Gå til innhold

Min hverdag. ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

For en strålende bursdag du har hatt :)

Ikke bra med så høyt blodtrykk da, men som du sier, enda godt du har kommet så langt i tilfelle de velger å sette i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fantastisk samboer du har som stelte i stand så stort til deg på bursdagen din!! :rodmer: Heldiggris!

Du fortjente det sikkert! :klemmer:

Håper det ikke er noe svangerskapsforgiftning! Men du blir godt fulgt opp og det er bra!

Er som du sier at det er så kort igjen til termin, så om du må settes i gang så går det helt fint. Lille gullet ditt er ikke prematur og kan jo komme når som helst uansett!

Hør på legene og jordmor nå da, og hvil deg godt i helgen!

Stooor klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, høres ut som du hadde en strålende bursdag :) Så fint at du ble vartet opp og fikk mye oppmerksomhet av samboeren din :rodmer: Veldig fortjent!

Huff, nå må du bare ta det helt med ro i helgen og de påfølgende dagene!! Lade batteriene til storjobben begynner :jepp: Litt over én uke til termin nå, og ikke mange dagene til du er mamma for alltid!! :klemmer: Godt du har det meste i orden, så kan du bare hvile og ruge de siste dagene :jepp:

Ønsker deg en strålende helg!!

PS: Den eplekaka hørtes nyyyyydelig ut!! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :)

Jeg har vært veldig flink i i helga, har virkelig tatt livet med ro. Ikke helt meg egentlig altså, har ikke ro i rumpa til å bare ligge her!! Men nå som mamma er på besøk så er det ikke like enkelt å snike seg opp av sofaen. :fnise: Hun har vasket rutene og styret rundt i leiligheten, vil jeg skal si fra om noe må gjøres osv. Sikkert mye som må gjøres, men når jeg skal be andre om å gjøre ting så stopper det plutselig opp og jeg kommer ikke på noe som helst. Vasker dere ALT før knøttet kommer/kom til verden? :klo:

Ellers er dagene gode, uka har gått kjempefort! Veldig kjekt med besøk nå kjenner jeg! :jepp: Blir lange dager når samboer er borte fra tidlig om morgenen til tidligst 7 om kvelden. Fortsetter det slik så er det jammen meg ikke lenge igjen til terminen gitt! Og det liker vi. :)

Har ikke kjent så mye mer mensenmurringer, så føler kroppen har stoppet litt opp her..! Kynnere har jeg hele tiden så det er ikke noe jeg tenker over egentlig. Vil kjenne at ting nærmer seg jeg og.. Buhu. :fnise: Føler alle på terminklubbene føder nå, og at det bare er jeg som sitter igjen og ikke kjenner noe som helst. Skal bli spennende når ting virkelig starter, selv om smertene sikkert ikke er noe særlig å glede seg til. :sjenert: Er i hvert fall mindre enn 1 mnd til han er her. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du tar livet med ro :)

Det er nok snart din tur nå Angel-A :rodmer:

Er bare å slappe av og lade batteriene for deg nå :jepp:

Håper du har en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snille mamma`n din! :rodmer:

Når det gjelder vasking før knøttet kom, så var det liksom nogenlunde rent og pent i hele huset. Men vi hadde ikke styra voldsomt med husvask og sånn. Jeg lover deg at med en ny sjef i hus så greier man ikke å holde det like strøkent uansett, så er ingen vits å vaske hver krik og krok i hele huset ;)

Jeg er skråsikker på at du slipper å gå over termin! Så er bare å forberede deg til fødsel snart!! :fnise::klemmer:

Håper du koser deg om dagen!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala:

Krysser fingrene for det, Mala! :klemmer: Her har jeg ladet opp batteriene i helga, har ikke gjort det store. Har bare kost oss og slappet av rett og slett. :)

Håper du har hatt en fin helg du og! :)

ara:

Ja, hun er veldig snill! :rodmer: Nå er det virkelig vasket og klart her i leiligheten. Nå mangler det bare å ordne senga, vogna og stelleplassen til knøttet så er alt i boks egentlig. Troooor jeg da. Jeg stresser uansett ikke så veldig mye med det. Skal skrive opp det jeg skal ha med meg på føden i dag, så vi fortest mulig kan pakke fødebag'n om noe skulle skje. :) Noe som er et MUST?

Jeg liker skråsikkerheten din! :fnise: Og jeg håper selvfølgelig at du har rett! :jepp: Hadde vært veldig koselig om han hadde kommet mens mamma enda var her. :)

Ellers koser jeg meg, er godt å ha besøk kjenner jeg. Dagene går mye fortere og livet er generelt mer avslappet. :) Kjenner at jeg savner å ha familie rundt meg nå.. Og tror den følelsen bare blir enda sterkere når lillegutt kommer. Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle det.

I dag skal jeg tilbake til jordmor, er meget sikker på at det bare er positive nyheter jeg får i dag. :) Formen er fin og jeg har gått ned 1 kg. på 4 dager, så har mistet piiiittelitt vann. Har ikke vært varmt i helga så det er sikkert derfor. I dag er det plutselig sol, så da kommer det sikkert snikende på igjen pluss mer da kanskje.. :sjenert: Men, jeg tror uansett at det ikke er noe. :) I morgen blir det akupunktur igjen, håper virkelig det gjør susen og setter i gang hele greia! :fnise:

Ps. Har hatt litt mensenmurringer går og i dag, juhu! ;)

Håper dere har det fint alle sammen! :klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er klappet og klart til babyen kommer!! :) Gode ting! Håper også for din del at du føder mens moren din fortsatt er der. Sikkert koselig for både deg og henne! :hjerte:

Hmmm..et MUST å ha med i fødebagen....? Deilige, store bukser og truser. Det er gull verdt for et mørbanka underliv og en mage som ikke blir borte på 1-2-3 :fnise: Ellers har jeg ikke så mye andre tips. Jeg hadde pakket med morgenkåpe men den ble liggende i bagen. Du kan jo ta den med for sikkerhetsskyld...Det er jo kanskje fint hvis du deler rom med mange..Hoppe i kåpa etter å ha dusjet og sånn...? :)

Krysser fingrene for at det er gode nyheter hos JM i morgen og at det snart kommer en liten guttebass ut av magen din!! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEWS, NEWS, NEWS!!!

Angel-A fødte en liten gutt 3.juli klokken 19:36! Han veide 2915 g og var 50 cm lang! Han er selvsagt helt perfekt og fødselen skal ha gått kjempebra!

Fantastiske nyheter, Angel-A!! Gratulerer så utrolig masse!!! :strix:

Gleder meg til å høre fra deg igen når du får tid og mulighet.. Men nå skal du bare nyyyyte tiden med lille gutten din og din kjære! Masse lykke til! :hjerte: :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :strix:

Har vært uten pc og nett lenge- utrolig hyggelig nyhet å komme tilbake til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter :rodmer:

GRATULERER SÅ MYE MED DEN LILLE GUTTEN DIN ANGEL-A!

:strix: :strix: :strix:

Håper alt står bra til med dere alle og at dere nyter familielivet sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ- såååå gøy :) skikkelig fødeboom her jo :) Gratulerer så utrolig mye, kos dere masse! Gleder meg til å høre mer om det lille mirakelet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi, her har det skjedd ting!! Gratulerer så mye, Angel-A!! Skikkelig stas :) Endelig kom gutten dere har ventet på så lenge :) Kos dere masse og nyt tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Og tusen takk for alle gratulasjoner! :klemmer:

Ja, nå er lillegutt her. Herregud for en lykke! :hjerter_rundt: Han er så snill og god, og ikke minst vakker! Veldig klisjé, men han er perfekt på alle måter! :hjerte:

Kort(skal prøve å holde det kort i hvert fall) om hvordan ting startet:

Var hos jordmor mandag forrige uke da jeg skulle få svar på prøver de tok av meg uka før, alle prøver var heldigvis fine men blodtrykket var fremdeles høyt. Men pga at det ikke hadde blitt høyere så fikk jeg en ny time uka etter. Spurte jordmor også om jeg ville kjenne forskjell på harde kynnere og lette rier da jeg har slitt med kynnere hele svangerskapet, fikk da til svar at det måtte jeg ikke tenke på for det ville jeg virkelig kjenne når ting startet. Avsluttet timen med kommentaren at jeg ikke så så særlig fødeklar ut og at hun var ganske sikker på å se meg uka etter. HAHA, in your face...!!

For det første, nei det er ikke sikkert at en kjenner forskjell på harde kynnere og rier! Hadde harde kynnere etter jordmortimen men tenkte ikke noe særlig over det da jeg er vant til det. På kvelden fikk jeg over meg at alt til gutten måtte ordnes klart, fødebagen pakket og alt var klart innen jeg la meg på kvelden. Lastet ned rie-app på mobilen bare for å se om det var regelmessige kynnere/rier. Fikk streng beskjed av min mor om å følge med for hun var sikker på at ting hadde startet. Jeg bare, slapp av det går nok bra dette.. Kremt, ble ikke mye søvn på meg den natten da jeg våknet av harde kynnere hele natten. Jeg klarte ikke å ligge under riene så måtte opp å stå og jobbe meg gjennom de. Samboer våknet av og til, men jeg sa ikke noe annet enn at det var rier og at han bare måtte sove. Ville ha samboer uthvilt når ting virkelig startet! Halv 8-tiden så klarte jeg ikke mer, da kom riene kastende over meg annenhvert minutt omtrent. Samboer ringte føden og fikk snakket med de om hvordan ting lå an og hvordan natten har vært. Jeg snakket litt med de, fikk en hard rie midt under samtalen så klart som jeg jobbet meg gjennom. Fikk beskjed om at om jeg ville så kunne jeg komme inn nå, jeg sa jeg kunne se det an. Tok vel kanskje 10 minutt før jeg ba samboer ringe å si fra om at vi kom.

Mamma kjørte oss til Ahus, gikk inn på akutten så jeg slapp å gå gjennom hele bygget. Takk og lov for den. Ble tatt i mot av ei hyggelig jordmor med navnet Eva, hun undersøkte meg med en gang og sa jeg hadde ca. 3 cm åpning. Pga den modningen som hadde skjedd så fikk jeg en fødestue med en gang. Sto og jobbet med gjennom de harde og veeeldig regelmessige riene jeg hadde før jeg fikk lagt meg i badekar. Det var overraskende godt, helt til jeg virkelig måtte opp. Både samboer og mamma var innom fødestuen jevnlig og støttet meg, noe som var veldig greit! Etter noen timer med mye jobbing og harde(!) rier hadde jeg 6cm åpning og ville da ha lystgass. Synes kanskje ikke at det hjalp sånn kjempemasse mot smertene, men det hjalp mot de verste toppene og riene var mye enklere å jobbe seg gjennom ved hjelp av lystgass. Kommer nok garantert til å bruke det ved neste fødsel også. :) Eva(fra Telemark) jordmor var ei kjempekoselig dame som virkelig tok seg tid, hun var veldig støttende og motiverende. Er superfornøyd med hennes innsats under fødselen og synes alle sammen som får henne som jordmor er veldig heldige. :)

Det ble et vaktskifte midt på dagen der jeg fikk ei ny jordmor med navnet Camilla, også veldig hyggelig jente. Hun kom da det begynte å virkelig tungt, så hun ble ganske kastet ut i jobben. Sto og jobbet meg gjennom riene over saccosekk i senga eller prekestol under hele fødselen, noe som fungerte veldig bra for meg. Da det var 8-9cm åpning tok hun vannet, for det var bare den ene hinnen som hadde gått tidligere så det var en del press. Vannet var litt misfarget så de satte meg på drypp for å få enda sterke pressrier så lillegutt ikke trengte å være inne i magen lengre enn nødvendig. Samboer hjalp meg veeeeldig mye under pressriene, blir nesten rørt av å tenke på det. Han var så flink! Han sto bak meg i fødesenga og holdt meg i handa hele tiden. Han motiverte meg veldig og passet på så jeg husket å trekke pusten under riene. På slutten begynte ting å bli litt for hektisk tror jeg, for da kom det inn en barnelege i tillegg til jordmor. Men da var jeg nesten ferdig, så da ble barnelege 2.jordmor i stedet for. :smilorange: Camilla var også veldig motiverende, i hvert fall under pressriene! Kjempeflink var hun. :)

Alt gikk så utrolig fort på slutten og plutselig ligger lillegutt på magen min. Samboer sto bak meg og så "alt" under siste del av fødsel og jeg hørte hvor utrolig stolt han var da jeg presset for siste gang. Beste følelsen i verden må være i det øyeblikket knøttet kom til verden, herregud for en lykkefølelse! Kan virkelig ikke beskrives. :hjerte: :hjerte: :hjerte: Lillegutt skrek til i noen få sekunder, men ble helt rolig da han kom på magen min. Så skjønn der han lå, sukk..Samboer fikk klippe navlestrengen og vi begge fikk tatt en titt på morkaken som kom hel og fin ut. Måtte sy noen pyntesting på utsiden, slapp heldigvis revning noe jeg er veldig takknemlig for! :)

Lillegutt var 2915g og 50 cm lang da han kom til verden. :)

Kommer sikkert til å redigere dette innlegget litt senere, nå må lillegutt ha mat. ;)

Endret av Angel-A
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt rørt, jeg. For en flott fødselshistorie dere har, og så godt at alt er bra.

:smilyblomst: Kos dere masse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...