Gå til innhold

Min hverdag. ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Så stas med 3D UL, da!! Det har jeg lyst til også når den tid kommer :) Du er omtrent like langt som svigerinna mi, hun var også på 3D UL her om dagen! Stas :) Tenk at det bare er 2 mnd til han kommer, da :rodmer: Skjønner at dere gleder dere!

Men kjedelig å få sånn behandling da dere skulle på UL! Ødelegger liksom litt av opplevelsen!

Så heldige dere er som fikk nye hage-/terassemøbler, da :) Svigerfar ville sikkert sette litt stas på dere, vet du, og syntes dere hadde fortjent noe nytt! Veldig snilt gjort av ham! Koselig med noe nytt, og spesielt koselig når man får ut litt blomster! Da er det vår :hoppendeglad:

Hvordan er formen din, da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 3D men herre for en dårlig service. Makan! Det hadde jeg ikke funnet meg i. Om de ikke besvarer mailen din i løpet av et par dager ville jeg ringt dit og forklart situasjonen og bedt om en ny time som du selvsagt ikke skal betale for.. Og hvis de nekter så kan du jo hilse å si at du ikke akkurat kommer til å anbefale den klinikken videre til andre! :kjefte:

Er selvsagt opp til dere om dere bare vil la saken ligge, men dere fortjener jo bedre behandling enn det dere fikk!

Men gud så heldige dere var med alt dere fikk av svigerfar da! Så snill han er!! Satt og så for meg verandaen din når du beskrev alt du hadde ordnet der. Ser sikkert helt fantastisk ut. Og så deilig det er å friske opp litt!! :jepp: :jepp: Ble veldig inspirert jeg! Så nå vet jeg hva jeg skal gjøre de neste dagene hvis ikke lillemann vil komme til verden enda. Da skal det plantes og ordnes på min veranda også! :) :)

Håper du har en flott dag og at du, kjære og lillegutt i magen har det supert!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med 3D-ultralyd da :rodmer:

Men fy for en dårlig service! Hun som skulle låse opp skulle i allefall ha lagt seg flat når hun så at dere stod å ventet i stedet for å oppføre seg slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kos med UL. :) I hvert fall de få minuttene vi fikk sett han.. Service var det lite av der gitt. Ble så sjokkerte da vi var der, hadde jeg ikke blitt i så dårlig form hadde jeg nok tatt det opp med de der og da. Men pga forsinkelser så måtte vi skyndte oss videre da vi skulle reise på bursdag. Kommer nok ikke til å anbefale den plassen videre, absolutt ikke. :(

De har enda ikke svart på mailen min, så sendte de en ny mail nå i dag. Spennende å se om de i det hele tatt svarer meg, om ikke så ringer jeg om et par dager tenker jeg. Om jeg ringer nå er jeg redd de ikke kommer til å forstå meg da jeg er så fryktelig forkjølet. :fnise:

Var kjempefint vær ute da vi plantet om noen av de plantene vi fikk på søndag, så vi lot de stå ute om natten. Kremt, det skulle vi ikke ha gjort for tror dere ikke det ble mye kaldere enn det det skulle bli? Så de hvite blomstene fikk frostskader, alle blomster døde og ble brune.. De største grenene er ok, så får prøve å klippe de helt ned og håpe at de blomstrer igjen før sommeren er over. Maks uflaks der altså. :fnise:

De siste dagene har det regnet, blæh.. Så da er det litt mer ok å være syk kjenner jeg, for det hadde fristet alt for mye å sitte ute på verandaen om ikke. ;)

Ellers var jeg hos jordmor i går. Hadde gått opp 1 kg siden sist og det kan jeg leve med om det går så rolig oppover. Siden uke 23 har jeg ikke gått opp mer enn 3-3,5 kg, var de første ukene som var verst her i gården. Jeg fikk ikke i meg noe mat i begynnelsen av svangerskapet så da jeg først fikk i meg mat så reagerte kroppen med å ta til seg alt av næring og rett i sparemodus.

