Gå til innhold

Kameline ønsker å bli mamma

Kameline

Anbefalte innlegg

Kan hende du merker ting som du ikke har merket før pga prøvingen bare, så det er nok helt sikkert noe helt ufarlig :) Jeg har til tider trodd at jeg er alvorlig syk pga alle liksom-symptomene som kom selv om jeg ikke var gravid :ler:

Ja, det er mulig...får håpe det :)

Jeg tenker sikkert "worst-case-scenario" :ler:

Men håper det gir seg snart...plagsomt er det uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres litt ut som det jeg kjente på noen dager etter EL (dog litt mer opp mot mellomgulvet og brystene), og jeg tror nok mange av oss prøvere er litt ekstra vare for hvert minste symptom (på graviditet eller andre ting). Hos meg gikk det ihvertfall over av seg selv alle tre gangene.

Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde røntgensyn og kunne se hva som skjer inni kroppen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som det jeg kjente på noen dager etter EL (dog litt mer opp mot mellomgulvet og brystene), og jeg tror nok mange av oss prøvere er litt ekstra vare for hvert minste symptom (på graviditet eller andre ting). Hos meg gikk det ihvertfall over av seg selv alle tre gangene.

Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde røntgensyn og kunne se hva som skjer inni kroppen :fnise:

Det er vi to om! :jepp:

Blir nok fort litt hypokonder...:ler: Jeg jobber i helsevesenet..og relaterer liksom hvert eneste symptom til en eller annen sykdom... Blir ikke så fort engstelig, men mest nysgjerrig...:fnise:

Så nå har jeg vært innom diagnosene follikkelbetennelse, blindtarmsbetennelse, magesår, stille lungebetennelse, ekstrauterin graviditet (:ler: så det på en symptomliste for magesmerter og bare: :sjokk::ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vi to om! :jepp:

Blir nok fort litt hypokonder...:ler: Jeg jobber i helsevesenet..og relaterer liksom hvert eneste symptom til en eller annen sykdom... Blir ikke så fort engstelig, men mest nysgjerrig...:fnise:

Så nå har jeg vært innom diagnosene follikkelbetennelse, blindtarmsbetennelse, magesår, stille lungebetennelse, ekstrauterin graviditet (:ler: så det på en symptomliste for magesmerter og bare: :sjokk::ler: )

:ler:

Jobber i helsevesenet selv og kjenner til den nysgjerrigheten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO idag :hoppe:

...synes disse dagene har gått så utrooolig seint..

Fikk vite om graviditeten til en venninne idag - og fikk bare ENDA mer lyst til at det skal klaffe denne perioden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket litt på forumet tettinntil.no idag...lest litt om dette med babybæring, sjal osv...

Var i starten ganske skeptisk, men jo mer jeg leser jo mer fornuftig høres det ut...tror jeg har lyst til å sette meg litt inni dette... Virker som det er mange fordeler...

Men, så var det å bli gravid først da....:ler:

Men, det er godt og interessant lesestoff - og jeg vil være godt oppdatert :opplyser: den dagen jeg står med positiv test i hånden - og enda bedre...en nyfødt baby ved barmen... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du får enda mer lyst på :babysmokk: når venninner blir gravide! Krysser fingrene for at det klaffer fort :) Jeg har også lyst på sånt bæretøy, kjære sier han vil bære babyen vår sånn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du får enda mer lyst på :babysmokk: når venninner blir gravide! Krysser fingrene for at det klaffer fort :) Jeg har også lyst på sånt bæretøy, kjære sier han vil bære babyen vår sånn :rodmer:

:)

Jeg lurer på hva min kjære vil tenke om det - han er livredd for å se feminin ut - så jeg gjetter han er skeptisk...:fnise: Men, vi får se! Han kan da umulig la være når han får høre om hvor mye trygghet det skaper mellom barn og bærer... :rodmer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med gravid venninne. :) Men skjønner at du blir utålmodig av det.

Bæring virker så koselig og praktisk. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig å fordrive ventetiden med å drømme om hvordan babytiden skal være, synes jeg :) Selv om det selvsagt er lurt å være realistisk og prøve å holde forventningene bittelitt i sjakk til det er virkelighet er det jo lov å drømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med gravid venninne. :) Men skjønner at du blir utålmodig av det.

Bæring virker så koselig og praktisk. :jepp:

...ja, men også litt tungt...? :sjenert:

Det er koselig å fordrive ventetiden med å drømme om hvordan babytiden skal være, synes jeg :) Selv om det selvsagt er lurt å være realistisk og prøve å holde forventningene bittelitt i sjakk til det er virkelighet er det jo lov å drømme!

Ja, det må jo være litt lov... :sjenert:

Det er jo litt av gleden med å være prøver, tenker jeg... Men jeg ser så klart for meg forventingsberget jeg bygger opp, som jeg gjerne kommer til å falle pladask ned fra...:sukk:

Men, men...noen sjanser må man vel ta i livet...ellers hadde jeg vel ikke vært her i utgangspunktet...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på fjelltur!! :nigo:

Faktisk veldig deilig...spesielt å komme ned igjen!! :ler:

Fint vær og deilig natur - hvorfor gjør jeg ikke dette oftere? :klo:

Har tenkt lenge på å begynne å trene igjen, ettersom det sies mye om hvor bra det er å være aktiv i svangersskapet... (ikke bare derfor, da - men det er jo en motivasjon i disse prøvetider :fnise: )

Men, må innrømme at jeg ble littegrann bekymra mens jeg pusta og pesa oppover fjellsida idag...er dette virkelig sunt? Pulsen dundret i ett - og pusta som en hval...og jeg begynte å tenke: Hva om en liten spire prøver å klamre seg fast der inne - og så presser jeg den ut med en rasende puls og dårlig oksygenert blod...??

Håper virkelig den eventuelle spira har holdt seg godt fast idag!!

Nå gleder jeg meg til:

:dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt om trening og graviditet her, blant annet. Du kan bli ganske sliten uten at det er noen fare, men ikke ta helt av. Håper det var akkurat passe trening for din eventuelle spire idag :jepp:

Endret av Kommode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står litt om trening og graviditet her, blant annet. Du kan bli ganske sliten uten at det er noen fare, men ikke ta helt av. Håper det var akkurat passe trening for din eventuelle spire idag :jepp:

Takk for tipset - skal kikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO begynner å nærme seg slutten - :natti:

I kveld har jeg syyykt hodepine - og jeg har hatt masse "voksesmerter" i beina... Jeg har hatt dette et par ganger før...men nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo finne ut om dette er et symptom...og :jepp: det er det! :fnise:

Men, nå er nå det meste av kroppslige forandringer symptomer på graviditet...:ler:

Men, jeg tenker uansett å skrive ned de "symptomene" jeg kjenner på - med tanke på senere - både om det skulle vise seg at jeg er gravid eller ikke... Kan være greit å roe seg litt i de kommende pp med: "Se her, det symptomet hadde du sist også..."

Tenkte jeg skulle ta meg litt paracet for hodepinen nå, jeg...skulle bare google for å dobbeltsjekke at det er greit... Jammen meg fant jeg ikke en dritt-artikkel:

Fosteret kan skades av paracet

Ikke at jeg tror det er verdens undergang å ta en - men nå vil jeg liksom heller prøve å la være... :sukk:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å skrive ned det du kjenner under lutealfasen :Nikke: Her i gården pleier det å være ekstremt ømme bryster uten å være gravid. Greit å vite om så jeg ikke tror det er noe graviditetstegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig greit å skrive ned det du kjenner under lutealfasen :Nikke: Her i gården pleier det å være ekstremt ømme bryster uten å være gravid. Greit å vite om så jeg ikke tror det er noe graviditetstegn :)

Ja, det er det jeg tenker...kan kanskje se litt mønster i de innbilte symptomene da...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO :hoppe:

Det begynner å nærme seg de virkelig spennende dagene nå...:jepp:

Nytt symptom: :ler:

- småkvalm

Om det kan ha noe med at jeg ikke har spist frokost enda?

Naaaaii... :sjenert:

Ellers så vurderer jeg med å skaffe meg et nytt avatar-bilde...men, litt usikker på hva som står i stil med navnet Kameline...:klo: Noen forslag jenter?

Nå skal jeg prøve å få gjort litt:

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Håper hodet er bedre nå. Jeg hadde også skikkelig hodepine i går, men tok ikke piller, sånn i tilfelle. (Måtte tatt ganske sterke piller for at det skulle hjulpet også.)

Man kan jo bli smågal av den symptomjakten. :ler: Men spennende at det nærmer seg IKM! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg jammen minnet på at jeg har noe klær som skal vaskes. Skal gjøre det med en gang. Trenger av og til et lite spark i baken :fnise:

Er så synd at hodepine, kvalme, trøtthet og alle andre gravidsymptomer også stemmer overens med så mange andre sykdommer eller rett og slett bare tilfeldigheter, stress o.l. :snurt:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...