Kameline Skrevet 8. august 2011 Forfatter #81 Del Skrevet 8. august 2011 Det er ingenting som er for personlig for kg når man er prøver Det er kanskje litt både og tror jeg. På en måte så er det planlagt at vi har sex fra og med ca en uke før forventet EL (som jo da pleier å være rett etter at tanta har dratt), men akkurat hvilke dager er sånn som vi bare tar det som det kommer Det er jo ikke sånn at så fort EL er over så er det slutt... Nei, det ville jo ha vært litt trist Blir litt usikker i forhold til det der med sex annenhver dag for å opprettholde god sædkvalitet, og sånn.. Noen sier det er tull, andre ikke... Vet jeg ikke burde stresse med sånn allerede første pp - men så synes jeg jo det er litt gøy å lese litt rundt - og finne nye tips Samtidig vil jeg liksom "spare litt" av tipsene, slik at jeg har noe å prøve og å "berolige meg med" dersom det gårlitt tid før det klaffer... Noen som skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 8. august 2011 #82 Del Skrevet 8. august 2011 Stresser ikke alle litt første pp når man har gledet seg og ventet så på å få prøve? Jeg var iallfall sånn Skjønner godt at du lurer, men jeg har funnet ut at ved å ha annenhver dag uken før EL så kan vi fort misse den "beste" dagen, men det er jo bare min egen bekymring. Så vi prøver hver dag iallfall den ene uken. Sædkvaliteten skal visstnok være god uansett annenhver eller hver dag, men venter man for lenge så blir den dårlig med gamle svømmere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 8. august 2011 Forfatter #83 Del Skrevet 8. august 2011 Stresser ikke alle litt første pp når man har gledet seg og ventet så på å få prøve? Jeg var iallfall sånn Skjønner godt at du lurer, men jeg har funnet ut at ved å ha annenhver dag uken før EL så kan vi fort misse den "beste" dagen, men det er jo bare min egen bekymring. Så vi prøver hver dag iallfall den ene uken. Sædkvaliteten skal visstnok være god uansett annenhver eller hver dag, men venter man for lenge så blir den dårlig med gamle svømmere. Det blir nok muligens slik her også Er vel redd for å la en sjanse gå forbi Nå leste jeg nettopp at det er svært viktig å drikke godt i de fruktbare dagene, for å bedre kvaliteten på eggløsningsslim....så nå sitter jeg her med vannglasset mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 8. august 2011 #84 Del Skrevet 8. august 2011 Får ta meg et glass vann jeg og så sitter vi sammen med vannet vårt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 8. august 2011 Forfatter #85 Del Skrevet 8. august 2011 Skål for godt eggløsningsslim! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 8. august 2011 #86 Del Skrevet 8. august 2011 Ja, det håper jeg også!! Håper det klaffer fort for dere også!! ...så kan det bli vår/sommerbaby Hadde vært veldig fint med en vår- eller sommerbaby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 9. august 2011 #87 Del Skrevet 9. august 2011 Hvordan står det til her idag? Har du kjent noe til EL-smerter etter du sluttet på pillen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 9. august 2011 #88 Del Skrevet 9. august 2011 Gratulerer med start av første PP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 9. august 2011 Forfatter #89 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Hvordan står det til her idag? Har du kjent noe til EL-smerter etter du sluttet på pillen? Sånn rent prøvemessig går det bra.! ...jeg har ikke brukt p-piller på flere år...vi har brukt sikre perioder og kondom - så jeg har hatt normal syklus lenge...har egentlig aldri hatt eggløsningssmerter.. Merker at eggløsning kommer pga eggløsningsslimet + at syklusene mine nesten alltid er 28 dager, så jeg regner liksom bare med at eggløsning er den 14. dagen... Sånn ellers så er jeg ikke helt i form for tiden...hoster og snufser...føler meg generelt litt syk... Hvordan er det med prøving/graviditet og forkjølelse forresten? Gratulerer med start av første PP! Tusen takk Og velkommen til boken min! Endret 9. august 2011 av Kameline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 9. august 2011 #90 Del Skrevet 9. august 2011 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. august 2011 #91 Del Skrevet 9. august 2011 Regner med du kan anta at EL er da ja Hvis dere har sex annenhver dag i uken rundt EL skal dere i teorien ikke bomme uansett Kjipt at du føler deg dårlig, god bedring! Tror ikke forkjølelse har noe å si for prøving når det gjelder kvinnen, litt verre om mannen får feber, det kan påvirke spermen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 9. august 2011 Forfatter #92 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) God bedring! Tusen takk! Regner med du kan anta at EL er da ja Hvis dere har sex annenhver dag i uken rundt EL skal dere i teorien ikke bomme uansett Kjipt at du føler deg dårlig, god bedring! Tror ikke forkjølelse har noe å si for prøving når det gjelder kvinnen, litt verre om mannen får feber, det kan påvirke spermen Ja - skal alltids få til litt - selv om det blir en del snått og host... Måtte jo selvfølgelig google...og fant dette på et annet forum: Lettere å bli gravid når man er forkjølet? Endret 9. august 2011 av Kameline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. august 2011 #93 Del Skrevet 10. august 2011 Det er jo kjekt, da har du noe stabilt å gå etter Jeg har googlet sykdom og prøving flere ganger, men bare endt opp med masse synsinger.. så jeg velger da å tro at det ikke har noen spesiell sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 10. august 2011 #94 Del Skrevet 10. august 2011 Bare innom for å si hei Jeg er også i første prøveperiode og synes det er kjempespennende å starte opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 10. august 2011 Forfatter #95 Del Skrevet 10. august 2011 Det er jo kjekt, da har du noe stabilt å gå etter Jeg har googlet sykdom og prøving flere ganger, men bare endt opp med masse synsinger.. så jeg velger da å tro at det ikke har noen spesiell sammenheng. Enig...og OM det skulle være en sammenheng - så satser vi på at det er en POSITIV sammenheng Tror forresten det hjalp med de glassene med vann her om dagen... Bare innom for å si hei Jeg er også i første prøveperiode og synes det er kjempespennende å starte opp! Hei Kommode! Velkommen Så spennende - da starter vi på samme startstrek! Når har du første IKM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 10. august 2011 #96 Del Skrevet 10. august 2011 Hyggelig å følge noen som er i samme fase Jeg er litt usikker, men hvis jeg regner 28-dagers syklus har jeg IKM 22.08. Det er jo leeeeeeenge til Jeg er litt sånn "hallo, hvor er min blå strek, jeg har jo holdt på med denne prøvingen i over 14 dager allerede!" Tror jeg må øve litt på denne tålmodigheten ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 10. august 2011 Forfatter #97 Del Skrevet 10. august 2011 Hyggelig å følge noen som er i samme fase Jeg er litt usikker, men hvis jeg regner 28-dagers syklus har jeg IKM 22.08. Det er jo leeeeeeenge til Jeg er litt sånn "hallo, hvor er min blå strek, jeg har jo holdt på med denne prøvingen i over 14 dager allerede!" Tror jeg må øve litt på denne tålmodigheten ja Haha! Forstår hva du mener...jeg sitter konstant på en eller annen gravid-side på nett - eller med hodet ned i graviditetsboka mi... - og jeg er så vidt i gang med prøvingen Jeg har IKM 26.08, og selv om jeg gleder meg til å komme til, så gruer jeg meg til den O STORE symptomjakten i dagene før IKM...kan bli tussete av mindre... Har du noen interessante nettsider du slår ihjel litt ventetid på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 10. august 2011 #98 Del Skrevet 10. august 2011 Foreløpig har jeg mest holdt på med noen applikasjoner på iPhonen. Den jeg liker best er en fra Tamtris Web Services som synkroniserer seg med fertilityfriend.com og lager chart over temperaturmålinger og symptomer og sånn. Det går selvsagt an å bare bruke nettsiden også. Det er sikkert litt at det er nytt og spennende også, og mye å finne ut av og sette seg inn i. Forhåpentligvis blir vi litt mindre opphengte etter hvert hvis det tar litt tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 10. august 2011 #99 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg er litt sånn "hallo, hvor er min blå strek, jeg har jo holdt på med denne prøvingen i over 14 dager allerede!" Tror jeg må øve litt på denne tålmodigheten ja Tror vi er mange som kan kjenne oss igjen i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 10. august 2011 #100 Del Skrevet 10. august 2011 Tror vi er mange som kan kjenne oss igjen i det Godt det er flere av oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå