Azalea Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #221 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) hehe, du er morsom Strikking, eller håndarbeid generelt er ikke lett før man får litt erfaring. Jeg kan å strikke, men greier ikke å forklare deg hva du gjør feil... Jeg er heeelt lost på å ordlegge meg riktig og forklare ting. Jeg burde egentlig bare holde kjeft... :gjeiper: Ang vogn så arvet vi vogn som kun har "Brio"-merkelapp på seg. Er veldig fornøyd med den. Det er kombivogn også. God plass og lett håndterlig på alle måter. God å trille og ikke for tung! Er glad jeg har arvet, for jammen er det en jungel av vogner der ute...Sikkert ikke lett å velge. Men har du noen kriterier til hvordan vognen skal være da? Og prisklasse og sånn? God lørdagskveld til deg, din kjære og knøttet i magen!! Vet du hva? Jeg har endelig kommet i gang med tøflene! Jeg måtte jo selvfølgelig ha "strikking for dummies", nemlig hjelp fra Drops! Haha, så her har jeg sittet og sett på filmsnutter mens jeg har strikket. Men det hjalp virkelig, for jeg mistet ingen masker og er straks ferdig med å strikke nr. 2, så nå har jeg snart et nytt par tøfler. Må bare få tak i stoppenål så jeg får montert de. Fornøyd? Ja. Skal legge ut bilder av de når de er ferdige. Haha, tror ikke jeg ville ha forstått det uansett hvor flink du har vært til å forklare. Det er ikke lett å velge i det hele tatt.. Jeg er ikke så streng på hvilken pris vognen skal ha om jeg kan bruke den lenge, altså fra nyfødt til så lenge den holder rett og slett. Så først på den Bugaboo-vognen, men da vi var innom BabyShop i går synes jeg bag'en virket så smal. Kan ikke være en bra vogn på vinteren her i Norge i hvert fall. Men en vogn jeg fikk øynene opp for er Easywalker qtro plus, 2011-modellen. Koster 5-6000kr, også må bag kjøpes i tillegg. Så blir fort 7-8000kr for vognen, men som sagt er dette en vogn vi kan ha leeenge. Hva tror du om den? Legger ved noen linker så du får sett på den. Link 1, Link 2, Link 3(Hjemmesiden til Easywalker). Endret 19. februar 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. februar 2012 #222 Del Skrevet 19. februar 2012 Vet du hva? Jeg har endelig kommet i gang med tøflene! Jeg måtte jo selvfølgelig ha "strikking for dummies", nemlig hjelp fra Drops! Haha, så her har jeg sittet og sett på filmsnutter mens jeg har strikket. Men det hjalp virkelig, for jeg mistet ingen masker og er straks ferdig med å strikke nr. 2, så nå har jeg snart et nytt par tøfler. Må bare få tak i stoppenål så jeg får montert de. Fornøyd? Ja. Skal legge ut bilder av de når de er ferdige. Haha, tror ikke jeg ville ha forstått det uansett hvor flink du har vært til å forklare. Det er ikke lett å velge i det hele tatt.. Jeg er ikke så streng på hvilken pris vognen skal ha om jeg kan bruke den lenge, altså fra nyfødt til så lenge den holder rett og slett. Så først på den Bugaboo-vognen, men da vi var innom BabyShop i går synes jeg bag'en virket så smal. Kan ikke være en bra vogn på vinteren her i Norge i hvert fall. Men en vogn jeg fikk øynene opp for er Easywalker qtro plus, 2011-modellen. Koster 5-6000kr, også må bag kjøpes i tillegg. Så blir fort 7-8000kr for vognen, men som sagt er dette en vogn vi kan ha leeenge. Hva tror du om den? Legger ved noen linker så du får sett på den. Link 1, Link 2, Link 3(Hjemmesiden til Easywalker). OI! Den Easywalker-vogna var jo knall da!! Den ville jeg nok absolutt ha vurdert! Leste bare positivt om den også.. Skikkelig stilig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. februar 2012 #223 Del Skrevet 20. februar 2012 Grattis med endelig vellykket strikkeprosjekt Gleder meg til å se ferdige tøfler :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #224 Del Skrevet 21. februar 2012 OI! Den Easywalker-vogna var jo knall da!! Den ville jeg nok absolutt ha vurdert! Leste bare positivt om den også.. Skikkelig stilig.. Jeg likte den vognen! Men