AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Er det mulig å beskrive hvordan det smaker? Jeg kommer til å få tilbud om det ganske snart, men jeg har alltid tenkt at det skal jeg ikke smake på noen gang. Ser ikke godt ut, men noen påstår at det smaker helt nydelig? Skal jeg ta sjansen?
Gwen Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Skal du spise på restaurant eller hjemmelaget? Sushi smaker best som helt nylaget av kokker på restaurant, med ingredienser som passer deg. På Lille Asia i Oslo har de sushi med fritert kylling inni, for de som gjerne ikke vil ha rå fisk. Selv liker jeg en på Nama i Bergen, med laks og fritert scampi. De er best når de er lunkne, kald sushi blir jeg kvalm av. Du burde heller ikke spise DeliDeLuca sin før du har spist skikkelig sushi. Smaken er en blanding av fisk og ris, tangen pleier ikke å smake noe som helst, men om den smaker dårlig og er seig og ekkel å tygge, så må du ikke tro all sushi er sånn. Du dypper dem i litt soya, gir litt mer smak, men bare ha biiiittelitt på, mye soya er dårlig. Den rå fisken er ikke bare fisk som er kutta opp og slengt inni en sushi, det er godt behandlet fisk som er god å tygge med mye smak.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 ts: Jeg skal visst på skikkelig restaurant i Oslo. Men hva smaker selve fisken da? Ingenting, slik at en må ha "saus" for at det skal smake noe?
nattsvermer Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Fisken smaker rett og slett fisk. Men jeg synes smaken er mildere enn om fisken er kokt eller stekt. Enig i at du bare skal ha litt soya. Og det er fisken som skal dyppes, ikke risen. Ta også litt wasabi i soyaen for en sterkere smak.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 Er det mulig å beskrive hvordan det smaker? Jeg kommer til å få tilbud om det ganske snart, men jeg har alltid tenkt at det skal jeg ikke smake på noen gang. Ser ikke godt ut, men noen påstår at det smaker helt nydelig? Skal jeg ta sjansen? Du dør ikke av å prøve. Det verste som kan skje er at du ikke liker det, men du bør smake. For tenk om du liker det? Jeg ville også anbefalt å smake det flere ganger, for jeg likte det ikke før etter andre gangen jeg smakte det. Og du bør smake det på et sted hvor de er kjent for å ha god sushi. Det er mange crappy sushisteder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå