ara Skrevet 7. mars 2012 #241 Del Skrevet 7. mars 2012 22 uker!!! Tiden går fort, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #242 Del Skrevet 8. mars 2012 Tenk at du er over halvveis allerede Tiden flyyyyr jo 22 uker!!! Tiden går fort, ikke sant? Tiden flyr! Det skal være sant. Det er veldig greit egentlig, jo fortere tiden går jo fortere er knøttet her. Hvordan legger jeg ut bilde? Noen av dere som går jevnlig til fysioterapeut? Jeg har gått til ei fast nå en stund, og har ikke gått opp for meg at det er privat og at jeg ikke får igjen en eneste krone.. Vet ikke hvor hodet mitt har vært jeg. Men, nå skal jeg i hvert fall ordne med ny fysioterapeut men det virker som de som samarbeider med Helfo(?) har veeeldig lang ventetid? Ene plassen jeg undersøkte hadde ventetid på hele 6 mnd? Bekkenet mitt kan ikke vente til etter fødsel før jeg får hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 8. mars 2012 #243 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg synes ikke fysio hjelper, så jeg går til naprapat og betaler alt selv ;)Men skal prøve kiropraktor først, i tilfelle det er bekkenlåsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 8. mars 2012 #244 Del Skrevet 8. mars 2012 Du må gå på den lilla "svar"-knappen og under der du kan skrive står det "Klikk for å legge ved filer". Så klikker du på den og laster opp det bildet du vil også lagrer du innlegget som vanlig Jammen meg lang ventetid hos fysio!! Men du kan jo spørre legen din om han vet om noen? Eller jordmor? Eller du kan søke på nett etter kommunale fysioterapeuter, for da får du jo dekket hvertfall:) Jeg gikk jo på samme smellen som deg med privat fysio, mnen oppdaget det heldigvis etter første gangen så ble ikke dyrt for min del. Håper du finner ut av det hvertfall og at du finner et sted som ikke har så sykt lang ventetid!! Gleder meg til magebilde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #245 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg synes ikke fysio hjelper, så jeg går til naprapat og betaler alt selv ;)Men skal prøve kiropraktor først, i tilfelle det er bekkenlåsning. Jeg har selv gått til naprapat og jeg digget det! Endelig noe som fungerte på meg. Hun fysiodama jeg går til nå er kjempeflink så har veldig lite lyst til å bytte egentlig. Men jeg har dessverre ikke økonomi til å penge ut med 800kr i uka for fysio i tillegg til månedskort på tog til 1300kr mnd.. Blir dyrt det! Du må gå på den lilla "svar"-knappen og under der du kan skrive står det "Klikk for å legge ved filer". Så klikker du på den og laster opp det bildet du vil også lagrer du innlegget som vanlig Jammen meg lang ventetid hos fysio!! Men du kan jo spørre legen din om han vet om noen? Eller jordmor? Eller du kan søke på nett etter kommunale fysioterapeuter, for da får du jo dekket hvertfall:) Jeg gikk jo på samme smellen som deg med privat fysio, mnen oppdaget det heldigvis etter første gangen så ble ikke dyrt for min del. Håper du finner ut av det hvertfall og at du finner et sted som ikke har så sykt lang ventetid!! Gleder meg til magebilde!! Skal prøve å legge ut magebilde etter hvert her nå. Har et bilde bare, er kjempedårlig kvalitet, men det viser i hvert fall en liten kul. Nei, jeg skjønner ikke hvor hodet mitt har vært. Jeg måtte jo levere henvisning fra legen, så tenke da at da gikk det greit. Men sånn helt tilfeldig så så jeg at de var privat. Sukk.. Lurer på om jeg skal ringe å avbestille timen til fysio neste uke, blir for dyrt. Skal til jordmor på tirsdag så får høre med henne om hun kan hjelpe meg med å finne noen. Krysser fingrene for at det ordner seg! Om ikke kan det bli lange dager frem mot fødsel(og etter).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 8. mars 2012 #246 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg har selv gått til naprapat og jeg digget det! Endelig noe som fungerte på meg. Hun fysiodama jeg går til nå er kjempeflink så har veldig lite lyst til å bytte egentlig. Men jeg har dessverre ikke økonomi til å penge ut med 800kr i uka for fysio i tillegg til månedskort på tog til 1300kr mnd.. Blir dyrt det! Skal prøve å legge ut magebilde etter hvert her nå. Har et bilde bare, er kjempedårlig kvalitet, men det viser i hvert fall en liten kul. Nei, jeg skjønner ikke hvor hodet mitt har vært. Jeg måtte jo levere henvisning fra legen, så tenke da at da gikk det greit. Men sånn helt tilfeldig så så jeg at de var privat. Sukk.. Lurer på om jeg skal ringe å avbestille timen til fysio neste uke, blir for dyrt. Skal til jordmor på tirsdag så får høre med henne om hun kan hjelpe meg med å finne noen. Krysser fingrene for at det ordner seg! Om ikke kan det bli lange dager frem mot fødsel(og etter).. Håper virkelig alt ordner seg for deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #247 Del Skrevet 9. mars 2012 Håper virkelig alt ordner seg for deg!! Takk for det! God du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 9. mars 2012 #248 Del Skrevet 9. mars 2012 Satser på at det ornder seg ja! Fysio er dyrt, så da er det kjekt å vite at du får igjen noe også.. Ønsker deg en god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #249 Del Skrevet 14. mars 2012 Hei igjen jenter! Kanskje på tide med en liten oppdatering. Var hos fysio igjen nå på mandag, bekkenløsningen min er dessverre ikke så mye å gjøre med. Vi har prøvd en del forskjellig men ingenting fungerer, så det eneste jeg kan gjøre er å bare ta livet med ro rett og slett. Ikke gå/sitte alt for lenge, ikke løfte tungt osv.osv. Regner med det blir 100% sykemelding igjen, men det er ikke så mye å gjøre med det. Som andre her inne har hørt av sine leger er det masse tid etter svangerskapet en skal jobbe så da er det bare å prøve så godt en kan å ikke slite seg helt ut når en går gravid. Var hos jordmor i går, vekten er gruuusom. Har gått opp fra 62,5kg til 70! Iiih.. Liker det ikke. Men det er bare en vei det går nå sa jordmora så det måtte jeg bare leve med. SF-mål var fint, ligger ved streken og knøttet hadde stabile hjerteslag. Lå litt lavere nå enn i uke 15/16. Gått fra 110/60 til 110/70, men det synes jeg egentlig er bare greit for da slipper jeg å være så svimmel. Var også innom Ikea i går kveld, huh.. Farlig det! Ble så vi kjøpte masse, bla gjesteseng, kommode, spisestue, lamper, tepper osv. Farlig-farlig. Men det blir kjempefint i leiligheten, så er veldig fornøyd. Også var det det magebildet da, har jo ikke noe nytt bilde nå.. Skal jeg legge ut det fra uke 21+6? Weeee, 23 uker i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 14. mars 2012 #250 Del Skrevet 14. mars 2012 Hei igjen jenter! Kanskje på tide med en liten oppdatering. Var hos fysio igjen nå på mandag, bekkenløsningen min er dessverre ikke så mye å gjøre med. Vi har prøvd en del forskjellig men ingenting fungerer, så det eneste jeg kan gjøre er å bare ta livet med ro rett og slett. Ikke gå/sitte alt for lenge, ikke løfte tungt osv.osv. Regner med det blir 100% sykemelding igjen, men det er ikke så mye å gjøre med det. Som andre her inne har hørt av sine leger er det masse tid etter svangerskapet en skal jobbe så da er det bare å prøve så godt en kan å ikke slite seg helt ut når en går gravid. Var hos jordmor i går, vekten er gruuusom. Har gått opp fra 62,5kg til 70! Iiih.. Liker det ikke. Men det er bare en vei det går nå sa jordmora så det måtte jeg bare leve med. SF-mål