Ellers har knøttet snudd seg med hodet ned! :danse: Kjenner jeg ble veldig lettet, for hadde sett for meg at han ville bli liggende på tvers ettersom at det er det som har vært favorittstillingen såpass lenge. Men nei-da, gutten er flink! :hjerte: Hjertelyden var sterk og tydelig og alle mål og blodtrykk var helt perfekt. :)

Har glemt å fortelle at jeg har kjent han hikke, tror jeg kjente det for første gang i uke 28 om jeg ikke husker feil. :) Søtt!

Ellers er alle bevegelser mye mer tydelige nå, i hvert fall om jeg ligger på siden. ;)

Legger med et magebilde fra uke 29, har dessverre ikke nyere bilde. Er ikke noe forskjell på magen, nesten så jeg synes jeg ser større ut i uke 29 faktisk. :sjenert:

Ellers så er det mye snakk om den permisjonen.. Grøss. Har funnet ut at vi vil ta 80% utbet., så vi får lengre perm. Jeg må ta ut to uker sammenhengende ferie nå før jul da disse er betalt, har jobben bestemt.. Vi har veldig lyst til at samboer skal ta 1 permisjonsdag i uken fra begynnelsen av sept., så vi får tid sammen som familie rett og slett. Når han har permisjon de 4 dagene i mnd, så har jeg 4 ubetalte feriedager. Prøvde å snakke med jobben om disse ubetalte feriedagene men det var visst vanskelig? Det gikk veldig bra på jobben til samboer, så hvorfor skulle det være et problem å fikse det på arbeidsplassen min? Teit om vi ikke skulle få til dette.. Om jeg får bekreftet at dette går, så er det bare å fikse papirene og sende de inn. :)

31 uker. :rodmer:

post-16489-0-38596000-1336557536_thumb.j

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en nyyyydelig gravidmage du har!! :rodmer: Du kan jo ikke ha lagt på deg på andre steder enn på magen? Nå vet jo ikke jeg hvordan du så ut før, men synes du ser så slank og fin ut i beina :jepp:

Må være herlig å kjenne bevegelser og høre hjertelyden, da! Gleder meg til det! Skal jo på kontroll nå på fredagen, og da håper jeg på å høre hjertelyden :) Da er jeg jo nesten 15 uker på vei, så muligheten burde være der :jepp:

Håper alt står bra til med deg, og ønsker deg en herlig onsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen din!! Den er helt perfekt! :rodmer: Fineste gravidmagen jeg har sett på lenge! Slank og fin ellers ja, som Ninni86 påpeker! :) Du har jo ikke hatt noe særlig kraftig vektøkning heller.

Jeg gikk også opp mest i begynnelsen. Nå på slutten har jeg bare gått opp bittelitt..

Så herlig at alt var bra på kontrollen hos jordmor. Min jordmor snakket om grønne og røde damer..Og du høres ut som en grønn. De er liksom ikke plaget noe særlig i svangerskapet, har hatt normal vektøkning og ikke noe særlig tull med verken blodtrykk, urin, osv. Og det mest positive med grønne damer er at de får ofte enkle og greie fødsler! :jepp: Så det må vi nesten velge å tro på!

(Røde damer er de som går opp veldig mye eller i utgangspunktet er overvektige, røyker under svangerskapet, og andre negative ting).

Du røyker ikke du?

Og så bra at gutten har lagt seg med hodet ned. Håper han skjønner at han skal forbli i den stillingen til den store dagen! ;) Og gøy at du har kjent hikking. Det er så sjarmerende! :fnise:

Godt at dere har bestemt hvordan dere vil gjøre det med permisjonen og sånn. Satse på at alt går i boks uten noe videre tull! Det er så kjedelig...

