Gå til innhold

Varmluft eller over/undervarme.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler meg litt dum som ikke vet dette, men når er det best å bruke varmluft og når er det best å bruke over/undervarme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Varmluft er bra når ting skal tine, varmast opp fort, og til litt robust bakst. Vanleg over-/undervarme er best til kaker og meir kjenslevare ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg bruker varmluft til steking av potetbåter, ostesmørbrød og hjemmelaget pizza med tykk bunn.

Nesten alt annet stekes på over-/undervarme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker varmluft til det meste, bortsett fra sukkerbrød og småkaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker varmluft til det meste, bortsett fra sukkerbrød og småkaker.

Det gjør igrunn jeg også. Ved langtidssteking av kjøtt bruker jeg imidlertid aldri varmluft. Når jeg bruker over-undervarme, varmer jeg imidlertid alltid opp ovnen med varmluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør igrunn jeg også. Ved langtidssteking av kjøtt bruker jeg imidlertid aldri varmluft. Når jeg bruker over-undervarme, varmer jeg imidlertid alltid opp ovnen med varmluft.

Når jeg langtidssteker kjøtt har jeg det oftest tildekket, enten i form med lokk eller aluminiumsfolie. Jeg bruker da varmluft, men ikke spør meg hvorfor :ler:

Gammel vane antar jeg.

Hvis kjøttet er utildekket steker jeg med over og undervarme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når jeg langtidssteker kjøtt har jeg det oftest tildekket, enten i form med lokk eller aluminiumsfolie. Jeg bruker da varmluft, men ikke spør meg hvorfor :ler:

Gammel vane antar jeg.

Hvis kjøttet er utildekket steker jeg med over og undervarme.

Hehe, samme når jeg steker brød i leirgryte. Da har jeg varmluft selvom det sikkert ikke er nødvendig - eller man ikke får utnyttet effekten av varmluft likevel, siden brødet ligger inni formen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...