var fint, ligger ved streken og knøttet hadde stabile hjerteslag. Lå litt lavere nå enn i uke 15/16. Gått fra 110/60 til 110/70, men det synes jeg egentlig er bare greit for da slipper jeg å være så svimmel. Var også innom Ikea i går kveld, huh.. Farlig det! Ble så vi kjøpte masse, bla gjesteseng, kommode, spisestue, lamper, tepper osv. Farlig-farlig. Men det blir kjempefint i leiligheten, så er veldig fornøyd. Også var det det magebildet da, har jo ikke noe nytt bilde nå.. Skal jeg legge ut det fra uke 21+6? Weeee, 23 uker i dag!! Du har gått opp 8 kg! Det er ikke så mye! Jeg har gått opp 12 Det syntes jeg var skummelt å få høre. hehe... Synd med bekkenløsningen, men da må du bare gjøre som du har blitt fortalt. Og det eringen vits i å jobbe eller slite seg ut før man får babyen...Så selv om det er kjedelig å være sykemeldt så er det det beste! Så gøy med Ikea-shopping, men som du sier; veldig skummelt! hehe... Jaaaa til magebilde!! Og grattis med 23 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 14. mars 2012 #251 Del Skrevet 14. mars 2012 8 kg er jo ingenting, har bekjente som har gått opp opp mot 30 kg under svangerskapet, så du får se positivt på det Ikea er skummelt ja, kommer alltid ut derfra med MYE mer en jeg kom dit for jeg :gjeiper: Ellers stemmer jeg for magebilde Og hurra for 23 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #252 Del Skrevet 14. mars 2012 Du har gått opp 8 kg! Det er ikke så mye! Jeg har gått opp 12 Det syntes jeg var skummelt å få høre. hehe... Synd med bekkenløsningen, men da må du bare gjøre som du har blitt fortalt. Og det eringen vits i å jobbe eller slite seg ut før man får babyen...Så selv om det er kjedelig å være sykemeldt så er det det beste! Så gøy med Ikea-shopping, men som du sier; veldig skummelt! hehe... Jaaaa til magebilde!! Og grattis med 23 uker!! Ja, er ikke så mye å gjøre med det. Får bare ta livet med ro og gjøre det beste ut av det rett og slett. Jeg klager ikke jeg heller, enste gangene jeg kan huffe meg litt er vel når bekkenet krangler masssse, da er det ikke like gøy å være gravid. Men ellers å koser jeg meg masse med magen, liker å kjenne at han er aktiv. Han har vært litt roligere i de siste dagene, men tror det er fordi jeg har vært presset kroppen min litt for mye.. Kanskje ikke så bra? 8 kg er jo ingenting, har bekjente som har gått opp opp mot 30 kg under svangerskapet, så du får se positivt på det Ikea er skummelt ja, kommer alltid ut derfra med MYE mer en jeg kom dit for jeg :gjeiper: Ellers stemmer jeg for magebilde Og hurra for 23 uker 8 kg er ikke kjempemye altså, men 8 kg for meg er veldig mye.. Jeg har alltid hatt et litt anstrengt forhold til kropp, mat og vekt så er ikke alltid like gøy å se tallet på vekten blir bare større og større. Men skal være glad det ikke er enda mer, for jeg har tross alt vært sykemeldt over lengre tid og har ikke hatt mulighet til å være noe særlig aktiv. Og da er det ikke sååå rart at det blir noen kg. ekstra.. Ikea er kjempeskummelt! Samboer som sa han ville innom Ikea i går og jeg bare ble med, vi hadde ikke akkurat planlagt å kjøpe så mye altså. Kommoden var vel viktigst, hehe. Men-men, fort gjort! Greit vi har snille svigerforeldre som stiller opp og kjører både oss og varene hjem etter turen, hvis ikke hadde det plutselig blitt litt verre.. :gjeiper: Ok, da skal jeg sjekke om jeg får til å legge ut bilde. Og forresten, bildet ble tatt med kjempedårlig kamera i et mørkt rom så måtte justere en del på på det så magen skulle vises bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 14. mars 2012 #253 Del Skrevet 14. mars 2012 Sååå fin mage Tenk at det ligger en liten gutt der inne og vokser før han kommer ut til dere Du får tenke på at det meste av det du legger på deg forsvinner raskt etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 14. mars 2012 #254 Del Skrevet 14. mars 2012 Nyyydelig mage!! Der inne ligger en liten pjokk og godgjør seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #255 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Sååå fin mage Tenk at det ligger en liten gutt der inne og vokser før han kommer ut til dere Du får tenke på at det meste av det du legger på deg forsvinner raskt etter fødsel Nyyydelig mage!! Der inne ligger en liten pjokk og godgjør seg! Tuuusen takk! Synes jeg har mer jentemage enn guttemage da.. Ja, ligger der og gjør seg klar for den store verden. Gleder oss sånn til han er i armene våre!! Så det kun er igjen 17 uker og 2 dager til termin, iiiik. Tiden har gått fort! Føler nesten vi begynner å få dårlig tid, er jo så mye jeg vil ha gjort før sommeren kommer. Må få reist opp og møtt familie og venner, ordne klar leiligheten, kjøpe inn utstyr til babyen ikke minst! Har noe babyklær nå da, samboer mistet toget sitt hjem her en dag og fikk en halvtime ekstra i byen. Kom hjem med noen bodyer, sokker og heldrakter. De var kjempefine og i de størrelsene vi trenger først. Så dette kan samboer! Kan egentlig bare sette meg tilbake jeg, så tar han oppgaven med å kjøpe inn det vi trenger. Han er nesten mer kresen enn meg så da vet jeg i hvert fall at det blir bra det som evt blir kjøpt. Det dumme er vel at det fort kan bli dyrt da han er så ivrig. Må kanskje få skrevet opp en bra utstyrsliste.. Tar det i morgen. Vurderer å dra til frisøren da, bli litt freshere. Noen frisyre-tips? Jeg har mørkebrunt hår ned til midten av ryggen og tung lugg. Endret 14. mars 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 16. mars 2012 #256 Del Skrevet 16. mars 2012 Så fin mage du har fått!! Dumt at bekkenet krangler sånn, det må være slitsomt... Du har gått opp like mye i vekt som meg da! Jeg selv synes også det er mye, det er jo en del uker igjen.. Men vi får satse på at vi er blant de som går opp en del midt i svangerskapet, og mindre mot slutten uansett, det er ikke verdens undergang, og jeg tenker babyene våre koser seg i magen Så artig å få handlet inn litt, både stort og smått her tenker vi å ta en IKEA-runde neste helg kanskje, gleder meg! Var det babykommode dere kjøpte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 16. mars 2012 #257 Del Skrevet 16. mars 2012 Så fin du er Så ikke akkurat ut som det var så mange overflødige kilo der synes jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #258 Del Skrevet 16. mars 2012 Så fin mage du har fått!! Dumt at bekkenet krangler sånn, det må være slitsomt... Du har gått opp like mye i vekt som meg da! Jeg selv synes også det er mye, det er jo en del uker igjen.. Men vi får satse på at vi er blant de som går opp en del midt i svangerskapet, og mindre mot slutten uansett, det er ikke verdens undergang, og jeg tenker babyene våre koser seg i magen Så artig å få handlet inn litt, både stort og smått her tenker vi å ta en IKEA-runde neste helg kanskje, gleder meg! Var det babykommode dere kjøpte? Tusen takk, Selma! Litt slitsomt, men skal passe på så jeg ikke klager for mye. Er damer der ute som har det mye verre enn meg selv så. Her i gården må jeg bare lære meg å ta det med ro rett og slett, noe som faktisk er veldig vanskelig da det er det motsatte av det jeg pleier å gjøre.. Vi får krysse fingrene for det! Kjenner det på hele kroppen at jeg har lagt på meg, synes det er helt grusomt. Men jeg legger fort på meg når det er snakk om hormoner, kan egentlig ikke bruke p-piller fordi jeg reagerer sånn på de. Skikkelig kjipt. Men som du sier, alt for babyen! Får bare være veldig flink fremover og spise mest mulig sunt. Er redd for vann i kroppen jeg, jeg kan få det til vanlig liksom.. Iiik! Det var veldig greit faktisk! Selv om det kostet. *kremt* Men, av og til er det det som trengs rett og slett. Jeg synes det ble mye lettere å være hjemme hele dagen og, ble litt mer "hjem". Nei, det var nok ikke det. Var en helt vanlig kommode vi skal opp på soverommet. Lurer litt på hvordan vi skal gjøre det der.. For stue, kjøkken og bad er nede, og soverommet er opp. Om vi skal skifte på knøttet kommer jo det til å skje på badet og da bør vi ha klærne i nærheten. Vi har et skap i gangen utenfor badet, hadde det gått an å kjøpe slike metallkurver+stativ(skjønner du/dere hva jeg mener?) og ha inni der? Eller blir det for "åpent" for de små klærne? Så fin du er Så ikke akkurat ut som det var så mange overflødige kilo der synes jeg da Tusen-tusen takk for det! Så hyggelig. Den trengte jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. mars 2012 #259 Del Skrevet 16. mars 2012 Syntes ideen om skapplass til barneklærne hørtes ut som en lur løsning jeg! Og jeg glemte forresten å legge til at de 8 små kiloene du har gått opp ikke ser veldig overflødige ut. Perfekt liten kul på magen! Tror man skal greie å kose seg litt også, selv om man er gravid. Selvsagt styre sukkerinntaket en smule, men man trenger ikke ta helt av med sunnhet heller...! Har du fått noe vann i kroppen enda eller? Har du pleid å få det uten å være gravid også sa du? Jeg har begynt å få en del i det siste. Er litt ubehagelig, så håper ikke det blir så myye mer før jeg er ferdig med svangerskapet... Ønsker deg og din kjære en herlig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #260 Del Skrevet 18. mars 2012 Syntes ideen om skapplass til barneklærne hørtes ut som en lur løsning jeg! Og jeg glemte forresten å legge til at de 8 små kiloene du har gått opp ikke ser veldig overflødige ut. Perfekt liten kul på magen! Tror man skal greie å kose seg litt også, selv om man er gravid. Selvsagt styre sukkerinntaket en smule, men man trenger ikke ta helt av med sunnhet heller...! Har du fått noe vann i kroppen enda eller? Har du pleid å få det uten å være gravid også sa du? Jeg har begynt å få en del i det siste. Er litt ubehagelig, så håper ikke det blir så myye mer før jeg er ferdig med svangerskapet... Ønsker deg og din kjære en herlig helg! Hm, nei men da slår vi til med skapplass til lille knøttet vårt. Blir sikkert litt oppe og litt nede, men det får tiden vise. Blir sikkert litt bleieskifting oppe på rommet og kan jeg tenke meg, så ikke han våkner opp og ikke får til å sove igjen pga mye som skjer. Takk for det Trenger å høre det altså! Men, synd å si det.. Men det vises nok ganske godt de 8 kg i forhold til hvordan jeg så ut før jeg ble gravid. Som jeg skrev tidligere i tråden så spiste jeg ikke godis før jeg ble gravid, men har begynt med det nå. Er ikke så lurt det. I tillegg så er jeg ikke like aktiv som før så da kommer det snikende på. Men nå er våren her og snøen er borte, så da blir det nok litt enklere å komme seg ut om dagene. Bare det å sitte på verandaen i sola i stedet for å sitte i sofaen.. Blæh. Men fremover skal jeg passe på, for jeg vil ikke bli kjempestor på slutten. Føler meg mer enn tung nok allerede nå.. Jeg hovner opp i fingrene og i beina på kveldene, da må jeg bare ta av meg ringen min.. Jeg kunne hovne opp i hendene og beina om sommeren til vanlig, så jeg må virkelig passe på. Hva kan en gjøre for å unngå dette da? Har hørt det å kutte ut salt i maten, men er det noe mer? Håper dere har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå