Killah Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Har du problemer med frykt? Psykologisk frykt i dine forhold til en annen, psykologisk frykt med hensyn til fremtiden, frykt fra fortiden, frykt for usikkerhet, frykten for å ikke vite, frykt for døden, frykt for ensomhet. Det er også frykt for å ikke oppfylle. Det er mange former for frykt, og du kan observere din egen spesielle frykt hvis du er interessert. Dersom du er interessert passet det utrolig bra at du er her akkurat nå. For kan du lære deg å ta bort denne forferdelige byrden vi har bært i flere tusen år - helt gratis, uten hjelp av Gud, guruer, psykologer osv? Selvfølgelig kan du det.. Som en del av bevegelsen mot en andregenerasjonsbevissthet startet jeg for noen måneder siden utredninger inn i menneskesinnet, tankenes verden, utredninger som ble startet av den mer kjente Jiddu Krishnamurti. I 1984 og igjen i 1985 talte Krishnamurti til et invitert publikum ved De forente nasjoner gjennom Pacem in Terris sosiety (mottok FNs fredsmedalje for 1984). At Krishnamurti har hatt en dyptgripende virkning på mange mennesker er ubestridelig, og kan ses i arbeid og personligheter til et vidt spekter av mennesker, alt fra rockebandet Live, til den spirituelle læremesteren Barry Long og Dalai Lama - som for øvrig har beskrevet Krishnamurti som en av tusenårets største tenkere. Her er innlegget som ligger på min blogg: larsra.blogg.no I dette innlegget ser vi på hvordan psykologisk frykt skapes ved å la tanken observere hva den selv gjør. Vi skal se på hvordan begjær og psykologisk tid herjer med menneskesinnet, hvordan tanker gir frykt næring, slik at vi kan avslutte det, slik at vi kan oppnå orden i vårt eget hus. Gjennom flere blogginnlegg skal vi, i tillegg til frykt, snakke om religion, sannhet, sorg, frihet, kjærlighet, død og alle de aspekter som inngår i jakten på et fullverdig spirituelt liv. Jeg håper du tar deg tid til å se på de to YouTube-klippene som er innebygd i blogginnlegget, og etter hvert videreformidler observasjonen av fryktens mysterium. Vennligst ikke avvis, aksepter dette, men se disse to klippene, prøv det ut, test det, og gi meg en tilbakemelding, slik at vi kan snakke om dette videre, diskutere dette til vi har oppnådd oppfattelsen. For tid har vi nok av..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå