Gjest Abelone Skrevet 14. november 2003 #1 Del Skrevet 14. november 2003 Er det slik at det er veldig stor eller veldig liten sjanse for å bli gravid når man hopper av i svingen? Etter deres erfaring eller tro. Jeg og mannen min kan ikke (vil ikke) bruke noen prevensjon, fordi det er så mye ekkelt med det..... Bivirkninger av p-piller og slikt, og forferdelig kjedelig med kondom. Så vi holder nå på med masse deilig sex, på andre måter, og ofte litt sånn avhopping rett før. Jeg tipper jo på at det kan gå "galt" en dag, men det er ingen krise akkurat nå iallefall. Men jeg lurer på hvor lett det kan være å bli gravid på dette viset. Hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. november 2003 #2 Del Skrevet 14. november 2003 Vårt resultat av å hoppe av i svingen sitter på rommet sitt og spiller data akkurat nå. En grei gutt på 14 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. november 2003 #3 Del Skrevet 14. november 2003 Bruker du ikke prevensjon, blir du gravid. Sånn er det med den saken! Ikke satse på sikre perioder eller avhopp eller noe annet - kan kroppen din bli gravid, og han også er fruktbar, så blir du det. bruker dere ikke prevensjon, må dere regne med et barn. for abort er ikke noe prevensjonsmiddel. Dessuten kan det da vel ikke være annet enn ganske anspent for han å skulle hoppe av hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 14. november 2003 #4 Del Skrevet 14. november 2003 Tusenfryd, det er da på ingen måte slik du sier. Det høres så bastant ut. "Bruker du ikke prevensjon, blir du gravid." Vi har ikke brukt prevensjon på 3 år, og har ikke blitt gravide. Vi har to fra før av, som det ikke var noe problem med å få når vi bestemte oss for det. Derfor spør jeg om andres erfaringer med dette med å hoppe av. Vi har kjempedeilig sex, og synes ikke det er anspent i det hele tatt. Det fungerer kjempefint, rett og slett. Og abort er på ingen måte aktuelt for oss. Om vi blir gravide så er det helt i orden, nå. Men vi har ikke blitt det, og har ikke gått inn for det heller. Vi klarer vel kanskje ikke å bestemme oss helt :blunke: Jeg skulle egentlig kanskje ønske at jeg plutselig var blitt gravid, men foreløpig har vi ikke latt det stå til på ordentlig ennå. Jeg oppfatter innlegget til deg Tusenfryd som en sånn der skolelærerpekefinger til meg, og det trenger jeg ikke. Vi tar fullt ansvar for det vi gjør, og vi har det deilig. Men jeg lurte altså på andres erfaringer med dette og hoppe av da.... om det er veldig ofte at det blir barn av det, og om vi eventuelt må være enda mer uforsiktige.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettan* Skrevet 14. november 2003 #5 Del Skrevet 14. november 2003 Om dere ikke har noen grunn til å "frykte" graviditet, kan dere vel bare fortsette med "å hoppe av i svingen". Tror vel bare det man forsøker å si her, er at et par soldater er nok til at du blir gravid, og de soldatene må ikke nødvendigvis komme ut i form av en full utløsning fra han side. Noen kan slippe av gårde før det "big bang" og dette behøver ikke han kjenne i det hele tatt. Noen blir gravide selv om de "tror man hoppet av i tide" mens andre som dere tydligvis har klart å unngå dette. Poenget er vel bare at i deres neste samleie kan det "gå galt" (som ikke er så galt for dere) også smeller det i sikringsboksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. november 2003 #6 Del Skrevet 15. november 2003 For din del, Abelone, som er i en situajon der det ikke spiller noen rolle om du blir gravid eller ei, så er "hoppe av" en helt grei metode. Det forstår du selv, og du er også klar over risikoen for å bli gravid. Hvor stor sannsynlighet det er for å bli gravid kan ikke vi svare deg på, for det avhenger av mye; fruktbarheten, syklus, hvor ofte dere har sex osv. De som bruker denne metoden som prevansjon og IKKE ønsker å bli gravid bør absolutt tenke som Tusenfryd sier; bruker du ikke prevansjon blir du gravid. Hoppe av er ikke prevansjon! Det er flaks/uflaks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2003 #7 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg mener å ha hørt at folk som bruker denne metoden, blir gravid innen 12 mnd. Altså... burde du ha vært gravid tre ganger nå.... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noorgie Skrevet 15. november 2003 #8 Del Skrevet 15. november 2003 Er vel enig med både Tusenfryd og Mie! Hun på snart 16 "ligger over hos ei venninne" i kveld. Du kan aldri være sikker når du bare spruter litt " her og litt der". Ikke vær så dum at dere bare lar det stå til, og løser det enkelt med en lettvint abort!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. november 2003 #9 Del Skrevet 15. november 2003 Ok, jeg beklager hvis jeg ga deg noe du ikke trengte. Men seriøst; jo, man kan bli gravid når man ikke bruker prevensjon. Hvis du leser hele innlegget mitt, så ser du at jeg også sier HVIS dere begge er fruktbare. Hvis dere en gang ønsker dere barn og har virkelig ikke brukt prevensjon på tre år, ville jeg kanskje tatt en tur til legen og sjekket det. Noen ganger er det da også på plass med en pekefinger. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg lærte hvert fall tidlig på skolen om avhopp og sikre perioder som IKKE godkjente metoder for ikke å få barn - og det burde du også ha fått med deg. Noe annet er som å tro at man ikke kan bli gravid første gangen man ligger sammen. Og seriøst - er man seksuelt aktiv og voksen, så bør man vite bedre. Mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. november 2003 #10 Del Skrevet 15. november 2003 hvis mannen klarer å trekke seg ut tidsnok er det ikke så veldig stor sjanse akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 15. november 2003 #11 Del Skrevet 15. november 2003 tror nok at d er stor nok sjangse for å bli gravid til at man ikke skal basere seg på denne metoden hvis man har sex regelmessig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 15. november 2003 #12 Del Skrevet 15. november 2003 hvis mannen klarer å trekke seg ut tidsnok er det ikke så veldig stor sjanse akkurat Det kommer alltid litt sæd ut før det går for en mann da. Enhver kvinne som har sugd en mann til han kommer burde da vite dette, hvertfall. Nettopp derfor er ikke hoppe-av-i-svingen noen særlig heldig metode hvis man ønsker å unngå og få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. november 2003 #13 Del Skrevet 15. november 2003 Det kommer alltid litt sæd ut før det går for en mann da. Enhver kvinne som har sugd en mann til han kommer burde da vite dette, hvertfall. Nettopp derfor er ikke hoppe-av-i-svingen noen særlig heldig metode hvis man ønsker å unngå og få barn.det er ikke sæd som kommer ut men den væsken som sædcellene ligger i.. noen ganger kan det være noen få sædceller. men det er vanligvis ikke nok til å gjøre en kvinne gravid,fordi det trengs ganske mange sædceller til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. november 2003 #14 Del Skrevet 15. november 2003 det er ikke sæd som kommer ut men den væsken som sædcellene ligger i.. noen ganger kan det være noen få sædceller. men det er vanligvis ikke nok til å gjøre en kvinne gravid,fordi det trengs ganske mange sædceller til det Sorry, Lurven. Du tar feil. En sædcelle som når frem er nok til å befrukte egget. Jeg VET at denne metoden er langt i fra sikker. Som sagt, beviset er en grei gutt på fjorten år. Tull&tøys å hevde at dette er prevansjon, det er det ikke. Det er et sjansespill som før eller senere går galt. Når det går galt vet man ikke. Sånn er det med den saken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 15. november 2003 #15 Del Skrevet 15. november 2003 Tusenfryd sier:Noen ganger er det da også på plass med en pekefinger. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg lærte hvert fall tidlig på skolen om avhopp og sikre perioder som IKKE godkjente metoder for ikke å få barn - og det burde du også ha fått med deg. Noe annet er som å tro at man ikke kan bli gravid første gangen man ligger sammen. Og seriøst - er man seksuelt aktiv og voksen, så bør man vite bedre. Mener jeg. _________________ Jeg setter pris på svarene du gir i mange sammenhenger, Tusenfryd. Men dine svar til meg her, viser at du ikke klarer å oppfatte det jeg sier, og svarer på en nedvurderende måte. Jeg tar det store forbehold at jeg ikke klarer å formulere ordentlig det jeg mener. Jeg er fullt klar over at man kan bli gravid med å hoppe av i svingen. Jeg vet at det ikke fins sikre perioder. Jeg er fullt klar over at også første gangen med sex kan man bli gravide! Og seriøst: jeg er seksuelt aktiv, og voksen, og jeg vet ganske mye. Så mye at jeg ikke trenger en sånn: "det burde du fått med deg-pekefinger". Jeg har fått med meg alt dette, og det skriver jeg også. Det eneste jeg lurer på er "hvor lett" det er å bli gravid ved avhopp.... og jeg skjønner også at det er umulig å komme med ett riktig svar på det. Jeg ville bare høre hva folk her mener om det, og tror. Ellers takk for alle innspill. Det er jaggu mange meningsvoktere her på kg..... og av og til er kanskje jeg også en av dem..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. november 2003 #16 Del Skrevet 15. november 2003 http://www.lommelegen.no/art/art2021.asp 8-25 par av 100 som bruker denne metoden vil bli gravide i løpet av et år. Litt mindre enn 1 par blir gravide med p-piller, og bittelitt fler med kondom. Mao ganske usikkert, men om det ikke er krise å få en ny gjør jo ikke det noe. og etter at en ny evt er kommet, kan jo en av dere sterilisere seg? (Om dere da ikke vil ha enda flere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. november 2003 #17 Del Skrevet 15. november 2003 Sorry, Lurven. Du tar feil. En sædcelle som når frem er nok til å befrukte egget. Jeg VET at denne metoden er langt i fra sikker. Som sagt, beviset er en grei gutt på fjorten år. Tull&tøys å hevde at dette er prevansjon, det er det ikke. Det er et sjansespill som før eller senere går galt. Når det går galt vet man ikke. Sånn er det med den saken!hvis det er få sædceller som kommer ut vil ingen av dem nå frem... fordi de vil bli "drept" av bakterier inni skjeden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. november 2003 #18 Del Skrevet 15. november 2003 Ja, jeg beklager igjen hvis jeg tråkker noen på tærne. Det var overhode ikke meningen å være nedvurderende. Svaret er vel at det er ikke noe fasitsvar og ja, man KAN bli gravid men BEHØVER ikke bli det. At du selv har brukt denne metoden i tre år - som du fortalte etter at du stilte spørsmålet ditt - er vel svar godt nok som noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse Skrevet 16. november 2003 #19 Del Skrevet 16. november 2003 Er det slik at det er veldig stor eller veldig liten sjanse for å bli gravid når man hopper av i svingen? Etter deres erfaring eller tro. Jeg og mannen min kan ikke (vil ikke) bruke noen prevensjon' date=' fordi det er så mye ekkelt med det..... Bivirkninger av p-piller og slikt, og forferdelig kjedelig med kondom. Så vi holder nå på med masse deilig sex, på andre måter, og ofte litt sånn avhopping rett før. Jeg tipper jo på at det kan gå "galt" en dag, men det er ingen krise akkurat nå iallefall. Men jeg lurer på hvor lett det kan være å bli gravid på dette viset. Hva tror du?[/quote'] Dette er en helt grei metode for dere, i den livsituasjonen dere er i, men absolutt ikke å anbefale for de som trenger en sikker prevensjon! Hvor lett/ikke lett det er å bli gravid er det helt umulig å si noe om, selv om det finnes statistikker som andre her har referert til. Det blir nærmest som å spille lotto med et ukjent antall "kuler". Lar han det gå i skjeden når du har "sikre perioder"? Ellers må det vel i lengden bli utilfredstillende for han alltid å måtte trekke seg tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 16. november 2003 #20 Del Skrevet 16. november 2003 Og jeg er fadder til ei som ble til på den måten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå