AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Hei. Jeg er ei jente på snart 16 år som i flere år har slitt med kroppen min som mange andre unge mennesker. Jeg har vel det som kan regnes som 'normal kropp', men etter at faren min døde for 5 mnd siden har jeg trøstespist endel. Jeg er 164 cm og veier 69 kg, fant ut at min BMI er på 25, dvs overvektig. Nå vet jeg jo at man ikke 100 % kan vite om BMIen er riktig, på grunn av muskelmasse, men jeg er ikke den som trener mest akkurat. Ingen har noen gang signalisert at jeg veier mer enn normalt, så jeg ble litt sjokkert da jeg fant ut at jeg var såkalt "overvektig". Jeg bruker str 38 i klær. Jeg må begynne å slanke meg nå skjønner jeg, kan jo ikke fortsette slik og bli feitere. Pleier å se på div. slankeprogram fra USA, det bruker å gi meg litt inspirasjon Men jeg skulle gjerne trengt flere tips fra dere som kanskje har litt erfaring? På forhånd takk!
Gjest Katten. Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Vel, en BMI på 25, str 38 og det faktum at du ikke trener så mye, er jo en fin indikator på at det er mye å være glad i - heldigvis ikke så altfor mye En liten omlegging i kosthold og et par ekstra treningsøkter i måneden - og du vil bli supersexy om et år eller to
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Som 16 år anbefaler jeg deg å ta en prat med fastlege/helsesøster. Trøstespising kan bli en ond sirkel om man hanskes med det alene, og det samme kan det å prøve dietter og slankekurer for å gjøre opp for trøstespisingen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 Hvordan regnet du ut BMI-en din? Ut fra dine tall får jeg en BMI på 21, altså ikke overvektig
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Hvordan regnet du ut BMI-en din? Ut fra dine tall får jeg en BMI på 21, altså ikke overvektig Så nå at jeg gjorde en regnefeil - 25 er dessverre riktig...
Gjest Applestore Skrevet 21. juni 2011 #6 Skrevet 21. juni 2011 Hvordan regnet du ut BMI-en din? Ut fra dine tall får jeg en BMI på 21, altså ikke overvektig http://www.melk.no/kosthold-ernaering/test-deg-selv/bmi-kalkulator/
Fairchild Skrevet 21. juni 2011 #7 Skrevet 21. juni 2011 Standard BMI er beregnet på voksne 21 år og over. For barn og unge 2-20 år er det litt annerledes http://kidshealth.org/parent/growth/growth/bmi_charts.html
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 Om du ikke trener er ikke det så mye muskelmasse å ta hensyn til. En normal BMI for normalvektige ligger på 18.5 til 25. Over 25 så blir det beregnet som overvektig. Hadde du trent mye, så må du tenke at muskler veier mer enn fett, og derfor kan en BMI på over 25 fortsatt bety du er normalvektig. Jeg er 163cm og trener daglig, min BMI ligger på 16.9, og man skulle etter det tro jeg var radmager, det er ikke helt tilfelle. Ser ikke noe mer underernært ut enn en annen normalt tynn jente. Så BMI er egentlig veldig individuelt vil jeg påstå. Så skal man finne ut av sånt, må man nok ha en kropps konsultasjonstime.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå