Azalea Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #441 Del Skrevet 22. juni 2012 Timen gikk veldig bra, gleder meg til neste time. Spennende å se når hun øker intensiteten. Jeg er så mye mer avslappet i kroppen nå, er helt merkelig. Har ikke hatt "halsbrann" i dag heller så nålene fungerte som bare det. Krysser fingrene for at du slipper å møte opp til jordmor neste torsdag og føder på min bursdag, 26. Ja, er sååå fornøyd! Kunne liksom ikke ha blitt bedre føler jeg. God helg til deg og frøken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 22. juni 2012 #442 Del Skrevet 22. juni 2012 Så bra timen gikk bra, spennende syns jeg! Jeg har skikkelig trua på akupunktur Skjønner du koser deg med vasking av babyklær, det må være kjempekoselig Håper helgen din er fin Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #443 Del Skrevet 25. juni 2012 Så bra timen gikk bra, spennende syns jeg! Jeg har skikkelig trua på akupunktur Skjønner du koser deg med vasking av babyklær, det må være kjempekoselig Håper helgen din er fin Angel-A Jeg har bare kjent litt "halsbrann"(skjønner ikke hvorfor det kalles halsbrann ) i helga, men ikke nok til å hive meg over loveheartsene. Så det er uten tvil at akkurat de nålene fungerte i hvert fall. Håper jeg kjenner litt mer til modning etter neste time, hehe. I helga var vi inn i byen og kjøpte bursdagsgave til samboer, masse nye klær. Herlig å bytte ut litt av det gamle en har i skapet. På kvelden vi feiret samboer, hadde familien hans på besøk og noen bekjente. Spiste masse god mat og dessert, og det var masse latter og god stemning. En veldig bra feiring vil jeg si. I år er det første året jeg ikke feirer bursdagen min med familie og venner, det kommer til å bli rart. Så her blir det mest sannsynlig at bare jeg og samboer enten drar ut og spiser middag på en restaurant eller finner på noe koselig her hjemme i morgen. Håper dere alle sammen får en fin start på uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 25. juni 2012 #444 Del Skrevet 25. juni 2012 Godt at halsbrannen har gitt seg litt, for det er forferdelig når det står på! Tyder jo på at akupunkturen virker da, og det liker vi Ønsker deg en super uke og en fin feiring selv uten familie og venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 25. juni 2012 #445 Del Skrevet 25. juni 2012 Har du bursdag i morgen? Akupunktur høres veldig ok ut Å slippe halsbrann høres jo helt suverent ut... Jeg våkner av det hver natt, og må bygge opp med puter/dyne i ryggen for å greie å sove videre... Og gratulerer med bilstolkupp! Virkelig en god pris! Vi har heller ikke bil, så har ikke investert i base. Lurt å videreselge, om det lar seg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #446 Del Skrevet 25. juni 2012 Godt at halsbrannen har gitt seg litt, for det er forferdelig når det står på! Tyder jo på at akupunkturen virker da, og det liker vi Ønsker deg en super uke og en fin feiring selv uten familie og venner I know, grusomt! Er så vooondt. Jepp, håper bare det virker på den modningsbiten også. Takker og bukker, Mala! Har du bursdag i morgen? Akupunktur høres veldig ok ut Å slippe halsbrann høres jo helt suverent ut... Jeg våkner av det hver natt, og må bygge opp med puter/dyne i ryggen for å greie å sove videre... Og gratulerer med bilstolkupp! Virkelig en god pris! Vi har heller ikke bil, så har ikke investert i base. Lurt å videreselge, om det lar seg gjøre Jepp, stemmer det. Tusen takk for det! Halsbrann er grusomt.. Er så vondt. Er generelt vanskelig å sove nå for tiden synes jeg. Halsbrann, kynnere, magesmerter og dobesøk.. Godt det snart er over! Er kjempefornøyd med den prisen ja! Blir som å kjøpe den basen og få med en helt splitter ny stol. Det liker vi. Hvilken stol har dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. juni 2012 #447 Del Skrevet 25. juni 2012 Men dere som sliter med halsbrann- flytende Gaviscon, jeg sier det bare, det er helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #448 Del Skrevet 25. juni 2012 Men dere som sliter med halsbrann- flytende Gaviscon, jeg sier det bare, det er helt fantastisk! Det har jeg ikke prøvd, får se om jeg prøver det om det blir verre fremover. Takk for tips! Fikk ei "klarsynt" til å gjette dato på fødsel, så en liten oppdatering på tippelisten. Jeg krysser fingrene for at hun tar feil jeg da.. Og at modningsakupunkturen fungerer som baaare det. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. juni 2012 #449 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Jeg har den snilleste gjettingen på tippelista di! Og jeg står fortsatt ved at han kommer da! Vi satser på at hu klarsynte ikke har rett. Overtid må være grusomt....man er jo såå lei på slutten og jeg tror dagene blir ekstra laaaange hvis man går over termin.. Hvordan er formen DA? Er så mange spennende dagbøker å lese i om dagen. Gleder meg så til dere får oppleve å føde og møte deres eget barn!! Endret 25. juni 2012 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 25. juni 2012 #450 Del Skrevet 25. juni 2012 Tipper termindato! Da har en veldig god venninne av meg bursdag, nemlig Flytende Galvison må sjekkes ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #451 Del Skrevet 26. juni 2012 Tipper termindato! Da har en veldig god venninne av meg bursdag, nemlig Flytende Galvison må sjekkes ut! Om du rekker å kjøpe det før meg, si fra om hvordan det fungerer på deg da! Og om det smaker ekkelt.. Da klarer ikke jeg å få det i meg. Du er skrevet opp på tippelisten rhubarb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #452 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Jeg har den snilleste gjettingen på tippelista di! Og jeg står fortsatt ved at han kommer da! Vi satser på at hu klarsynte ikke har rett. Overtid må være grusomt....man er jo såå lei på slutten og jeg tror dagene blir ekstra laaaange hvis man går over termin.. Hvordan er formen DA? Er så mange spennende dagbøker å lese i om dagen. Gleder meg så til dere får oppleve å føde og møte deres eget barn!! Du har det, og jeg håper du tipper riktig. Nei, men håper hun har mer rett enn det min lillesøster har. Jeg vil helst at han skal komme før den 18. juli jeg da, for det første er det tungt å gå mye over termindato + etter den 19. er det så mange som har bursdag. En vil jo så gjerne at knøttet skal ha sin egen dag.. Men skal han komme etter den 19., så kan han komme på bursdagen til min kjære mormor 23. eller etter det. Men mellom 19-23 trenger han ikke å komme. Magen begynner å bli meget stram og hard nå, er lite plass der inne. Knøttet ligger så "inni" meg og det begynner å presse på. Tungt å puste, halsbrann og mye kynnere.Har mye kynnere på natten, våkner med magesmerter hver natt nå. Magen kjempehard og skikkelig vond, i tillegg til at ribbeina mine er litt ømme på høyre side. Tror han presser godt på om natten. Og må gjerne opp minst 1. gang for å gå på do, skal ikke klage over det for det har først kommet nå den siste uka. Men ellers er formen faktisk ganske bra. Jeg er mye mer "våken" nå enn tidligere, til tross for mindre søvn og mye gjesping. Merkelig det der! Kjenner det skal bli godt å bli ferdig, svangerskapet har vart en god stund ettersom at jeg har sittet her for det meste alene + har vært såpass mye "sengeliggende" som jeg har vært. Så ja, vi krysser fingrene for at han kommer til termindato eller FØR. Tenker så mye på det nå at jeg drømmer mye om at vannet går, slimproppen går, at hodet fester seg osv.osv. Også er det sååå mange som har termin i juli som allerede har fått, hadde aldri trodd at så mange fødte så mye før termindato. Ellers var samboer ute med min snille svigerfar i går. Vi fikk stokkestol og stor puff(med oppbevaringsplass) av han i bursdagsgave! Veldig snilt! Også kjøpte samboer inn lekegrind, et stort hvitt speil for å henge over spisestue, teppe for å ha på soverommet og det skapet for å ha på badet. + noen andre småting som er greie å ha! Så nå blir det fint her i stua. Lekegrinda er montert opp og er kjempefornøyd! Tok mye mindre plass enn forventet. Gleder meg masse til at knøttet kommer nå altså, samboer sa det han og.. Nå begynner han å bli klar for at han skal komme altså, har gledet seg så lenge nå. Og ble bare enda mer klar nå når stolen og grinda ble montert opp, som var det siste vi manglet. Søte samboer! Tenkte jeg skulle bake hjemmelaget eplekake som jeg og samboer kan spise i kveld. Sol, sommer og deilig vær, og eplekake! Og jordbær kanskje. Nom-nom. Kan unne meg litt kos i dag ettersom at jeg har bursdag, ikke sant? Hipp-hipp for meg! Endret 26. juni 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 26. juni 2012 #453 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg er avhengig av Gaviscon- det smaker flytende tyggis og er ganske tyktflytende, men trenger bare 10 ml før sengetid og da er det null halsbrann resten av natta Gratulerer med dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. juni 2012 #454 Del Skrevet 26. juni 2012 Hei Angel-A! Ikke lenge igjen, du! Så spennende!! Gratulerer masse med dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 26. juni 2012 #455 Del Skrevet 26. juni 2012 GRATULERER MED DAGEN!! Åååå, nå er det bare 2 uker igjen til termin Kan tenke meg det begynner å bli tungt nå ja... Hold ut, ikke lenge igjen Kan tenke meg det begynner å bli "babyete" hjemme hos dere nå Hyggelig! Tenk! Om noen få uker blir dere en ordentlig familie STAS! Hjemmelaget eplekake hørtes ikke feil ut!! Kos deg, det har du virkelig fortjent Stor bursdagsklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 26. juni 2012 #456 Del Skrevet 26. juni 2012 Hipp hipp hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. juni 2012 #457 Del Skrevet 27. juni 2012 Gratulerer med dagen i går! Håper du hadde en fin dag. Ble det noe eplekake? Prøvde så godt jeg kunne å føde på dagen din, men det ble visst ikke noe av gitt.. Så nå kan det være det samme, hun får komme når hun vil! Bare hun ikke drøyer for lenge.. Så koselig med lekegrind og stol! Det mangler vi her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. juni 2012 #458 Del Skrevet 27. juni 2012 Du har det, og jeg håper du tipper riktig. Nei, men håper hun har mer rett enn det min lillesøster har. Jeg vil helst at han skal komme før den 18. juli jeg da, for det første er det tungt å gå mye over termindato + etter den 19. er det så mange som har bursdag. En vil jo så gjerne at knøttet skal ha sin egen dag.. Men skal han komme etter den 19., så kan han komme på bursdagen til min kjære mormor 23. eller etter det. Men mellom 19-23 trenger han ikke å komme. Magen begynner å bli meget stram og hard nå, er lite plass der inne. Knøttet ligger så "inni" meg og det begynner å presse på. Tungt å puste, halsbrann og mye kynnere.Har mye kynnere på natten, våkner med magesmerter hver natt nå. Magen kjempehard og skikkelig vond, i tillegg til at ribbeina mine er litt ømme på høyre side. Tror han presser godt på om natten. Og må gjerne opp minst 1. gang for å gå på do, skal ikke klage over det for det har først kommet nå den siste uka. Men ellers er formen faktisk ganske bra. Jeg er mye mer "våken" nå enn tidligere, til tross for mindre søvn og mye gjesping. Merkelig det der! Kjenner det skal bli godt å bli ferdig, svangerskapet har vart en god stund ettersom at jeg har sittet her for det meste alene + har vært såpass mye "sengeliggende" som jeg har vært. Så ja, vi krysser fingrene for at han kommer til termindato eller FØR. Tenker så mye på det nå at jeg drømmer mye om at vannet går, slimproppen går, at hodet fester seg osv.osv. Også er det sååå mange som har termin i juli som allerede har fått, hadde aldri trodd at så mange fødte så mye før termindato. Ellers var samboer ute med min snille svigerfar i går. Vi fikk stokkestol og stor puff(med oppbevaringsplass) av han i bursdagsgave! Veldig snilt! Også kjøpte samboer inn lekegrind, et stort hvitt speil for å henge over spisestue, teppe for å ha på soverommet og det skapet for å ha på badet. + noen andre småting som er greie å ha! Så nå blir det fint her i stua. Lekegrinda er montert opp og er kjempefornøyd! Tok mye mindre plass enn forventet. Gleder meg masse til at knøttet kommer nå altså, samboer sa det han og.. Nå begynner han å bli klar for at han skal komme altså, har gledet seg så lenge nå. Og ble bare enda mer klar nå når stolen og grinda ble montert opp, som var det siste vi manglet. Søte samboer! Tenkte jeg skulle bake hjemmelaget eplekake som jeg og samboer kan spise i kveld. Sol, sommer og deilig vær, og eplekake! Og jordbær kanskje. Nom-nom. Kan unne meg litt kos i dag ettersom at jeg har bursdag, ikke sant? Hipp-hipp for meg! Først og fremst: GRATULERER SÅ MYE MED GÅRSDAGEN!!! Håper dagen var strålende selv om du ikke hadde familien der hos deg! Jeg håper også at jeg gjetter riktig med deg. Men jeg er ikke kjent for å ha så god intuisjon, så ikke ha for store forhåpninger! hehe.. Men jeg kan i tilegg krysse fingre og tær for at modningsakupunkturen funker!! Det er jo en sannsynlighet for at du kan komme til å føde før termin. De fleste jeg vet om som har tatt modningsakupunktur har født før datoen! Ja, er fryktelig slitsomt nå på slutten av svangerskapet. Man føler seg så tung og lei..og ikke minst de teite dobesøkene om natten da man må velte seg ut og inn av senga! Så koselig at samboeren din også begynner å bli skikkelig klar for å treffe knøttet! Det kommer til å bli så magisk!! Dere er heldige og du har en veldig snill svigerfar syntes jeg! Ikke alle som er sånn Håper eplekaka smakte! MMMmmm, skulle gitt mye for å få smake litt rykende fersk eplekake med is nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 27. juni 2012 #459 Del Skrevet 27. juni 2012 Gratulerer med dagen din som var i går Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #460 Del Skrevet 29. juni 2012 Tusen-tusen takk alle sammen, så gode dere er! Dagen ble kjempebra! Jeg har brukt mye tid og plass her inne til å skryte av min snille samboer og det er ikke for uten grunn. Tror dere ikke han hadde ordnet så jeg fikk overraskelsesbesøk av min mor på bursdagen min?! Plutselig kom hun gående inn døra her, ble så sjokkert jeg at jeg begynte å gråte. Var gledestårer altså! Og en stund etter at mamma kom inn døra så ringte det på igjen, da fikk jeg den fine blomsterbuketten(roser) og belgisk sjokolade på døra av samboer. Ble så mye overrasket den dagen at da vi hentet samboer etter jobb så begynte jeg å gråte igjen, ikke bare-bare dette altså. I hvert fall ikke for en høygravid og emosjonell kvinne. (Sier ikke hormonell, for det er jeg ikke. ) Det holdt forresten ikke med det samboer allerede har gitt meg liksom.. Både pc+utstyr, mobil, besøk, blomster+sjokolade. Nei,han kom hjem med noen gaver til. Da kvelden kom så var jeg helt utkjørt, hadde hatt en kjempebra dag og virkelig kost meg! Dagen ble ikke akkurat som jeg hadde sett for meg, på en veldig positiv måte!! Kunne ikke ha vært mer fornøyd med min samboer. Fikk forresten baket den eplekaken dagen etter og den ble kjeeempegod!! Beste eplekaken, det er jeg sikker på. ---- Ellers så kommer en liten gravidoppdatering. Ikke en like positiv en som det har vært frem til nå. Var hos jordmor forrige uke og alt sto bra til, var tilbake igjen i går og da var det noen småting som ikke var så bra. Jeg har gått opp 2 kg på 1 uke(MYE vann i kroppen), fått høyt blodtrykk(gått fra 110/70 til 140/100) og har litt smerter i magen. I tillegg fått noe utslett på magen, men det trenger ikke å være noe. Var innom lege i dag og tok noen blodprøver, hb var fin men må vente til over helga med å få vite hvordan leverprøven er. Var innom jordmor etter legetimen igjen, ingen forandringer på blodtrykk dessverre, men må se positivt på det for det kunne jo ha økt. Jordmor snakket med føden både i dag og i går om hva de skulle gjøre og konkludert med at jeg bare blir sengeliggende nå i helga, holde meg helt i ro og bare slappe av. Om jeg får mer vondt eller forsterkende symptomer så skal jeg inn til føden med en gang. Håper det holder seg stabilt nå i helga og at ting bare roer seg igjen, skal tilbake til jordmor allerede på mandag så får vi se hva både prøven sier + hvordan blodtrykket er. Kan jo hende at jeg har fått høyt blodtrykk fordi jeg har fått masse vann i kroppen, er ikke bare-bare for kroppen det heller. Og de magesmertene kan være galle også. Hvem vet. Men krysser fingrene for at ting ordner seg og at jeg ikke har fått svangerskapsforgiftning, eller er i fare for å få det. Men skulle det blir noe så er det jo bare 2 uker igjen til terminen så er ikke noe krise om de må sette meg i gang heldigvis. Får forresten gratis akupunkturtime neste uke fordi hun hadde gjort noe feil så jeg fikk ikke denne uka, er greit det. ) Håper hun setter noen nåler som får kroppen til å hive seg rundt for fullt! Kanskje det blir 2 ganger neste uke og, vi får se. Jeg er uansett veldig forberedt på å gå i hvert fall 1 uke over termindato. Noe mer enn det nekter jeg. Håper dere alle sammen får en kjempefin helg! Stor klem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå