Gå til innhold

Kameline ønsker å bli mamma

Kameline

Anbefalte innlegg

Gratulerer med både giftemål og utdanning. :jepp: Har dere vært gift lenge? Jeg forstår deg veldig godt jeg, når alt er trygt og klart for en baby i hus så er det vel ingenting som frister mer. :)

Barn er en gave uansett, helt klart.

For min del så frister det å ha ting litt mer på plass før det skjer, slik som det er hos deg. Ikke så viktig å ha utdanningen i boks, men et trygt forhold og god økonomi er for min del veldig viktig før noe slikt skjer. :jepp:

Vi har vært gift ca 1 år :)

For oss betyr det alt å ha et trygt forhold, så vi ønsket å være gift først. Ikke at jeg ikke tror at samboere kan holde sammen livet ut, men jeg mener at ekteskapet gir forholdet en ekstra stabilitet.

---------------

Har aldri skjønt kommentaren fra venner, som sier at en er klar for å få barn sammen med sin partner, men ikke klar for å gifte seg med den samme partneren... Det er jo tross alt et mye større bånd og forpliktelse å få barn sammen, eller?

Endret av Kameline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært gift ca 1 år :)

For oss betyr det alt å ha et trygt forhold, så vi ønsket å være gift først. Ikke at jeg ikke tror at samboere kan holde sammen livet ut, men jeg mener at ekteskapet gir forholdet en ekstra stabilitet.

---------------

Har aldri skjønt kommentaren fra venner, som sier at en er klar for å få barn sammen med sin partner, men ikke klar for å gifte seg med den samme partneren... Det er jo tross alt et mye større bånd og forpliktelse å få barn sammen, eller?

Det respekterer jeg. :) Jeg setter ikke giftemål større enn å få barn, så absolutt ikke. Jeg kan virkelig se for meg at jeg er sammen med min kjæreste ut livet, men aldri tenkt noe særlig over giftemål. Om jeg blir fridd til av kjæresten min kommer jeg ikke til å si nei, så absolutt ikke. Men for min del er det ikke viktig å ha vært gift så og så lenge før en får barn. Selv om det er veldig romantisk.

Det er merkelig at de planlegger barn men ikke er klar for å leve livet ut sammen med kjæresten sin, gift eller ikke gift. Før en planlegger barn burde man hvertfall være såpass sikker på at en kan si at man vil dele livet sitt med sin utvalgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Vi er i mye samme situasjon som dere, bare at vi er inne i PP7. Lykke til med prøvingen :)

Jeg er enig i at det er noe tull å være så skeptisk til å gifte seg tidlig... Har man vært sammen veldig kort tid så kan jeg skjønne det, men jeg og kjære hadde vært sammen i nesten 6 år! Heldigvis mest kommentarer på at det var for tidlig fra folk som ikke kjente oss så godt (vi blir 25 og 27, gift i 2 år).

Virker nesten som folk synes det er mer forpliktende å gifte seg enn å få barn ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det respekterer jeg. :) Jeg setter ikke giftemål større enn å få barn, så absolutt ikke. Jeg kan virkelig se for meg at jeg er sammen med min kjæreste ut livet, men aldri tenkt noe særlig over giftemål. Om jeg blir fridd til av kjæresten min kommer jeg ikke til å si nei, så absolutt ikke. Men for min del er det ikke viktig å ha vært gift så og så lenge før en får barn. Selv om det er veldig romantisk.

Det er merkelig at de planlegger barn men ikke er klar for å leve livet ut sammen med kjæresten sin, gift eller ikke gift. Før en planlegger barn burde man hvertfall være såpass sikker på at en kan si at man vil dele livet sitt med sin utvalgte.

...ja, jeg har undret meg litt over dette - ettersom ingenting binder en så sterkt sammen som det å få barn sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Vi er i mye samme situasjon som dere, bare at vi er inne i PP7. Lykke til med prøvingen :)

Jeg er enig i at det er noe tull å være så skeptisk til å gifte seg tidlig... Har man vært sammen veldig kort tid så kan jeg skjønne det, men jeg og kjære hadde vært sammen i nesten 6 år! Heldigvis mest kommentarer på at det var for tidlig fra folk som ikke kjente oss så godt (vi blir 25 og 27, gift i 2 år).

Virker nesten som folk synes det er mer forpliktende å gifte seg enn å få barn ja! :fnise:

Rart, ettersom lite er mer forpliktende enn et barn!

Kanskje derfor en kan bli litt i tvil om en egentlig er klar for å få barn... :sjenert: Det blir en vel kanskje aldri...:fnise:

Det er jammen godt vi får 9 mnd til å bli enda litt mer forberedt :) Plutselig står vi der: :kgbaby:

Velkommen til boken min, forresten! Kjekt med flere i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første forberedelse for prøvetiden er folat-tabletter...

Har starta så vidt på de...vet jeg kunne ha starta enda en mnd før...

Problemet er at jeg er så dårlig til å huske å ta de!!

Glemmer det, rett og slett..! :kjefte:

Noen som har gode huske-tips?

Endret av Kameline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger de ved siden av tannbørsten, sammen med allergitabeletter. Funker veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger de ved siden av tannbørsten, sammen med allergitabeletter. Funker veldig bra!

Takk for tips :) Kanskje jeg skal prøve det...?

Liten bekymring: Tablettene mine heter "Gravitamin"...så håper ingen besøkende har tenkt å åpne bad-skapet mitt...ikke vanskelig å forstå hva som er igang i så fall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det har jeg også tenkt på. Men står bare folsyre på mine da, problemet er vel heller graviditetstestene som ligger i skapet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det har jeg også tenkt på. Men står bare folsyre på mine da, problemet er vel heller graviditetstestene som ligger i skapet :sjenert:

Jaja....graviditetstester kan jo brukes til mye! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, ikke sant? Nesten så jeg vil at noen skal se det, hadde vært kjekt å ha noen å prate med. De av vennene mine med kjæreste snakker liksom om hvem som kommer til å bli nestemann med baby, og ingen nevner oss. Vi har vært sammen kortest, så vi er vel ikke naturlig førstemann ut. Men det virker som de tror at jeg ikke har lyst på, og det er jo heeelt feil. Så egentlig ingen som tar meg seriøst når jeg sier noe om babydrømmer. Teit. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, ikke sant? Nesten så jeg vil at noen skal se det, hadde vært kjekt å ha noen å prate med. De av vennene mine med kjæreste snakker liksom om hvem som kommer til å bli nestemann med baby, og ingen nevner oss. Vi har vært sammen kortest, så vi er vel ikke naturlig førstemann ut. Men det virker som de tror at jeg ikke har lyst på, og det er jo heeelt feil. Så egentlig ingen som tar meg seriøst når jeg sier noe om babydrømmer. Teit. Hehe.

Heldigvis har vi KG hvor vi kan lufte babydrømmene våre :)

Jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å si til noen (in real life :fnise: ) at vi prøver... Ikke en gang til min beste venninne...

Ikke at jeg ikke tror hun ville vært en god støtte, og at det ville vært gøy å prate med noen om det - men jeg tror det ville blitt for sårt om vi brukte laaang tid - og jeg stadig fikk spørsmålet om hvordan det går, og historier om hvor lang tid det tok for dem osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg kjempegodt! Jeg kunne godt tenkt meg å si det til en venninne, som nå skal begynne å prøve selv. Men jeg er skeptisk, og go'gutten vil ikke at noen skal vite. Så da må jeg dele det med dere her inne enn så lenge! Og det er jo ikke så ille det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Er innom og smugleser litt, så jeg tenkte å legge igjen et lite spor :) Begynner prøvingen om ikke så lenge vi også, så det er litt gøy å lese dagbøkn til de som er i samme situasjon. Ønsker dere masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp! Og du? ;)

Er jammen meg litt dårlig på det der, altså..glemt det to dager nå...men - nå skal jeg huske det! I det jeg trykker "Svar nå" knappen skal jeg løpe bort til kjøleskapet og trykke ned en tablett..

Har ikke fått tablettene inn i badeskapet enda.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? :)

Joda....hanging in there...litt kjedelig tid i måneden eneste...rett før mensen - er litt trøtt og lei kan du si: :kjefte:

Men - de nærmer seg prøvetid for oss...om mindre enn to mnd får vi vite om det har klaffa på pp1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom og smugleser litt, så jeg tenkte å legge igjen et lite spor :) Begynner prøvingen om ikke så lenge vi også, så det er litt gøy å lese dagbøkn til de som er i samme situasjon. Ønsker dere masse lykke til :)

Velkommen hit :kaffekopp:

Gøy å se et nytt navn i boken min :jepp:

Når begynner dere prøvingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...