nå har jeg hørt rykter om at de skal slutte å selge den på babyshop og barnas hus. Lurer så fælt på hvorfor.. Er jo ikke krise om en må kjøpe i utlandet, men vi så gjerne vite hvorfor de ikke vil fortsette med en så bra vogn? Grattis med endelig vellykket strikkeprosjekt Gleder meg til å se ferdige tøfler :D Sitter og venter på at vanskemaskinen blir ferdig nå, er veldig spent. Håper de ikke har krympet alt for mye. Hvilken vogn skal dere ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #225 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Unnfangelsen finner sted omkring: 19. oktober 2011 Hjertet begynner å slå: 13. november 2011 Embryoet beveger seg: 7. desember 2011 Alle indre organer er ferdig formet: 14. desember 2011 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 14. desember 2011 Risiko for spontanabort avtar: 28. desember 2011 Kvalmen avtar for de fleste: 4. januar 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 11. januar 2012 Fosteret svelger og tisser: 25. januar 2012 Tid for ultralyd: 1. februar 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 8. februar 2012 Ordinær UL 13. Februar. Fosteret begynner å få et søvnmønster: 22. februar 2012 Fosteret begynner å høre: 14. mars 2012 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 11. april 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned: 16. mai 2012 Svangerskapspermisjonen begynner: 22. juni 2012 Antatt termindato: 13. juli 2012 20 uker i dag, endelig halvveis! Endret 22. februar 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. februar 2012 #226 Del Skrevet 22. februar 2012 Halvveis allerede!!? Hurra!! Så gøy at du er kommet så langt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #227 Del Skrevet 23. februar 2012 Halvveis allerede!!? Hurra!! Så gøy at du er kommet så langt!! Tiden går faktisk veldig fort! Til tross for at jeg er 100% sykemeldt og ikke har noe å gjøre om dagene. Taaakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 23. februar 2012 #228 Del Skrevet 23. februar 2012 Tiden går faktisk veldig fort! Til tross for at jeg er 100% sykemeldt og ikke har noe å gjøre om dagene. Taaakk! Jaa, kjedelig med sykemelding altså. Men kan man ikke jobbe så kan man ikke. Sånn er det bare! Er bare at dagene blir ekstra lange..men godt du føler at tiden flyr av sted!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 23. februar 2012 #229 Del Skrevet 23. februar 2012 Hurra for halvveis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #230 Del Skrevet 25. februar 2012 Jaa, kjedelig med sykemelding altså. Men kan man ikke jobbe så kan man ikke. Sånn er det bare! Er bare at dagene blir ekstra lange..men godt du føler at tiden flyr av sted!! Sykemelding er veldig kjedelig. Men sånn går det, er ikke noe jeg bestemmer så. Får bare høre på de som en proffe og vet hva som er best. Dagene blir veldig ensformige, er vel det som er verst. Det er veeeldig kjedelig å være sykemeldt. Har jo flyttet til en ny plass og kjenner absolutt ingen her. Så lite sosialt kan en si.. Si fra om dere bor i OSlo/Akershus og har lyst på en ny venn. Hurra for halvveis!! Takk! --- FIkk vite i en tråd jeg har laget her inne om Easywalker Qtro Plus, at den nå er på 40% avslag på Barnas Hus. Det står mellom den og Bugabooen for vår del, og når den nå er på salg så frister den bare enda mer. Fin sum vi kan spare der da! Samboer er dessverre på jobb i dag, så får ikke vært med. Blir nok ikke det samme uten han. Fikk sendt melding til svigermor og hun ville gjerne bli med bort. Så snart er jeg på vei til Barnas Hus for å se om jeg vil kjøpe oss vogn. Håper de har igjen noen farger jeg vil ha da.. Wish me good luck! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. februar 2012 #231 Del Skrevet 25. februar 2012 Sykemelding er veldig kjedelig. Men sånn går det, er ikke noe jeg bestemmer så. Får bare høre på de som en proffe og vet hva som er best. Dagene blir veldig ensformige, er vel det som er verst. Det er veeeldig kjedelig å være sykemeldt. Har jo flyttet til en ny plass og kjenner absolutt ingen her. Så lite sosialt kan en si.. Si fra om dere bor i OSlo/Akershus og har lyst på en ny venn. Takk! --- FIkk vite i en tråd jeg har laget her inne om Easywalker Qtro Plus, at den nå er på 40% avslag på Barnas Hus. Det står mellom den og Bugabooen for vår del, og når den nå er på salg så frister den bare enda mer. Fin sum vi kan spare der da! Samboer er dessverre på jobb i dag, så får ikke vært med. Blir nok ikke det samme uten han. Fikk sendt melding til svigermor og hun ville gjerne bli med bort. Så snart er jeg på vei til Barnas Hus for å se om jeg vil kjøpe oss vogn. Håper de har igjen noen farger jeg vil ha da.. Wish me good luck! Hadde vært gøy å bli kjent med deg, bare synd jeg bor AAALT for langt unna...altså, Lillehammer Lykke til med barnevognkjøp! Skikkelig kupp med 40% da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #232 Del Skrevet 25. februar 2012 Hadde vært gøy å bli kjent med deg, bare synd jeg bor AAALT for langt unna...altså, Lillehammer Lykke til med barnevognkjøp! Skikkelig kupp med 40% da!! Så søt du er! Men ja, blir litt langt unna. De hadde jo selvfølgelig trøbbel med bankterminalene sine i dag, men fikk lagt av vogna + bag til over helga. Sparte en del penger for å si det sånn, havnet på nesten 10000kr, og vi må betale 5600kr. Veldig greit for en helt ny vogn! Ble så vi kjøpte denne vognen i den fargen, er litt usikker på om vi skal kjøpe med bag'en(har lagt av i den fargen) i samme farge eller om vi skal gå for svart bag.. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #233 Del Skrevet 27. februar 2012 Etter en herlig slutt på uka i går med sol og varme var det meget skuffende å åpne øynene i dag. Det snør.. Hadde håpet at det skulle holde seg så det ble enklere å komme seg ut om dagene, frister rett og slett ikke å gå tur i drittvær. Kjenner korsryggen og bekkenet krangler bare mer og mer, liker det virkelig ikke. Sover veldig dårlig om nettene, til tross for puter her og der + støtte under magen. Skal til fysioterapeuten igjen i dag, så får håpe det hjelper litt på. Skulle ønske det var en magisk øvelse som gjorde alt greit! En ting jeg lurer på.. Ei på jobben kom ut med at hun var gravid for 1-2 uker siden. Da hadde hun nesten akkurat blitt gravid uke 5-6 eller noe. Er ikke det veldig tidlig å dele slike ting? Må jo være utrolig trist om noe skulle skje.. Hun kom ut med nyheten på FB i går, bare 7-8 uker på vei. Jeg husker selv at jeg begynte å blø i uke 6-8 og følte at ingenting var trygt. Ser jo også på forskjellige forum hvor mange som mister frem mot UL. Triste greier.. Kanskje jeg reagerer på det fordi jeg opplevde det jeg opplevde i begynnelsen, i tillegg så vet fremdeles ikke folk på jobb(kun sjefer) og har så absolutt ikke delt nyheten på FB enda. Når fortalte dere "hele verden" om graviditeten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. februar 2012 #234 Del Skrevet 27. februar 2012 Etter en herlig slutt på uka i går med sol og varme var det meget skuffende å åpne øynene i dag. Det snør.. Hadde håpet at det skulle holde seg så det ble enklere å komme seg ut om dagene, frister rett og slett ikke å gå tur i drittvær. Kjenner korsryggen og bekkenet krangler bare mer og mer, liker det virkelig ikke. Sover veldig dårlig om nettene, til tross for puter her og der + støtte under magen. Skal til fysioterapeuten igjen i dag, så får håpe det hjelper litt på. Skulle ønske det var en magisk øvelse som gjorde alt greit! En ting jeg lurer på.. Ei på jobben kom ut med at hun var gravid for 1-2 uker siden. Da hadde hun nesten akkurat blitt gravid uke 5-6 eller noe. Er ikke det veldig tidlig å dele slike ting? Må jo være utrolig trist om noe skulle skje.. Hun kom ut med nyheten på FB i går, bare 7-8 uker på vei. Jeg husker selv at jeg begynte å blø i uke 6-8 og følte at ingenting var trygt. Ser jo også på forskjellige forum hvor mange som mister frem mot UL. Triste greier.. Kanskje jeg reagerer på det fordi jeg opplevde det jeg opplevde i begynnelsen, i tillegg så vet fremdeles ikke folk på jobb(kun sjefer) og har så absolutt ikke delt nyheten på FB enda. Når fortalte dere "hele verden" om graviditeten? Jaa, stusselig vær!! Jeg syntes det var litt tidlig å publisere en graviditet! Er såå mye som kan skje enda...Man er jo aldri helt sikker, men så tidlig ville jeg aldri fortalt det. Veldig dumt om det skjer noe uventet og hun må forklare til alle som begynner å lure på hvorfor magen hennes ikke vokser.... Men men, det får nå være opp til hver enkelt. Jeg fortalte det til sjefen i uke 10 og resten av kollegaene i uke 18. Familie og venner fikk vite etter den magiske 12-ukers grensa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. februar 2012 #235 Del Skrevet 27. februar 2012 Ja, det var tidlig å fortelle synes jeg også.. Skjønner jo at man er glad, og har lyst til å skrike det ut til hele verden. Men her har jeg fremdeles ikke gjort det.. Fortalte det til sjefen og familien i uke 13 ca, og venner litt gradvis etter det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 3. mars 2012 #236 Del Skrevet 3. mars 2012 Du hadde falt ut av mine innlegg, men nå har jeg funnet deg igjen Tenkt at du er over halvveis nå da, Det må være utrolig godt! Kan tenke meg at det var stort å være på UL og se det lille knøttet som ligger inne i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 3. mars 2012 #237 Del Skrevet 3. mars 2012 Første gangen fortalte vi det til nær familie i uke 9, fordi det var julaften og det var stas å fortelle det på akkurat den dagen men da mista jeg i uke 11, og det var kjempetrist at det var så mange andre som ble lei seg, men samtidig godt å ha dem der. Men å annonsere det på FB så tidlig? Det hadde jeg ikke orka, tenk å måtte forklare til hele verden hvis noe skulle gå galt? Denne gangen har vi venta lenge med å fortelle, de andre to gangene etter tidlig UL i uke 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
synnesynne Skrevet 3. mars 2012 #238 Del Skrevet 3. mars 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #239 Del Skrevet 7. mars 2012 Du hadde falt ut av mine innlegg, men nå har jeg funnet deg igjen Tenkt at du er over halvveis nå da, Det må være utrolig godt! Kan tenke meg at det var stort å være på UL og se det lille knøttet som ligger inne i magen Hei Mala! Så utrolig hyggelig å se deg her igjen. Ja, er over halvveis nå. Blir bare mer og mer realistisk dette! Gutten i magen sparker og herjer som bare det, herlig! UL var helt magisk rett og slett, hadde lyst tilbake på UL med en gang jeg gikk ut av rommet jeg.. Blir nok så vi gir oss lov til å dra på 3D-ultralyd rundt uke 28 tenker jeg. Enda en smugtitt knøttet. Det var veldig tidlig synes jeg. Jeg skal ærlig si at jeg hadde et annet syn på graviditet før jeg ble gravid selv. Jeg skulle strutte rundt og bare skryte av magen min hele tiden f.eks.. Jada. En tenker ikke på at en kan bli slått ut av svangerskapsplager allerede etter positiv test omtrent, at en kan få blødninger og kjenne at en ikke er så trygg på at alt er ok. Den følelsen er helt grusom.. Er så glad for at jeg kun hadde fortalt det til mine aller nærmeste den tiden jeg slet mest med blødninger og kvalme. Nå har kvalmen gitt seg helt, takk og looov! Nå er det kun andre plager som jeg bare må lære meg å leve med rett og slett, bla bekkenløsning. Men nå som magen begynner å vokse så kjenner jeg at det er litt mer stas å være gravid. Stor mage og en veldig aktiv gutt i magen! 22 uker i dag!! (magebilde kommer etter hvert, jeg må bare lære meg hvordan.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 7. mars 2012 #240 Del Skrevet 7. mars 2012 Tenk at du er over halvveis allerede Tiden flyyyyr jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå