvorfor ting har vært vanskelig for meg midt oppi alt annet. Samtidig, jobben må faktisk bli gjort, sånn er det bare! I kveld er Star på jobb, jeg er hjemme og spiller Final Fantasy XIII-2 som kom ut i går. Yay, venta lenge på den. I morgen er det alternativt bruktmarked i nabobyen, så jeg har gjort klar en stor pose klær som skal taes med dit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 4. februar 2012 #410 Del Skrevet 4. februar 2012 Så bra at møtet var bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #411 Del Skrevet 10. februar 2012 Hvorfor må alltid ting med mamma og lillebror skje når Star ikke er hjemme? Har vondt i magen og er lei meg nå. Er ikke rustet for å greie det her aleine. Skulle egentlig til å lage meg mat snart, men frister mer å gjemme meg under et pledd i sofaen med en skål karamellpudding og Happy Feet på tven. Orker ikke tenke. Orker ikke føle. Skulle ikke være sånn i dag, jeg skal bare sitte og være spent og gled meg til Star kommer hjem for å høre åssen prøvejobbingen hans gikk i dag. Ikke kan jeg sende ham en melding om at jeg er lei meg heller, for jeg risikerer å ødelegge hele konsentrasjoen hans, i verste fall at han kommer hjem og ødelegger sine egne sjangser til en fantastisk jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. februar 2012 #412 Del Skrevet 10. februar 2012 Håper deg går bra med deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #413 Del Skrevet 10. februar 2012 Ringte Kevlar og bitchet fra meg, det hjalp mye. Har fått spist middag (takk gud for pastasaus fra i går) og sett en film, og nå skal jeg snart spise dessert og se en film til. Har heldigvis vært stille på familiefronten de siste timene. Lurer så på hvordan det går med Star. Har ikke hørt noe fra ham, ikke at jeg regnet med at han kom til å ha tid til å sende meldinger til meg heller. Men jeg er kjempenysgjerrig. Det hadde vært helt fantastisk om han fikk den jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. februar 2012 #414 Del Skrevet 10. februar 2012 Så bra at du fikk ut litt, og pastasaus fra i går er alltid bra Og krysser fingrene for Star :trenger krysse fingre smiley: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #415 Del Skrevet 10. februar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. februar 2012 #416 Del Skrevet 11. februar 2012 Håper dagen i dag er bedre, hvordan gikk det med Star i går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #417 Del Skrevet 11. februar 2012 Det gikk ganske bra, men han overhørte at det skulle kom en annen på prøvjobbing i dag som har fagbrev, så han er litt pessimistisk i dag. Men som jeg sier til han; hire on attitude, teach the skills. Det er mye viktigere at man har lidenskapen og ønsket om å lære,og er en person som passer inn i teamet, enn at man har en utdanning og kanskje ikke det glødende ønsket. Og de var tross alt interessert nok i ham til å ha ham på prøvejobbing! Det er distriktets mest ekslusive rsturant tross alt, så det er et stort kompliment at de ville ha ham på prøvejobbing til tross for manglende erfaring! Han leverte søknaden på mandag, og de ringte på tirsdag og ville egentlig ha ham der på onsdag allerede (men det kunne han ikke pga begravelsen). Star kjenner i tillegg en av kokkelærlingene der, som hadde lagt inn mange gode ord om ham til ledelsen. Så jeg har troa, selv om Star er pessimist av natur I kveld skal vi til venninne AC og ha brettspillkveld, meg, Star, Tatovøren, AC og den 8 år gamle datteren til AC. Jeg fikk Harry Potter Cluedo av Tatovøren i forsinka julegave, så vi skal teste ut det i dag. Det blir veldig koselig. Snakker om Tatovøren, så var jeg der og etterfylte på armene mine på torsdag. Hun skal kjøpe Macen til Star (han vil bytte ut laptopen med en iPad) og vi ble enige om å slå av litt på prisen på Macen, så får jeg en gratis tatovering... Det gleder jeg meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #418 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg må forresten fortelle litt om begravelsen. Svigermor holdt minnetalen, og vi fikk vite masse om Bessa som vi ikke visste. Hun kom fra veldig fattige kår. Når eldstesønnen hennes kjøpte sin første bil, ble hun helt satt ut, "Jeg trodde aldri noen i min familie kom til å eie en bil!". Etterhvert fikk jo alle barna biler, og Bessa elsket å bli med på kjøretur. Hun ble gjerne med svigermor for å hente Star og meg hvis vi skulle på besøk til svigers, kun for kjøreturen. Når Star var liten, pleide de å reise til kjøpesenteret i byen hvertfall en gang i måneden (det er en times kjøretur hver vei). Da pleide Bessa alltid å stikke til Star en femtilapp eller hundrelapp (han er attpåklatten i den generasjonen, nesten ti år yngre enn alle søskenbarna) for at han skulle "kjøpe seg noe fint". Hun elsket å skjemme bort barnebarna, og etterhvert oldebarna. Hun ble alltid helt satt ut når hun fikk gaver selv, for noe slikt fikk hun aldri når hun var ung. Star var kistebærer, noe han var utrolig glad for å få sjangsen til. Når kisten var senket ned i graven og alle begynte å mingle og utveksle klemmer og kondolanser, satte Star seg ned ved siden av graven, og slapp en femtilapp ned ved siden av kisten, oppå alle rosene barnebarna hadde gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 11. februar 2012 #419 Del Skrevet 11. februar 2012 Ble rørt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 11. februar 2012 #420 Del Skrevet 11. februar 2012 Det ble jeg og, for en nydelig gest av Star! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå