ara Skrevet 17. mai 2012 #361 Del Skrevet 17. mai 2012 Hurra for 17.mai!! 1 is skal vi få til! Og kanskje fler. Jeg EEEEELSKER IS! Selv skal jeg vagge litt i byen med min kjære. Vi skal treffe foreldrene mine og ene lillebroren min! Også skal vi heie litt på lillebaby!! Ønsker deg og dine en strålende dag, Angel-A! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #362 Del Skrevet 18. mai 2012 Hurra for 17.mai!! 1 is skal vi få til! Og kanskje fler. Jeg EEEEELSKER IS! Selv skal jeg vagge litt i byen med min kjære. Vi skal treffe foreldrene mine og ene lillebroren min! Også skal vi heie litt på lillebaby!! Ønsker deg og dine en strålende dag, Angel-A! Is er ELSK! Nom-nom! Her ble det en rolig feiring. Startet dagen med å sove til vi våknet av oss selv, utrolig deilig. Igjen, uten dobesøk om natten! Blir like sjokkert for hver gang! Spiste så en god frokost, dusjet og ryddet litt før vi pakket en langpanne brownies i stekeovnen. Så kom svigermor og lillebroren til samboer på besøk før vi alle sammen kjørte og hentet lillesøsteren før vi dro ut å spise middag. Utrolig god mat og alt for mett dro vi tilbake til oss der vi spiste dessert. Bløtekake, gele med jordbær, gele med blåbær og brownies. Hadde is i fryseren og men nesten ingenting av dette forsvant da vi var alt for mette. Jeg som hadde utfordret dere til å spise is klarte ikke det selv en gang, men tenkte jeg kunne ta igjen det i dag. Neste år blir nok en mye mer spennende og koselig feiring. Ellers kjenner jeg at kg påvirker meg mer enn det jeg tror, haha! I natt drømte jeg nemlig at jeg og du ara var på shopping eller noe, så aldri ansiktet ditt men det var du. Og i en annen drøm drømte jeg at alt jeg rørte begynte å brenne, skikkelig uflaks der. Og i den siste drømte jeg at jeg prøvde å kjøre bil, sikkert fordi jeg har så utrolig lyst til å kjøre opp. Drømmene blir bare merkeligere og merkeligere, har heldigvis ikke drømt noe fødsel osv. enda. Håper det ikke kommer før det virkelig nærmer seg! Håper dere alle sammen har en fin-fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. mai 2012 #363 Del Skrevet 18. mai 2012 Hahahaha!! Var vi på shopping ja? Jeg ler!! Var det hyggelig? Hørtes ut som en hyggelig 17.mai! Husk at lillemann i magen din klemmer på tarmer og magesekk og sånn, så ikke rart det ble dårlig plass til all isen du egentlig skulle spise! Så heldig du er som slipper å stå opp på do om natten. Nyt det så lenge du kan, for på slutten så er det uunngåelig! Har du igjen bare oppkjøring på bil eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #364 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg tror da det, haha. Husker jeg våknet i natt og lo av meg selv etter denne drømmen, husket drømmen veldig godt da jeg våknet men nå husker jeg ikke noe særlig. Fillern og! Hadde vært gøy med flere detaljer. Det skal være sant, har vanskeligheter med å få i meg maten min altså. I hvert fall de dagene han presser seg opp, da klarer jeg nesten ikke å sitte en gang. Det er vel noe som blir litt bedre når magen synker litt? Enn det, ikke 1 is en gang på 17.mai! Spiste en liten-liten is i dag, men skal ikke se bort fra at det blir litt mer is i kveld. Vi får se. Tar igjen de doturene på dagen i hvert fall, han har en tendens til å "poke" blæra mi.. Ubehagelig! Så da er det bare å løpe på do. Jeg har igjen alt, kremt. Har alltid hatt lyst til å kjøre opp men har bodd sentralt så har ikke hatt behov for det.. Angrer skikkelig nå på at jeg ikke har kjørt opp selv om jeg ikke har hatt behov, for nå sitter jeg her og virkelig har behov for å kjøre opp og ikke kan. Blæh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #365 Del Skrevet 18. mai 2012 Jordbær med sukker på! God helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. mai 2012 #366 Del Skrevet 18. mai 2012 Åh...Herregud så utrolig lyst jeg fikk på jordbær nå!! Slemming! God helg til deg og kjære og lillemann i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 18. mai 2012 #367 Del Skrevet 18. mai 2012 Åh, det hørtes godt ut! Jeg har nettopp stappa i meg masse is og seigmenn :gjeiper: litt kvalm nå kan man si... God helg til deg og dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #368 Del Skrevet 19. mai 2012 Jordbær er så godt, fungerer alltid! Blir nok en liten skål med jordbær i kveld og tenker jeg. Is og seigmenn fungerer sikkert bra det og. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #369 Del Skrevet 21. mai 2012 I går flyttet vi om litt på stua og fikk sååå mye bedre plass, åpent og lyst. Herlig! I tillegg har vi fått kjøpt inn nye blomster for å ha ute da de vi kjøpte sist døde av frost første natta, maks uflaks der. + Det ble kjøpt litt ekstra blomster og pynt. Så nå er det fint både inne og ute! Er veldig fornøyd! Så nå er det bare for sommeren å komme! Tror vi skal bestille flybilletter opp til Trondheim i kveld, blir nok så vi stikker dit på fredagskvelden tenker jeg. Samboer blir bare til søndag og jeg blir nok igjen litt til ettersom at jeg ikke har noe gjøre hjemme uansett + det er siste gang jeg er hjemme i Trondheim før knøttet vårt kommer til verden. Hvem vet når neste gang vi har tid og energi til å stikke oppover, og når vi drar oppover neste gang er vi plutselig 3 som reiser. Sitter og funderer over hvilken madrass vi skal kjøpe til ungen.. Hva er bra og ikke? Noen kjøper skumgummimadrass til en billig-billig penge og andre tar helt av og kjøper til 2000kr. Tenkte vi skulle kjøpe den dyreste på Ikea, men den har de ikke inne lengre her nede i sør.. Så lurte på om vi skulle gå for en svane babymadrass på Skeidar eller om vi skal kjøpe en Babysleep springmadrass på Barnas Hus. Hvilken ville dere ha valgt? Eller ville dere ha valgt noe helt annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 21. mai 2012 #370 Del Skrevet 21. mai 2012 Det er sikkert lurt å ta turen til Trondheim nå ja, og nyte litt kvalitetstid der Det er sikkert godt for deg! Vi har kjøpt den nest dyreste madrassen fra Ikea (så vidt jeg husker). Med en tynn overmadrass over. Synes den virker veldig grei! Var også og tittet på Barnas hus osv, men syntes det ble så dyrt for en så liten madrass! Har hørt mange har gode erfaringer med Ikea sine, så da kjøper vi heller en dyrere madrass når frøkna blir eldre. Tenker at de kan jo ikke selge noe som er usunt/dårlig for barnet uansett, dem har vel ganske strenge sikkerhetsrutiner på Ikea... Hvordan går det med deg og magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #371 Del Skrevet 22. mai 2012 Tror det kan være lurt, vi får se hvordan det blir med tur likevell.. Kremt. Var blitt litt mindre på kontoen enn antatt. Så spørs om jeg må vente til etter helga med å dra oppover. Vi får se, vi får se. Men tur blir det i hvert fall! Okei, skal undersøke den madrassen og. Er så vanskelig synes jeg, for en vil jo ikke velge noe dårlig.. Men igjen så vil jeg ikke betale alt for mye heller for en liten madrass. Skal gå i tenkeboksen å se hva vi velger.. Blir så frustrert! :gjeiper: Ellers går det fint. Kjenner at knøttet vokser for hver uke, helt annerledes bevegelser nå enn i f.eks uke 28-30. I natt ble han litt for ivrig synes jeg, hehe, sparket meg kjempehardt i ribbeina når jeg skulle sove. Lå jo å hoppet i senga.. Kraft i de lille beina! Ellers har jeg gått opp enda mer.. Noe jeg hater! Men kjenner at jeg har fått mer vann i kroppen, blæh.. Så tror nok jeg er en av de som dessverre går opp minst 20kg. Men skal gjøre alt jeg kan for å bli kvitt de kg'ene når ungen har kommet til verden. Er jo ikke lenge til så jeg skal klare det. Neste sommer er jeg tynn og fin igjen, håper jeg. Dagene går litt fortere unna nå, raser av gårde! Skal på svangerskapskurs nå på torsdag, så blir det tur til Trondheim, så jordmor, så blir det plutselig bursdagstider og så er jo juli her.. Og da skal knøttet komme. Føler jeg har dårlig tid jeg nå! Har fått ordnet verandaen med utemøbler, masse blomster og annet pynt og det er 25 grader på solveggen allerede klokken 9-10 om morgenen. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 22. mai 2012 #372 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei hei Så koselig med trøndelagstur, da! Ikke dumt å reise i pinsen, det er meld kjempevær Godt å komme seg "hjem" en tur!! Du får spise masse sodd og kose deg Tenk at du har kommet så langt at du kan begynne å tenke på hvilken madrass du skal ha Hurra for snart 33 uker Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men er sikker på at du finner den som er riktig for babyen din Ha en strålende dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 22. mai 2012 #373 Del Skrevet 22. mai 2012 Hadde nok vært bra for deg å reise til Trondheim en tur før den lille kommer ja, litt rart sikkert også, at det blir den siste turen din oppover alene. Syns du skal drite i de kiloene som kommer på jeg Angel-A, 10 av dem kan komme bort bare på 1-2 dager og hvis du skal amme hjelper jo dette også på forbrenningen har jeg forstått. Nå kan du bare nyte å være gravid og glede deg over det som kommer, så tar du kiloene når den tid kommer Ønsker deg en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #374 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei-hei Ninnin86! Tror det blir veldig bra med en tur til Trondheim igjen! Har ikke vært "hjemme" siden jul nå, er lenge siden det. Men nå blir det tur! Gleder meg. Håper virkelig det blir like fint vær der oppe som det er her nede. *drømme* Ja, enn det. Tiden har gått så fort, føler tiden raser fra meg jeg. Ser jo at jeg henger litt etter når det kommer til innkjøp av ting i forhold til andre førstegangsgravide jeg snakker med. Kremt. Har liksom hatt så god tid jeg. Men nå blir det å kjøpe inn. Greit å få ting i hus, ser jo allerede har begynt å få babyene sine. Kjedelig om han skulle komme før også har jeg ikke det nødvendigste en gang. :gjeiper: Ha en fin dag du og! ----------------- Heia Mala. Det blir så merkelig å dra oppover nå og vite at neste gang så kommer jeg med min lille familie. Uvirkelig! Men kjenner jeg gleder meg mye mer nå enn tidligere, han begynner å ta sin plass i magen og er ganske så bestemt. Jeg prøver så godt jeg kan på å ikke tenke så mye på det, men har alltid hatt problemer med å takle vektøkning. Så er virkelig en prøvelse det å gå gravid altså, for nå har jeg ikke kontroll lengre. Men klarer meg overraskende fint faktisk, sånn i forhold til hvordan jeg har reagert tidligere. Blir veldig spennende å se hvordan kroppen ser ut etter fødsel. Men jeg er sta så skal nok klare å bli kvitt de verste kg. Med tanke på at jeg har gått fra å være veldig aktiv til å bli "sengeliggende" over lengre tid så har jeg ikke lagt på meg så mye, det holder motet mitt oppe. ---------- Huh, prøv å gjett hvor mange grader det er på solveggen her nå? :omg: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #375 Del Skrevet 23. mai 2012 2. dagen med skikkelig deilig vær. Herrrrlig! Samboer beiset terrassen da han kom hjem fra arbeid i går så måtte dessverre vente litt med å sette meg ute i dag pga sterk lukt, ble litt for sterkt for gravidnesen. Var forresten over 35 grader utenfor her i går, og vindstille. Ble stekt for å si det mildt, men heldigvis ikke solbrent. I går ble jeg forresten litt redd.. Hadde en del kynnere som kom og gikk, noen vondere enn andre. Men på kvelden fikk jeg skikkelig mensensmerter, nedpress og sterke kynnere. Fikk også ganske vondt i korsryggen og nedover det ene beinet.. Var nesten så jeg fikk lyst til å ringe føden, men fikk somlet meg opp i senga og fikk lagt meg ned. Det gikk sakte over, men ble veldig sliten og var veldig sliten i magen. I dag er jeg dårlig i magen, men ellers er formen fin. Håper det bare er kroppen som driver med modning og at dette ikke skjer så ofte.. Noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 23. mai 2012 #376 Del Skrevet 23. mai 2012 Herlig med litt sommer Huff, det hørtes ut som en ekkel opplevelse, så bra det gikk over når du fikk lagt deg nedpå litt. Håper det er bedre med deg i dag og at du har kost deg i det fine været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #377 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Gikk heldigvis bra, men en blir jo litt småredd når det er såpass sterke smerter.. Vil jo helst at lillegutt skal holde seg inne i noen uker til. Selv om det går helt greit om han kommer nå og, han trenger bare å legge på seg litt før han kommer. Må forresten heie for 33 uker, som jeg helt glemte i går! Fikk en litt småekkel tlf. fra min beste venninne(fra siden fødsel omtrent) at hun har fått syster rundt eggstokkene og livmora.. Og i tillegg er lymfene hennes kjempestore der nede.. Blir så redd. I dag blir det litt mer tid i sola, så blir det farging av hår og så skal jeg og samboer på svangerskapskurs på Ahus. Blir spennende å se hvordan det blir, har ikke hørt noen andre snakke om det. Håper det blir bra. Håper alle sammen får en fin-fin dag! Endret 24. mai 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #378 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Var ganske greit med svangerskapskurs i går faktisk, fikk ikke vite noe jeg ikke visste fra før da. Har jo hatt så god tid til å lese meg opp her hjemme. Men var veldig greit å høre på alle andre som hadde spørsmål rundt svangerskapet og fødsel. Hihi, noen søte spørsmål var det til og med fra godt voksne folk. Jordmora som hadde kurset var kjempehyggelig og håper jeg er en av de heldige som får henne ved fødsel! Sannsynligheten er jo liten men er jo lov å håpe. Vi fikk sett fødestue på Fødeavdeling A, altså for de vanlige fødslene uten komplikasjoner. Så ut som et hotellrom, hadde virkelig ikke sykehusfølelsen der inne. Fikk dessverre ikke sett fødestuene på andre avd. da det var veldig hektisk da vi var der og det kun var flaks av vi fikk se den vi fikk se. Alle rom var opptatte, mange gravide som fødte i går/i natt. Fikk tilbud om å se en film om fødsel etter kurset men takket nei til det, jeg gruer meg ikke til fødsel nå og vil gjerne at det skal holde seg slik.. :gjeiper: -- Ellers må jeg skryte litt av kattepusen vår. Hver morgen får hun tunfisk og hun blir superhappy, etter dette stikker hun ut og koser seg i noen timer. I dag var vi tom for tunfisk og jeg tenkte å bli med samboer ned til butikken før han dro på jobb for å kjøpe, men jeg kom ikke lange biten for katten bare fulgte etter. Aww, så jeg måtte bare snu og gå hjem igjen. Hun gikk ved siden av meg hjem igjen og ligger på gulvet ved siden av meg. Hun er så utrolig skjønn..!! Kjenner jeg ikke har lyst til å dra fra henne i dag når vi drar nordover til Trondheim. Snufs.. Skal slenge inn et bilde av henne en dag så skal dere få se skjønne pusen vår. Håper alle sammen får en kjempefin pinse og koser seg masse! Endret 25. mai 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 25. mai 2012 #379 Del Skrevet 25. mai 2012 Herlig kattepus! Har selv to stykker som er helt nydelige Så bra at du sitter igjen med et bra inntrykk etter kurset, skjønner godt at du takket nei til videoen God tur til Trondheim og kos deg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 25. mai 2012 #380 Del Skrevet 25. mai 2012 Ååå, katter er herlige!! Skal få oss katt når vi flytter til et litt mer passende sted, vi Så bra at svangerskapskurset var bra! Var det på ahus? Vil du anbefale det? Har veldig lyst til å ta det vi også Er sikkert nyttig! Blir nok herlig med en tur til trønderriket!! Er meldt kjempevær, så da kan dere kose dere med is og annet digg! Ha en strålende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå