Gjest ts Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Da jeg var liten hadde jeg halsbetennelse, halsinfeksjoner støtt og stadig. Konstant forkjøla. Gikk på pensilinkurer så og si hele høst vinter og vår. Mener de sa noe om at jeg hadde falske mandler også. Husker det var mye inn og ut til leger, undersøkelser og slikt. Planen var vist at jeg skulle opperere mandlene dengang, men det ble ikke gjort. Er usikker på hvorfor. Tror det kom av at moren min ikke taklet at noen skulle opperere i halsen på meg. Opp gjennom årene har jeg flere ganger spurt om å bli vurdert til å ta mandlene siden jeg så ofte har halseplager. Men legen er ikke villig, har påstått hardnakket at det ikke gjøres slik lengre. Men jeg er så lei av disse halseplagene, det går i vanlig halsinfeksjoner, betennelser og streptokokker. Sist var en alvårlig streptokokk-byll infeksjon. Tett i nesen er jeg så og si hele tiden, men noe skyldes nok midd/støv allergi. Har også mye av disse hvite illeluktende klumpene bak i svelget. Virker nesten som de også ramler ut lengre ned i svelget av og til. Disse "greiene" tyter ved siden av drøvlen hvor en ser sprekker med hvite klumper hele tiden. Ikke får en så god ånde av det heller Har lest flere steder at om en har hatt streptokokk byll infeksjon bør en fjerne mandlene, derfor har jeg litt håp om at det er et godt argument nå. Men nå er jeg blidt over 40 så vet ikke om det utføres på så "gamle" passienter ? Hva er best, minst smertefult og minst komplikasjoner av opperasjon eller å brenne mandklene vekk ? Blir en noe bedre etterpå ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå