Azalea Skrevet 2. april 2012 Forfatter #301 Del Skrevet 2. april 2012 Ååå, er så koselig å krysse av nye ting på listen!! Se så langt du har kommet, da Ja, tiden har gått kjempefort! Plutselig er lillegutt i armene våre. Bare vent du, det går fort. Plutselig er du i uke 25 du og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 2. april 2012 #302 Del Skrevet 2. april 2012 Ja, tiden har gått kjempefort! Plutselig er lillegutt i armene våre. Bare vent du, det går fort. Plutselig er du i uke 25 du og! Hihi, jeg håper det Har jo "bare" streket over de tre første tingene på listen, jeg Men neste gang kan man krysse av to ting på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 2. april 2012 Forfatter #303 Del Skrevet 2. april 2012 Hihi, jeg håper det Har jo "bare" streket over de tre første tingene på listen, jeg Men neste gang kan man krysse av to ting på en gang Ja, ikke sant! Det er nå fremover de store tingene skjer, så listen din blir nok kortere ganske fort skal du se. Greit å ha en del ting som skjer på planen fremover og da, da går ukene en del fortere. Sånn som nå når du skal i bursdag, det er påskeferie osv. Plutselig har april gått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 4. april 2012 Forfatter #304 Del Skrevet 4. april 2012 26 uker!! Ganske grei start på påsken føler jeg, nå er det bare 100 dager igjen til termin! Når samboer kommer hjem i dag har han fri helt til neste tirsdag, skal bli utrolig godt å få noen fridager sammen. Ellers kommer min mor kjørende ned fra Trondheim i dag også, så dette blir en kjempefin påske! Håper dere alle sammen har det fint og får en kjempefin påske! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 4. april 2012 #305 Del Skrevet 4. april 2012 Gratis med 26 uker!! Håper påsken din blir fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 6. april 2012 #306 Del Skrevet 6. april 2012 Hurra for 26 uker! Håper du har en kjempefin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 6. april 2012 #307 Del Skrevet 6. april 2012 26 uker og 98 dager to go!! Det er gjort på null komma niks! Håper du koser deg i påsken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 10. april 2012 Forfatter #308 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Hei jenter! Har hatt meg en liten pause fra både blogg og dagbok i påsken, noe som var ganske greit. Har kost meg masse med samboer og med påskebesøk av mamma. Var utrolig trist å si "hadet" til mamma i går, kjenner jeg savner å ha familie og venner i nærheten. Synes nesten synd på samboer da han så hvor lei meg jeg ble. Kom veldig hardt på meg hvor mye jeg faktisk savnet å ha mamma i nærheten. Vi blir boende her vi bor til vi er på pluss-siden økonomisk, for det koster en del å flytte. Ikke sikkert vi drar opp til Trondheim, men kommer nok til å flytte til en litt større plass der det er enklere å bli kjent med nye folk. Gleder meg! Ellers har vi kost oss masse i påsken med god mat, film, masse påskegodis og picnic. Håper dere har kost dere masse i påsken!! Når det kommer til magen har den vokst en del de siste ukene, den er veldig stram og hard. Har også blitt en god del høyere, han liker seg visst veldig høyt opp og gjerne på tvers. Jada, da blir hun mor fin og bred. Har til tider i påsken var litt slitsomt å føle at magen presser sånn opp da jeg har hatt vansker med å sitte vanlig eller spise mat. Ikke noe særlig til plass! Ellers har vekten stått litt mer stille, heldigvis. Men nærmer meg 10kg dessverre.. Krysser fingrene for at det stopper opp nå og at det er bare magen som vokser fremover. Magen 26+5 Endret 10. april 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 10. april 2012 #309 Del Skrevet 10. april 2012 Så bra du har hatt en fin påske Angle-A Og magen din er fortsatt nydelig gleder meg til det ikke lenger er noen tvil om hva som skjuler seg i magen min jeg (og at jeg ikke bare ser tjukk ut) :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 10. april 2012 Forfatter #310 Del Skrevet 10. april 2012 Så bra du har hatt en fin påske Angle-A Og magen din er fortsatt nydelig gleder meg til det ikke lenger er noen tvil om hva som skjuler seg i magen min jeg (og at jeg ikke bare ser tjukk ut) :gjeiper: Tusen takk! Kjenner igjen den følelsen, følte meg bare pløsete før magen fikk den runde formen. Det går fort, jeg lover deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 10. april 2012 #311 Del Skrevet 10. april 2012 Nydelig mage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 10. april 2012 #312 Del Skrevet 10. april 2012 Kjempefin mage Angel-A! Ser ikke ut som du har gått opp nesten 10 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 11. april 2012 Forfatter #313 Del Skrevet 11. april 2012 Nydelig mage!! Kjempefin mage Angel-A! Ser ikke ut som du har gått opp nesten 10 kg Tusen takk jenter! 10 kg er dessverre nådd.. Bah.. Hate it. Ellers har jeg begynt å tenke litt på det med permisjonspenger osv.. Hva er fordeler og ulemper med 80 eller 100% lønn? Barnehageopptaket er vel fra aug.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 11. april 2012 #314 Del Skrevet 11. april 2012 Sånn jeg har forstått det, med 80% er det en fordel at du får 10 uker lenger permisjon. Men sammenlagt får du litt mindre utbetalt enn ved 100%. Dette må du nesten regne på, for noen er det store summer forskjell, mens vi fant ut at det ikke ble så altfor store forskjellen på 80% og 100%. Man kan jo også ta noen uker ulønnet permisjon, men da må man jo spare opp til de ukene selv da.. Tror barnehageopptaket er fra august ja. Men det har jeg ikke satt meg helt inn i. Vet f.eks ikke når de begynner i barnehagen.. Vi har tatt 80% fordi vi syntes det virket greiest, og ejg vil være hjemme lengst mulig med lillebaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. april 2012 #315 Del Skrevet 11. april 2012 Lurer fælt på hvor de 10kg`ene dine har lagt seg, du ser jo knallfin ut! Vi tar også 80% fordi forskjellen fra det og 100% ikke er stor. Og det er som Selma_ sier at med 80% får man 10 uker lengre permisjon enn 100%. Med 100% får man 47 uker og 800% får man 57 uker Jeg har ikke gitt barnehage eller barnehageplass en eneste tanke, men jeg bor liksom på "landet" og tror ikke at det er like vanskelig med barnehageplass og sånn her som i byene rundt om! Skulle ønske jeg hadde råd til å gå hjemme med lillemann til han hvertfall var 2 år, så kunne han fått begynne i barnehage da..Syntes de minste barna er alt for små til å begynne i barnehagen...Stakkars små... Men samfunnet vårt er sånn nå, at for å klare seg greit økonomisk så må begge foreldrene jobbe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 11. april 2012 #316 Del Skrevet 11. april 2012 Hei, Angel-A! Hvordan går det med deg? Sååå nydelig mage du har!! Gleder meg til min blir sånn!! Og som de sier over her: Hvor i alle dager har du lagt på deg 10kg? Ser helt nydelig ut Er formen grei sånn ellers? Tenk at det er bare 13 uker igjen for deg, da! Det kommer til å gå kjempefort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 12. april 2012 Forfatter #317 Del Skrevet 12. april 2012 Får prøve å regne på det.. Om jeg finner ut hvordan jeg skal gjøre det. Forvirrende hele greia synes jeg! Samboer har veldig lyst til å velge 100% utbetalt og heller ta ulønnet permisjon på slutten. Synes det høres grusomt ut å måtte begynne i jobb igjen i mars/april neste år. Kunne gjerne ha vært hjemme til knøttet er 1 år eller mer.. Barnehageplass må en jo ha, så tenker jeg skal prøve å ordne det slik at vi har mulighet til at en av oss er hjemme med knøttet til han får begynne i barnehage. Er nok litt enklere når en bor på "landet" ja. Skulle ønske at noe var likt som før i tiden der en kunne være hjemme med barna sine uten at det gikk utover økonomien så hardt. Så gode dere jenter er. Trenger virkelig det der altså, for det med vekten begynner å ta på kjenner jeg.. Kremt, kiloene har fordelt seg fint på kroppen. Ser det veldig godt om jeg ser på de første bildene i svangerskapet at jeg har lagt på meg.. Men som samboer sier, hadde jeg ikke være gravid hadde jeg ikke vært "feit". Han mener det godt, og han liker meg uansett hvordan jeg er. Håper jeg klarer å legge fra meg denne følelsen for føler den tar fra meg muligheten til å være glad for å være gravid.. Takler ikke så godt at hele kroppen forandrer seg, at magen vokser gjør ingenting. Det er bare kos. <3 Var hos jordmor i dag, fortalte at jeg hadde gått opp 10 kg.. Da sa hun at alt fra 6-24kg opp i svangerskapet er normalt så det skulle jeg ikke tenke på. Enkelt for henne å si.. Men greit å vite. Har heldigvis ikke gått opp mer enn 2-3 kg siden uke 23, resten la jeg på meg i begynnelsen fordi jeg ikke klarte å få i meg nok mat og kroppen gikk i surr. Kroppen min legger på seg mer om jeg ikke får i meg nok, går rett i sparemodus med en gang. Hadde jeg jobbet nå eller kunne ha vært litt mer aktiv hadde jeg nok mest sannsynlig gått litt ned igjen eller vekten stått stille. Får heller satse på at formen er så fin at jeg kan være aktiv med en gang etter fødsel + at jeg får fullammet! Ellers så vokser knøttet som han skal, ligger litt over den røde linjen på sf-linjen og hjertelyden slo jevnt og tydelig. Blodtrykket er også veldig fint, noe jeg er ganske stolt over til å ikke være i bevegelse.. Var også på "ammekurs" før timen, synes det var veldig greit. Fikk se en film og fikk snakket med to jordmødre. Masse gode tips! Føler meg allerede mye tryggere på ammingen, så det er absolutt å anbefale. 27 uker! Kjenner masse bevegelser som bare blir mer og mer tydelig for hver uke som går. Til tider så lurer jeg fælt på hva som foregår inni der, noen bevegelser er så rare.. Sukk, 13 uker igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 13. april 2012 #318 Del Skrevet 13. april 2012 Så fint at alt så bra ut på kontroll vekta får bare seile sin egen sjø, så får vi heller være flinke og sunne etter fødsel, så går den ned igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 13. april 2012 Forfatter #319 Del Skrevet 13. april 2012 Unnfangelsen finner sted omkring: 19. oktober 2011 Hjertet begynner å slå: 13. november 2011 Embryoet beveger seg: 7. desember 2011 Alle indre organer er ferdig formet: 14. desember 2011 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 14. desember 2011 Risiko for spontanabort avtar: 28. desember 2011 Kvalmen avtar for de fleste: 4. januar 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 11. januar 2012 Fosteret svelger og tisser: 25. januar 2012 Tid for ultralyd: 1. februar 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 8. februar 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 22. februar 2012 Fosteret begynner å høre: 14. mars 2012 Du er nå 25 uker og 5 dager på vei: 2. april 2012 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 11. april 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned: 16. mai 2012 Svangerskapspermisjonen begynner: 22. juni 2012 Antatt termindato: 13. juli 2012 13 uker igjen til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. april 2012 #320 Del Skrevet 13. april 2012 27uker!! :strix: 13 uker går fort som fy! Bare vent..Plutselig sitter du der med nurket ditt i armene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå