Gå til innhold

Urad dal

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dal makhani er min favorittrett her i verden, og i den oppskriften jeg synes er best skal det være urad dal (sorte linser). Den eneste lokale asia-butikken her jeg bor har blitt lagt ned, så nå tenkte jeg å benytte muligheten til å kjøpe inn linser når jeg skal til Oslo i helga!

Noen som kan tipse meg om butikker nær sentrum der man får kjøpt urad dal? (på pakken står det gjere "Urid whole") På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dal makhani er min favorittrett her i verden, og i den oppskriften jeg synes er best skal det være urad dal (sorte linser). Den eneste lokale asia-butikken her jeg bor har blitt lagt ned, så nå tenkte jeg å benytte muligheten til å kjøpe inn linser når jeg skal til Oslo i helga!

Noen som kan tipse meg om butikker nær sentrum der man får kjøpt urad dal? (på pakken står det gjere "Urid whole") På forhånd takk :)

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, har bare sett røde og hvite her jeg bor. Men lurte på om du ville dele oppskriften din med meg? Ble så glad i all slags daal da jeg var i India, men har ikke klart å lage god daal her hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

På Grønlands torg er det en innvandrerbutikk med godt utvalg i linser og bønner. Det er ikke så langt fra Oslo S. Du kan også prøve i Storgata. Gå til holdeplassen "Brugata" (utenfor Gunerius) og fortsett litt bortover gata i kjøreretning på den sisa av veien som Gunerius er. I gata mellom Gunerius og 7eleven er det også en innvandrerbutikk, men der er ikke utvalget så bra i indisk mat. Men om du fortsetter ned den gata, kommer du også til Grønland.

Jeg vil også gjerne ha oppskrift. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...