Gå til innhold

755 kr for en legetime? OMG

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Skal jeg ringer opp og avbestille eller?

Skal sjekke om en føflekk er farlig eller ikke. Har ventet en stund og ikke gjort noe med det. Hos fastlegen er det evigheter med kø pga ferieavvikling.

Dette er hos et privat legesenter.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig pris for en legetime på et senter som ikke har støtte fra det offentlige.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var sykt dyrt da.. Men men.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde avbestilt timen og bestilt på den lokale helsestasjonen min, hos en hvilken som helst turnuskandidat. Hvis de er usikre, går de og henter en av fastlegene og får de til å dobbeltsjekke. Det har skjedd meg 4 ganger, og dermed har jeg spart på dyyyyre privatklinikker. Om du har mulighet til dette, anbefaler jeg deg det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde avbestilt timen og bestilt på den lokale helsestasjonen min, hos en hvilken som helst turnuskandidat. Hvis de er usikre, går de og henter en av fastlegene og får de til å dobbeltsjekke. Det har skjedd meg 4 ganger, og dermed har jeg spart på dyyyyre privatklinikker. Om du har mulighet til dette, anbefaler jeg deg det.

Men er det ikke ventetid på den lokale helsestasjonen også?

Skal ut og reise snart, så er det derfor jeg ville sjekke nå. Kunne ha gjort dette for leeeeenge siden, men trege meg.

Hvis den skulle være farlig og han legen ønsker å fjerne den, kan jeg da heller ta det opp med fastlegen min istedet?

Jeg må vel ikke gjøre det hos den sinnsyk dyre privatlegen vel?

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor så er det nesten aldri ventetid på turnuslegene, men fastlegen min kan jeg bare glemme å se på lenge.

Jeg har fjernet til sammen 6 føflekker, alle ufarlige, men de var bare ubehagelige å ha. 3 av dem ble tatt av turnuskandidat der og da, det er sånt de kan gjøre på noen minutter. Og turnusen fikk en annen erfaren lege til å overvåke selve inngrepet som tok kanskje 1 min eller noe, bare så det var trygt for meg.

Selv hos en turnus betalte jeg nesten 300kr for å fjerne føflekken, så jeg vil tro du må LANGT over 1000lappen for å få han privatlegen til å gjøre det..

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor så er det nesten aldri ventetid på turnuslegene, men fastlegen min kan jeg bare glemme å se på lenge.

Jeg har fjernet til sammen 6 føflekker, alle ufarlige, men de var bare ubehagelige å ha. 3 av dem ble tatt av turnuskandidat der og da, det er sånt de kan gjøre på noen minutter. Og turnusen fikk en annen erfaren lege til å overvåke selve inngrepet som tok kanskje 1 min eller noe, bare så det var trygt for meg.

Selv hos en turnus betalte jeg nesten 300kr for å fjerne føflekken, så jeg vil tro du må LANGT over 1000lappen for å få han privatlegen til å gjøre det..

Kostet over 2500 eller noe i den duren for å fjerne den hos den private legen.. Turnusleger, hvor finner man dem? :filer:

Gjest odisi73
Skrevet

Ta plaster på føflekken hvis du er redd for å få sol på den mens du venter til din fastlege er tilbake.

Hvis ikke må du betale dyrere for å komme raskere til legen på en privatklinikk,sånn er det.

Skrevet

De fleste legesentere har turnusleger. Ring der fastlegen din er, og spør om du kan komme inn til en turnuslege.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar og drar til han private legen for nå. De har stengt på legesenteret mitt nå.

Om jeg må fjerne den, så kan jeg vel velge å gjøre det hos fastlegen?

(Føflekken er visst på rompa mi..... :sjenert: )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis man er redd for hudkreft så er det greit å huske på at 750 er ca det samme som en frisørtime, og det kan redde livet ditt :) Bare for å sette det i perspektiv...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har fastlegen henvist til hudlege. Joda, det tar tid, men som regel så haster det ikke og sitter bare i hodet vårt.

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det var så dyrt til å være privat... Betalte mye mer på volvat... Syns det var verdt det siden jeg ville ha gjort det fort og det var i ansiktet mitt, så ganske viktig at det ble pent.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis man er redd for hudkreft så er det greit å huske på at 750 er ca det samme som en frisørtime, og det kan redde livet ditt :) Bare for å sette det i perspektiv...

Er bare litt fattig for tida, men jeg ser den altså.:)

• Liker 1
Skrevet

Bortsett fra til bryllupet mitt, hr jeg ALDRI betalt så mye for frisørtime!:fnise: *kverulere*

• Liker 1
Skrevet

Sist jeg var hos privat hudlege kom timen på rundt 1200 kr. Synes dette var billig, jeg.

Gjest bare meg
Skrevet

Ganske dyrt ja. Men ikke så galt da, han fjerner vel den på flekken ;)

Alt privat innen helse sektoren er dyrt, selv betaler jeg 1000 i uka hos psykolog, det er jo gøy :snurt:

Gjest D.O.A.
Skrevet (endret)

Bortsett fra til bryllupet mitt, hr jeg ALDRI betalt så mye for frisørtime!:fnise: *kverulere*

I Oslo så er det omtrent så mye du må betale for en klipp med vask ;)

Dra til legen du ts, bedre å betale litt mye og få det unnagjort, enn å eventuelt utsette noe som burde vært sjekket! :)

Endret av D.O.A.
Skrevet

Jeg betaler glatt 1200 kr for å få en time i løpet av en uke dersom jeg er usikker på noe, enn å vente i 4 mnd på en offentlig spesialist.

Gjest kittycat
Skrevet

noen som vet om de under 16 må betale for sånn føflekk-sjekk hos vanlig lege? :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...