Gå til innhold

Er sukrinmelis det samme som vanlig melis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurte på om noen vet om sukrinmelis er det "samme" som vanlig melis? At jeg kan bruke det istedet for melis?

Gjest Katee
Skrevet

Ja, du kan bruke det slik som du ville brukt vanlig melis. Sukrinmelis inneholder 0 kalorier og 0 gi, slik at man ikke skal få en økning i blodsukkeret og kan derfor brukes av diabetikere.

Jeg bruker Sukrinmelis fordi jeg ikke tåler sukker noe særlig. Funker veldig fint til baking :)

Skrevet

Må bare få tilføye at jeg ikke ville brukt sukrinmelis utelukkende. Sukrin gir en veldig "kald" følelse bak på tungen, som du kjenner godt hvis du bruker for mye av det. Dette er nok en vanesak, men jeg har aldri blitt vant til det.

Jeg bruker det i tillegg til vanlig melis og/eller annen søtning og liker best å bruke sukrin i kalde ting som is, smoothies etc. for da kamufleres den "kalde" smaken litt.

Vær også obs på at sukrin ikke har helt samme egenskapene som sukker, og etter min erfaring så funker det ikke bra å bruke bare sukrin i bakverk. Det reagerer annerledes enn sukker på oppvarming og løses dårligere opp. Men her må man jo prøve seg frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...