Ha en suuuper dag!! :) :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aww, så utrolig søte dere er. :klemmer: Men, kremt. Joda, det er lårene som har vokst mest.. Men, pytt-pytt. Jeg prøver å tenke minst mulig på det rett og slett, greit å være rolig nå som vekten har stagnert. Blir sikkert en helt annen tone om vekten plutselig skyter i været. :ler:

Ninnin86, gled deg til å høre hjertelyden! Jeg blir fremdeles rørt når jeg ligger i stolen til jordmor og hører den herlige lyden. :rodmer:

Ara: Så mange komplimenter, tusen-tusen takk! Kjenner det hjelper litt på selvtilliten/bildet, da den er litt lavere enn ellers i disse dager. :sjenert:

Jeg har gått opp 11kg nå i uke 31, vet ikke hva som er normalt jeg? Jeg har forresten fått litt vann i kroppen allerede så lurer fælt på hvordan jeg kommer til å se ut når det blir enda varmere ute, og hvor mange kg. som kommer til snike seg på. Blodtrykket er veldig fint, gått opp fra 110/60 til 110/70. Men det er bare greit for jeg slet med å være svimmel i begynnelsen av svangerskapet, får enda fort blodtrykksfall men kontrollerer det godt. :)

Grønn høres veldig greit ut!:jepp: Håper de da ser bort fra svangerskapskvalme, kynnere og vondt bekken? For utenom det så har jeg hatt et bra svangerskap. ;) Krysser fingrene for en enkel fødsel, for oss begge! Jeg røyker ikke. :)

Kommer nærmere en løsning ang permisjon og ferie for hver time som går, begynner å bli litt stresset for jeg er litt sent ute tror jeg. :/ Men-men, sånn går det når uventede ting skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelig mage du har! :rodmer: du ser jo helt fantastisk ut!

Og grattis med vel overstått kontroll. Så fint at alt så bra ut :) hurra for flinke barn som snur seg riktig vei! :jepp:

Ønsker deg en god helg, håper du har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelig mage du har! :rodmer: du ser jo helt fantastisk ut!

Og grattis med vel overstått kontroll. Så fint at alt så bra ut :) hurra for flinke barn som snur seg riktig vei! :jepp:

Ønsker deg en god helg, håper du har det bra!

Tusen takk for det, Selma!:)

Veldig greit at han har snudd seg, er fornøyd med det! :jepp: Håper bare han holder seg der nå. *krysser fingrene*

God helg til deg og! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten en tlf. fra legesenteret på Oslo City nå nettopp, sa at mye av det jeg skrev i mailen ikke stemte. De hadde sett gjennom loggen sin og tidspunkt osv. stemte ikke og vi fikk mer tid enn halvparten av timen i følge de. Påpekte igjen at de ikke åpnet dørene før nesten 15 min etter timen vår startet og hun sekretæren virket irritert, det var jo pga henne at de ikke åpnet i tide så dette går sikkert på hennes kappe.. Uansett så fikk vi tilbud om en ny gratis time eller halvparten av pengene tilbake, jeg gidder ikke å møte opp hos de igjen etter den dårlige servicen så takket ja til pengene.

Synes det er merkelig at de nekter på dette da vi sto og ventet ute i gangen sammen med ultralyd-legen på at sekretæren skulle åpne. Og det første han sa da vi kom inn i gangen den morgenen at det ble litt venting dessverre, samtidig som han gikk frem og tilbake i gangen og huffet seg. Snakket med jordmor også om ul-timen og hun sa hun hadde hatt flere inne hos seg som hadde klaget over dårlig service der, så er nok ikke bare vi som har vært uheldige! Så jenter/damer, om dere vurderer 3D-ultralyd i Oslo så ikke velg legesenteret på Oslo City!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempefin Angel-A :rodmer:

Så bra at du får tilbake penger, skjønne godt at du ikke vil tilbake dit!

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Skjønner ikke hvorfor de skal være så vanskelige.. Kan jo bare spørre legen som også måtte vente dersom de mener de trenger noen til å "bekrefte" det som skjedde! Skjønner godt at du takket ja til pengene, hadde jeg også gjort! Skal dere på ny UL, el?

Håper du får en strålende lørdag og en fortsatt god helg :) Stor lørdagsklem fra Ninnin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er. :klemmer:

Nei, vil ikke tilbake dit.. Hadde blitt alt for ubehagelig! Synd at det skulle blir slik, men pytt-pytt. Skal nok ikke ha ny UL, ble bare forvirret av den timen vi hadde så frister ikke. UL-mannen sa ting så bra ut, så får bare holde ut de siste 8-9 ukene til terminen rett og slett. :) Vi fikk bare en sniktitt på lillegutt så er veldig spent på hvordan han ser ut. :rodmer:

Håper alle sammen får en kjempefin lørdag og koser dere masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du ikke vil tilbake til den plassen! Makan til dårlig oppførsel og service. Håper folk tar til vett og ikke bruker den plassen der. De fortjener ikke å drive et sånt sted!

Det er jo som du sier at det blir jo ekstra spennende å se hvordan lillemann ser ut når han blir født da! Jeg gleder meg sååå til å se vår egen..Selv om vi fikk jo en liten kikk på han på 3D ultralyden vi også da, så en liten aning om hvordan han ser ut har vi jo :rodmer:

Hvordan er formen din om dagen da? :)

Håper du har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg nesten ikke sovet i det hele tatt! Har vært så mye vind her nede, hører utemøblene flytter på seg på terrassen, lokket til grillen hadde blåst av osv. Og det er noe som ikke sitter helt fast på taket så det bråker jo som et tog i tillegg. Håper det fortsetter å blåse så mye resten av uka.. :ironi:

Vi fikk sett han vi og, men de bildene vi fikk med oss hjem er ikke like bra som de vi så på skjermen hans. Han tullet så fælt da han var så stresset.. Men, kjenner det ikke gjør meg så mye lengre. Er bare superspent på hvordan han ser ut! Håper virker at alt er okei og at han er frisk som en fisk på alle måter. Han snakket om at han var litt liten. Målene til Jordmor er ok i hvert fall, så får håpe at det er noe som går seg til etter hvert.

Ellers så kjenner jeg maaasse aktivitet for tiden, han har sine tider i døgnet han tar helt av. En periode på ettermiddagen, så på kvelden og på natten tar han mest av. Så nattesøvnen er ikke så veldig bra for tiden, våkner av at han er så aktiv.. :fnise: Er jo bare sjarmerende enda så er ikke så ille å våkne av det. Lille gutten vår. :hjerte:

Tenker forresten å ta meg en tur hjem til Trondheim i slutten av mai, er ikke bare-bare å få ting til å gå opp altså. Mellom svangerskapskurs og jordmortimer. Siste turen opp før fødsel, er utrolig merkelig å tenke på.. :sjenert::)

Ellers er formen fin faktisk, har blitt mye bedre de siste dagene. Tror bronkitten har gitt seg, bare ekkel hoste igjen. Litt tungt å puste til tider, men har hørt det er slik etter bronkitt. Tar litt tid å "bygge" seg opp igjen. Holder meg inne for jeg har IKKE lyst til å pådra meg noe mer nå altså, nå er jeg lei. :)

Har dere planer for 17. mai da jenter? :) Skulle ønske jeg kunne dra opp til familien i Trondheim å feire i år, men slik blir det ikke. Vil reise oppover så jeg har mulighet til å bli en stund + vil ha med samboer opp en liten tur og før fødsel. Om det blir fint vær så hadde det vært digg med grilling, da regner jeg med svigermor og samboers søsken kommer bort til oss. Om det blir drittvær så kanskje vi bare stikker ut og spiser eller noe. Vi får se, men store greia det blir det nok ikke. Neste år derimot da SKAL jeg opp til Trondheim. :)

Hvordan er formen din om dagen da? :)

Håper du har hatt en fin helg!

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde man holde seg i skinnet og ikke drive å smugkikke på knøttene som ligger i magen. Men med dagens teknonlogi blandet med vår egen nysgjerrighet så er det ikke lett å stå imot! Dumt at legen var så stressa og tullet og sånn da..Men dere fikk jo heldigvis opplevelsen! :)

Jeg tror ikke du skal bry deg om hva han sa ang størrelsen på babyen hvis målene er bra hos jordmor og sånn.. :) Men hvis du er usikker så kan du jo fortelle jordmor hva han sa når dere var på 3D da..

Bra at han er aktiv! De magebevegelsene slutter aldri å bli sjarmerende! :rodmer:

Koselig å få tatt en tur til hjemlige trakter vil jeg tro! :) Men samtidig sikkert rart å tenke på at det er siste turen før du blir mamma!

Jeg burde ha fødeplaner på 17.mai, men hvis ikke så kommer mamma, pappa og lillebror til byen slik at vi kan kose oss sammen. Og har jeg født så regner jeg med at dem kommer da også! Mamma er jo helt i ekstase! Tror hun venter enda mer enn meg selv på fødsel om dagen! :fnise: Søte mamma! :rodmer:

Grilling er utrolig koselig! Også elsker jeg grillmat!!! :spise: Får håpe det blir fint vær hos deg. Her er det spådd drittvær hvertfall... Æsj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er helt enig med deg. Er jo mye som frister og burde være sterk nok til å stå i mot! Alt dette med babyting har jo tatt helt av, er jo så mye som en liksom skal ha bruk for som bare blir latterlig i mine øyne! Men-men, sikkert noe jeg føler jeg må ha som andre føler de ikke trengte så.

Jordmora sa egentlig ikke noe særlig på det hun, hun bare huffet seg over den plassen og sa det var flere som hadde dårlig erfaring der. I tillegg så sa hun bare at det ikke var nødvendig med 3d-ul osv., det som er gratis er mer enn bra nok sa hun og lo. :gjeiper: Men magen ligger akkurat ved den røde streken på skjemaet så tror det skal være greit. Uansett så er det vel ikke så mye å gjøre med rett og slett, ikke noe jeg kan gjøre før fødsel uansett. Får bare nye de herlige bevegelsene og prøve å kose meg. :) (jeg som har hatt litt uflaks med leger osv. burde egentlig ha skjønt at det ikke var meningen at jeg skulle på 3d-ul.)

Det er veldig merkelig at jeg skal dit nå siste gang før jeg er mamma! Bare det å si at jeg skal bli mamma er merkelig. En ting å være gravid, men at det faktisk skal komme en liten babygutt som skal være min og samboer sin resten av livet vårt er jo helt sprøtt å tenke på. Men sukk så godt også. :rodmer:

Hihi, for en søt mamma du har. :) Herlig at hun gleder seg! Blir koselig uansett hva som måtte skje den 17..:)

Kremt, er meldt dårlig vær her og. Regn og overskyet tror jeg, så det er naivt å tro at det blir noe annet. Samme var det i fjor også! Møkk. :(

---

Var innom Ikea i går sammen med samboer og svigerfar og kjøpte sprinkelseng, er veldig spent på hvordan det blir å sette opp den! Og om det i det hele tatt går an å sette den inntil senga vår, har kontinentalseng så lurer på om senga vår blir litt høy.. :/ Får se om vi prøver å sette den opp i dag bare for å se hvordan det blir. Nysgjerrig sa du? :fnise: Har ikke kjøpt madrass enda da, lurer fælt på hvilken en vi skal velge. Hadde egentlig tenkt på den dyreste på Ikea men den har de ikke hatt inne her nede på kjempelenge så tviler det blir der. Hvilken madrass bruker dere?

Fikk også kjøpt stor madrassbeskytter til senga vår, tror det kan være greit å ha på når det begynner å nærme seg. Senga ble kjøpt i fjor høst og koster flesk så tørr rett og slett ikke å satse på at det ikke kommer fostervann eller melk på madrassen. Skal kjøpe en kjempebillig tynn overmadrass i tillegg som vi skal ha over så det ikke blir så klamt, var tomme for det nå så må vente litt med den.

Er litt frustrert for tiden.. Etter en liten halvtime på Ikea i går hadde jeg så vondt at jeg følte nesten at tårene presset på. :( Kjempevondt nederst i magen, kjentes ut som kniver som stakk rett og slett. I tillegg ble bekkenet dårlig og så de smertene i magen strålte ned den ene foten.

Skjønner virkelig ikke hvordan dette skal bli om jeg tåler så lite før jeg får så vondt allerede nå, hvordan vil det da bli når jeg blir enda tyngre? Nesten så jeg vurderer å stikke til legen for å snakke med han om det, for det er skikkelig vondt. Og kanskje jeg burde ordne meg med krykker så jeg har noe avlastende når jeg først skal utenfor døra. Kjipt dette altså.. :/ Flere som har disse smertene?

Ellers er det så mye jeg føler jeg må få gjort unna, føler for å gjøre klar leiligheten allerede nå jeg. Redebygging allerede i uke 32, hohoi. Mye av det som er på utstyrslisten vår vi ikke har kjøpt enda, så kjenner jeg blir stresset. Blir nok ekstra stresset når jeg ser at jeg ikke kan bidra med så mye selv da jeg ikke kan gå i butikker osv. Blir nok en del kjøpt på nett tror jeg, så lenge det ikke koster flesk med frakt. :)

Ellers sov jeg kjempebra i natt, kan ikke huske jeg har sovet så godt på maaange uker. Så det var kjempedigg! Våknet av at samboer sa han stakk på jobb, sto vel opp 30 min etter at han dro. Fikk litt magesmerter rundt 12 tiden så gikk opp å la meg, og jeg sovnet igjen! Sov vel i 1 time eller noe. Er så utrolig herlig å kjenne at jeg er trøtt igjen og at jeg får til å sove. Håper jeg får sovet litt mer denne uka, jeg er på underskudd med søvn så tror det virkelig hadde gjort seg! :jepp:

Og dere, i dag sender jeg inn permisjonspapirene mine! :danse: Blir så jeg tar ut ferie i hele september, så da blir permisjonen min 1 mnd. legre. :)

Også skal jeg stikke innom Apotek1 og spørre om de har den Babybox'en, liker gratispakker! ;)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 19. oktober 2011

Hjertet begynner å slå: 13. november 2011

Embryoet beveger seg: 7. desember 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 14. desember 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 14. desember 2011

Risiko for spontanabort avtar: 28. desember 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 4. januar 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 11. januar 2012

Fosteret svelger og tisser: 25. januar 2012

Tid for ultralyd: 1. februar 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 8. februar 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 22. februar 2012

Fosteret begynner å høre: 14. mars 2012

Du er nå 25 uker og 5 dager på vei: 2. april 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 11. april 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 16. mai 2012 Knøttet ligger med hodet ned, bekreftet sist jordmortime.

Svangerskapspermisjonen begynner: 22. juni 2012

Antatt termindato: 13. juli 2012

8 uker igjen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det virkelig mot slutten for deg. :)

Tenk at om 8 uker så er du mest sannsynlig mamma :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det virkelig mot slutten for deg. :)

Tenk at om 8 uker så er du mest sannsynlig mamma :rodmer:

Ja, enn det.. :rodmer: Håper det ikke blir mer enn 8 uker i hvert fall! ;)

:flagg: Ønsker dere alle sammen en kjempefin 17.mai-feiring!! Hipp-hipp-hurraaa!! :flagg:

Utfordrer dere alle sammen å spise i hvert fall 1 is i dag, det må til! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...