Selma_ Skrevet 15. januar 2012 #181 Del Skrevet 15. januar 2012 Artig med doppler ja! Jeg fikk låne av en venninne, og var veldig deilig når vi endelig fant hjertelyden selv Så nå ligger den her som backup så jeg kan høre på hjertelyd hvis jeg blir i tvil.. Regner med at det ikke blir så mye lytting når jeg begynner å kjenne bevegelser, da merker man jo litt bedre at man er gravid Håper ud har hatt en bra helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #182 Del Skrevet 15. januar 2012 Artig med doppler ja! Jeg fikk låne av en venninne, og var veldig deilig når vi endelig fant hjertelyden selv Så nå ligger den her som backup så jeg kan høre på hjertelyd hvis jeg blir i tvil.. Regner med at det ikke blir så mye lytting når jeg begynner å kjenne bevegelser, da merker man jo litt bedre at man er gravid Håper ud har hatt en bra helg! Det er veldig greit med doppler. Hvor ofte hører du etter hjertelyden? Jeg gleder meg så til å kjenne bevegelser i magen jeg, håper jeg er en av de heldige som kjenner det før uke 20. Har du kjent noe enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. januar 2012 #183 Del Skrevet 15. januar 2012 Det er veldig greit med doppler. Hvor ofte hører du etter hjertelyden? Jeg gleder meg så til å kjenne bevegelser i magen jeg, håper jeg er en av de heldige som kjenner det før uke 20. Har du kjent noe enda? Hvis du vet hva du skal kjenne etter så kan du helt sikkert greie å merke bevegelse før uke 20... Jeg begynte å merke det etter UL i uke 18, men veldig svakt. Det kan ofte kjennes ut som små "smikk", luftbobler som sprekker eller som om noen stryker/sveiper deg innvendig i magen. Jeg er litt dårlig til å forklare..hehe.. Du kan hvertfall glede deg, for det er helt magisk. Særlig også når det blir skikkelig kraft i sparkene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 16. januar 2012 #184 Del Skrevet 16. januar 2012 Det er veldig greit med doppler. Hvor ofte hører du etter hjertelyden? Jeg gleder meg så til å kjenne bevegelser i magen jeg, håper jeg er en av de heldige som kjenner det før uke 20. Har du kjent noe enda? Har bare lytta et par ganger, så regner med at det blir kanskje 1-2 ganger i uka framover Ang bevegelser: Har faktisk kjent bittelitt svakt Bare som "luftbobler", men i dag kjente jeg jammen noen små dunk også. Enten var det baby, eller leamus i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #185 Del Skrevet 17. januar 2012 Hvis du vet hva du skal kjenne etter så kan du helt sikkert greie å merke bevegelse før uke 20... Jeg begynte å merke det etter UL i uke 18, men veldig svakt. Det kan ofte kjennes ut som små "smikk", luftbobler som sprekker eller som om noen stryker/sveiper deg innvendig i magen. Jeg er litt dårlig til å forklare..hehe.. Du kan hvertfall glede deg, for det er helt magisk. Særlig også når det blir skikkelig kraft i sparkene! Jeg håper virkelig det. Nei-nei, jeg skjønner akkurat hva du mener med "smikk"! Fra uke 11-14 så synes jeg tiden har gått så fort, men nå føler jeg egentlig at det begynner å gå litt sakte igjen.. Sikkert fordi jeg vet at det ikke er sååå lenge til vi skal på ul. Er veldig spent på når vi får time. Gleder oss skikkelig til å se knøttet, og ikke minst å kjenne spark. Hihi, nesten så jeg blir litt sjalu på deg som har kommet så langt.. Hehehe! Har bare lytta et par ganger, så regner med at det blir kanskje 1-2 ganger i uka framover Ang bevegelser: Har faktisk kjent bittelitt svakt Bare som "luftbobler", men i dag kjente jeg jammen noen små dunk også. Enten var det baby, eller leamus i magen Hihi, måtte høre hver dag i helga. Det fordi jeg var i slags lykkerus fordi jeg endelig fikk bekreftet at det var noe der. Beste følelsen i verden akkurat nå! Kremt, kjenner det frister å høre i dag og.. Hihi. Du har det? Heldiggrisen! Håper virkelig jeg er like heldig! --------------- Første dag på jobb i går. Hva kan jeg si.. Dagen startet med ekstrem kvalme, så vidt jeg klarte å sette meg på toget.. Ikke fikk jeg i meg så mye mat heller. De som var på jobb i går tok meg godt i mot og følte ikke at folk var nysgjerrige på hvorfor jeg har vært borte. Veldig greit! Var på jobb 4 timer og da jeg dro hjem var jeg helt ødelagt.. Null energi, kvalm, hodepine og stiiiv nakke. KOm meg hjem og sov i 3-4 timer. Hadde så vondt. Natten var lik, sov dårlig og våknet med samme smertene jeg hadde da jeg sovnet. Så fikk beskjed fra legen om å holde meg hjemme i dag og i morgen. Kjenner at dette begynner å ta på psykisk nå. Er så tungt å være så sliten og være i så dårlig form over lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #186 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg og samboer har tenkt litt på om vi burde ordne oss med en katt til, noe som frister veldig. Katten vår er veldig redd andre dyr, så om vi skal ha en til så må det bli en kattunge. Kattunger virker sikkert ikke som en like stor trussel. Tror det er greit at pusen har en lekekompis når knøttet kommer til verden, har hørt av andre at katten kan bli veldig sjalu om ikke. Og det vil vi jo ikke! Noen av dere som har husdyr? Og hvordan tror dere det kommer til å bli når babyen kommer til verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. januar 2012 #187 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg og samboer har tenkt litt på om vi burde ordne oss med en katt til, noe som frister veldig. Katten vår er veldig redd andre dyr, så om vi skal ha en til så må det bli en kattunge. Kattunger virker sikkert ikke som en like stor trussel. Tror det er greit at pusen har en lekekompis når knøttet kommer til verden, har hørt av andre at katten kan bli veldig sjalu om ikke. Og det vil vi jo ikke! Noen av dere som har husdyr? Og hvordan tror dere det kommer til å bli når babyen kommer til verden? Personlig syntes jeg at alle dyr burde være 2..enten det er katt, hund, hest..hva som helst egentlig. For da har dem alltid selskap i hverandre. Selv har jeg 4 katter og gruer meg litt til hvordan det blir med så mange hårballer rundt den lille... Men forhåpentligvis går det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #188 Del Skrevet 18. januar 2012 Personlig syntes jeg at alle dyr burde være 2..enten det er katt, hund, hest..hva som helst egentlig. For da har dem alltid selskap i hverandre. Selv har jeg 4 katter og gruer meg litt til hvordan det blir med så mange hårballer rundt den lille... Men forhåpentligvis går det bra! Jeg er enig med deg, men synes det spesielt gjelder katter da de er mye mer hjemme alene. Kattepusen tror jeg har blitt banket opp av ei katt uten at jeg vet det så hun er veldig redd for andre dyr dessverre.. Har endelig begynt å klare å være litt ute nå da, selv om det ikke blir den lange stunden ute av gangen. Så tar vi ting rolig så skal det nok gå greit å få en katt til i huset. 4 katter, så herlig. Samboer vil selv ha minst 3, men det blir nok ikke før vi har en større plass å bo. Og når vi har kjøpt og ikke leier leilighet. Hva heter kattene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. januar 2012 #189 Del Skrevet 18. januar 2012 Enig! Katten blir sikkert kjempeglad for en kompis! :) Mine katter heter Lucifer, Beathe, Miriam og Pondus. Hehe, en merkelig kombinasjon av navn på mine kjære pelsdotter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #190 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Enig! Katten blir sikkert kjempeglad for en kompis! :) Mine katter heter Lucifer, Beathe, Miriam og Pondus. Hehe, en merkelig kombinasjon av navn på mine kjære pelsdotter Morsomme navn! Katten her heter Mia, et søtt navn til ei lita søt katt. Hun er veldig liten av vekst, møtte ei katt på 9 mnd her om dagen og hun var lengre enn Mia(snart 4). Hun blir nok en kjempefin kompis til evt ny katt, selv om hun er litt diva. Lyst på hund også jeg da, men det blir nok ikke før livet har begynt å roe seg ned litt. :gjeiper: Endret 19. januar 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #191 Del Skrevet 21. januar 2012 Dagen i dag har vært litt bedre, ikke like mye hodepine og nakken verker ikke like mye. *bank i bordet* Fremdeles null energi, men fikk gjort litt husarbeid i går og litt i dag. Så må si meg veldig fornøyd med min innsats(da sammenligner jeg selvfølgelig med hvordan det har vært mens jeg har vært syk;))! Nå er det litt klesvask som står igjen på planen, så blir det sofaen igjen. Så blir det en tur i dusjen for å så dra på butikken, må handle inn litt småting til helga. Heldigvis så slipper vi å lage noe spesielt i kveld da vi er heldige og skal få middag hjemme hos svigermor og samboers søsken. Hun er kokk, så maten er alltid toppers! Blir sulten bare jeg tenker på maten.. Nom-nom! God helg kjære KG-jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #192 Del Skrevet 21. januar 2012 Unnfangelsen finner sted omkring: 20. oktober 2011 Hjertet begynner å slå: 14. november 2011 Herligste lyden Embryoet beveger seg: 8. desember 2011 Alle indre organer er ferdig formet: 15. desember 2011 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 15. desember 2011 Risiko for spontanabort avtar: 29. desember 2011 Kvalmen avtar for de fleste: 5. januar 2012 Kremt, nå har det ikke helt gitt seg hos meg. Fremdeles småkvalm i uke 15.. Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 12. januar 2012 (Jeg kjente første kynner 14+5, er ikke det ganske tidlig?) Fosteret svelger og tisser: 26. januar 2012 Tid for ultralyd: 2. februar 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 9. februar 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 23. februar 2012 Fosteret begynner å høre: 15. mars 2012 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 12. april 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned: 17. mai 2012 Svangerskapspermisjonen begynner: 23. juni 2012 Antatt termindato: 14. juli 2012 (Datoen stemmer ikke helt med tickeren her inne på KG, men det er sånn ca. riktig. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. januar 2012 #193 Del Skrevet 25. januar 2012 Hvordan går det med deg? Vet ikke om det er tidlig å kjenne kynnere i uke 14.. Jeg kjente selv de første kynnerene i uke 16... Alle er forskjellige så jeg tipper det ikke er unormalt å kjenne det såpass tidlig i svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #194 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvordan går det med deg? Vet ikke om det er tidlig å kjenne kynnere i uke 14.. Jeg kjente selv de første kynnerene i uke 16... Alle er forskjellige så jeg tipper det ikke er unormalt å kjenne det såpass tidlig i svangerskapet Hei Ara. Her går det fint. Kvalmen har gitt seg, bare litt uggen av og til men det går greit. Men sliter meg rygg og nakke, skikkelig dritt. Går til fysio 2 ganger i uken nå og er 50% sykemeldt i 3 uker til. D'oh.. Men det må nok til. Hvordan går det der? Fikk snakket med sykehuset i dag og fikk endelig dato for UL, skal dit 13 februar. Er vel da 18+4, tror jeg. :gjeiper: Endelig er det noe jeg kan se frem til igjen for å få dagene til å gå litt fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #195 Del Skrevet 29. januar 2012 I går kjente jeg de første veldig tydelige bevegelsene i magen. Var litt usikker på om det var det jeg kjente og fant frem doppleren og fikk bekreftet ganske tydelig at knøttet var veldig aktiv. Sukk, nå gleder jeg meg masse til UL! :hjerte: Ang. UL så tror jeg kanskje jeg må få flyttet timen, kan ikke ha timen på ettermiddagen/kvelden den uka.. Håper virkelig ikke at vi må vente veldig før ny time. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 4. februar 2012 #196 Del Skrevet 4. februar 2012 I går kjente jeg de første veldig tydelige bevegelsene i magen. Var litt usikker på om det var det jeg kjente og fant frem doppleren og fikk bekreftet ganske tydelig at knøttet var veldig aktiv. Sukk, nå gleder jeg meg masse til UL! :hjerte: Ang. UL så tror jeg kanskje jeg må få flyttet timen, kan ikke ha timen på ettermiddagen/kvelden den uka.. Håper virkelig ikke at vi må vente veldig før ny time. :/ Fantastisk følelse, ikke sant? Når skal du på UL? Det blir jo sååå spennende! Har du noen formening om hva som skjuler seg der inne? UL tar deg liksom til et nytt stadie av svangerskapet, når man endelig får smugkikke på mageboeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #197 Del Skrevet 5. februar 2012 Fantastisk følelse, ikke sant? Når skal du på UL? Det blir jo sååå spennende! Har du noen formening om hva som skjuler seg der inne? UL tar deg liksom til et nytt stadie av svangerskapet, når man endelig får smugkikke på mageboeren... Tror rett og slett jeg bare hadde flaks den dagen, for har ikke kjent noe spesielt etter det. Var hos jordmor her om dagen, en vellykket time forresten, og som hun sa så kan mine harde kynnere komme av at babyen sparker eller snur seg. Og da er det ikke så rart om jeg ikke kjenner noe spesielt for kynnerne er vonde nok i seg selv. :/ Skal på UL mandag 13, er heldigvis ikke så lenge til! Jeg er litt usikker på hva det kan være, alle de jeg kjenner har fått gutt så er veldig urealistisk om det skulle være noe annet. Samboer er sikker på at det blir gutt. :gjeiper: Så lenge knøttet er sunt og friskt, så er jeg fornøyd. Kanskje på tide med en liten tippeliste? Ellers så synes jeg UL er litt skummelt og jeg, er redd for at det skal være noe galt med knøttet. Flere som hadde slike tanker før UL? Jeg klarer liksom ikke å glede meg så mye for jeg føler jeg må holde hodet kaldt i tilfellet det skulle komme negative nyheter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #198 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Unnfangelsen finner sted omkring: 20. oktober 2011 Hjertet begynner å slå: 14. november 2011 Herligste lyden Embryoet beveger seg: 8. desember 2011 Alle indre organer er ferdig formet: 15. desember 2011 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 15. desember 2011 Risiko for spontanabort avtar: 29. desember 2011 Kvalmen avtar for de fleste: 5. januar 2012 Kremt, nå har det ikke helt gitt seg hos meg. Fremdeles småkvalm i uke 15.. Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 12. januar 2012 (Jeg kjente første kynner 14+5, er ikke det ganske tidlig?) Fosteret svelger og tisser: 26. januar 2012 Tid for ultralyd: 2. februar 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 9. februar 2012 Ultralyd 13 februar. :D Fosteret begynner å få et søvnmønster: 23. februar 2012 Fosteret begynner å høre: 15. mars 2012 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 12. april 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned: 17. mai 2012 Svangerskapspermisjonen begynner: 23. juni 2012 Antatt termindato: 14. juli 2012 (Datoen stemmer ikke helt med tickeren her inne på KG, men det er sånn ca. riktig. ) -------------- Tidenes korteste tippeliste: : ara : Selma_ Gratulerer til oss og ara som tippet riktig. Endret 13. februar 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. februar 2012 #199 Del Skrevet 5. februar 2012 Tror rett og slett jeg bare hadde flaks den dagen, for har ikke kjent noe spesielt etter det. Var hos jordmor her om dagen, en vellykket time forresten, og som hun sa så kan mine harde kynnere komme av at babyen sparker eller snur seg. Og da er det ikke så rart om jeg ikke kjenner noe spesielt for kynnerne er vonde nok i seg selv. :/ Skal på UL mandag 13, er heldigvis ikke så lenge til! Jeg er litt usikker på hva det kan være, alle de jeg kjenner har fått gutt så er veldig urealistisk om det skulle være noe annet. Samboer er sikker på at det blir gutt. :gjeiper: Så lenge knøttet er sunt og friskt, så er jeg fornøyd. Kanskje på tide med en liten tippeliste? Ellers så synes jeg UL er litt skummelt og jeg, er redd for at det skal være noe galt med knøttet. Flere som hadde slike tanker før UL? Jeg klarer liksom ikke å glede meg så mye for jeg føler jeg må holde hodet kaldt i tilfellet det skulle komme negative nyheter.. Ah, ok! Men du kjenner nok mer liv etterhvert skal du se! Bare knøttet blir bittelitt sterkere Jeg syntes også det var veldig skummelt med UL, samtidig som jeg var spent som en unge på julaften.. Men man går selvsagt med en liten bekymring for om alt er bra..Det er jo ikke noe rart. Alle ønsker seg jo friske og sunne barn! Men jeg er helt sikker på at alt er bra med lille bollen din, og jeg tipper forresten at det er en liten som skjuler seg der inne. Min kjære var også overbevist om at det var gutt hos oss, og det stemte også! Ja, det går fort til neste mandag da!!Åh, jeg er så spent på dine vegne!! Prøv å glede deg mye og bekymre deg lite for det er en helt spesiell opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #200 Del Skrevet 5. februar 2012 Ah, ok! Men du kjenner nok mer liv etterhvert skal du se! Bare knøttet blir bittelitt sterkere Jeg syntes også det var veldig skummelt med UL, samtidig som jeg var spent som en unge på julaften.. Men man går selvsagt med en liten bekymring for om alt er bra..Det er jo ikke noe rart. Alle ønsker seg jo friske og sunne barn! Men jeg er helt sikker på at alt er bra med lille bollen din, og jeg tipper forresten at det er en liten som skjuler seg der inne. Min kjære var også overbevist om at det var gutt hos oss, og det stemte også! Ja, det går fort til neste mandag da!!Åh, jeg er så spent på dine vegne!! Prøv å glede deg mye og bekymre deg lite for det er en helt spesiell opplevelse! Blir bare litt utålmodig, vil jo helst kjenne noe nå. Godt jeg ikke er alene, veldig blandede følelser. Henger fremdeles litt igjen etter å ha mistet to ganger, liksom litt urealistisk at det skal gå bra denne gangen. :gjeiper: Blir nok mye mer realistisk etter UL og når magen har fått en mer tydelig kul. :gjeiper: Jeg skal bruke hele denne uken på å kun tenke positivt. Skal bli flinkere til å tillate meg å tenke fremover og at vi skal baby i hus. Nå føler jeg nesten at det er en evighet til den 13... Håper ikke knøttet er sjenert av seg, for vil så gjerne vite kjønn! Litt enklere med innkjøp av babyting bla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå