lilletuss87 Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 vi skal nå ha klassereunion etterhvert, og det er første reunionen, dvs. det er ikke såå lenge siden vi har gått ut av barneskolen. 10 år. vi sitter noen i klassekomiteen og vi lurer på hvordan det er, skal man lage i stand mat osv, eller er det kun drikke som man evt. tar med selv, og pottis som gjelder?? hva syns dere?? skal selvfølgelig ha diverse "leker" utover kvelden, fra ting vi husker fra "gamledager" fint om jeg kan få noen synspunkter på dette med mat eller ikke på en sånn kveld
Antlers Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Vi hadde skikkelig mat, og det var stor suksess. Drikke og snacks tok vi med selv. Vi benyttet oss av de klassekameratene som hadde valgt å utdanne seg innen/jobbe med mat. Gud så flinke de var, det er noe av det beste jeg har spist! Masse forskjellig å smake på, og forskjellige typer kjøtt av skikkelig kvalitet. Vi tok inngangspenger for å dekke ingredienser + leie av lokale. Mener å huske at det kom på 200 kr pr. person, men da var vi også to "klasser". Jeg synes det er på sin plass med mat ved en slik anledning, men det trenger ikke være så dyrt. Maten kan jo være alt fra enkel pizza til buffet
liv Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Vi bestilte pizza, foreldra til ene driver pizza-kiosk så vi fikk de til innkjøpspris
Christiane_W Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 Da vi hadde 10-års reunion etter ungdomsskolen hadde vi to-retters middag (hovedrett og dessert), det ble bestilt fra kjøkkenet på selskapslokalet vi var i. Vi fikk to glass drikke til maten og jeg mener prisen var 350 kr pr. person. Drikke for resten av kvelden hadde vi med selv. Jeg synes absolutt dere burde ha noe mat, om ikke annet bestille pizza.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Jeg er ikke overbevist om at skikkelig mat er en god ide. Det er lettere å dra hvis det bare er snacks, og iom at mange ikke ser tilbake på ungdomsskoletiden med glede kan det være en fordel. Hvis en som ikke hadde det så bra er i tvil om h*n skal komme, er det mer sannsynlig at h*n velger å kommer hvis det er lett å dra. 2
Christiane_W Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Jeg synes det er stor forskjell på å ha en to-retters middag og å bestille pizza. Pizza er jo mer "avslappet" og ikke fullt så forpliktende. Spesielt om dere har tenkt at folk skal drikke alkohol er det viktig at folk får i seg noe mat i løpet av kvelden, potetgull/snacks er ikke nok.
Gjest Raindrops Skrevet 19. juni 2011 #7 Skrevet 19. juni 2011 Jeg er ikke overbevist om at skikkelig mat er en god ide. Det er lettere å dra hvis det bare er snacks, og iom at mange ikke ser tilbake på ungdomsskoletiden med glede kan det være en fordel. Hvis en som ikke hadde det så bra er i tvil om h*n skal komme, er det mer sannsynlig at h*n velger å kommer hvis det er lett å dra. Jeg synes egentlig ikke dette er noe man burde ta hensyn til på en slik måte. Nå har jeg aldri vært på en slik gjenforening selv, men jeg trodde mat var noe som hørte med på slike ting? Det kan jo bli en lang kveld uten for de som har tenkt å være der til festens slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #8 Skrevet 19. juni 2011 Det kan jo bli en lang kveld uten for de som har tenkt å være der til festens slutt. Da er jo pizza en god ide. Mindre forpliktende enn en toretters, og nok mat for de som blir til hanegal. Ofte er det vel de som stortrivdes som sitter i slike festkomiteer, og da er det forståelig at de tror alle vil ha mest mulig tid sammen. 1
Glynis Skrevet 19. juni 2011 #9 Skrevet 19. juni 2011 Jeg er ikke overbevist om at skikkelig mat er en god ide. Det er lettere å dra hvis det bare er snacks, og iom at mange ikke ser tilbake på ungdomsskoletiden med glede kan det være en fordel. Hvis en som ikke hadde det så bra er i tvil om h*n skal komme, er det mer sannsynlig at h*n velger å kommer hvis det er lett å dra. Jeg synes det blir for dumt å sulte ut de som faktisk gleder seg av den grunn. At det skal være en stiv treretters synes jeg derimot ikke er passende. 2
Gjest Badabing Skrevet 19. juni 2011 #10 Skrevet 19. juni 2011 På våre har vi: -bestilt middag (enkel gryterett), noe som ikke ble særlig dyrt -fyrt opp en grill og hatt med grillmat selv 1
Gjest Tirkes Skrevet 19. juni 2011 #11 Skrevet 19. juni 2011 Vi hadde bare snacks husker jeg, men til gjengjeld mye av det. Vi inviterte kun klassen, ikke kullet (A, B og C klasser) så vi endte med å bli 12 stykker. Vi møttes privat og det var stor suksess. Spørs hva man gjør det til, men sørg for at folk vet hva som skjer så de ikke møter sultne uten servering eller mette til full servering.
Christiane_W Skrevet 20. juni 2011 #12 Skrevet 20. juni 2011 Hos oss var hele kullet invitert. Grunnen til dette var at på ungdomsskolen jeg gikk kom elevene fra to barneskoler og vi ble splittet og delt inn i nye klasser på ungdomsskolen. Man havnet i klasse med noen fra klassen på barneskolen, noen fra paralell-klassen og noen fra den andre skolen. Mange var derfor venner på kryss av klassene og derfor ble hele kullet invitert. Dette må man selvsagt vurdere ut fra hvordan det var lagt opp på den enkelte skolen, men hos oss ville det vært veldig dumt å kun invitere en enkelt klasse. 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 20. juni 2011 #13 Skrevet 20. juni 2011 Mat er en god ide, fordi alle får satt seg ned ved samme bord og snakket om løst og fast FØR alle blir kanakas. Men som noen andre nevner, synes jeg også at toretters middag blir litt drøyt. Et par, store, gode pizzaer burde holde i massevis. Men ikke noe grandishelvete, sleng på med noe fra det lokale pizzaforetaket deres
Gjest Consensio Skrevet 20. juni 2011 #14 Skrevet 20. juni 2011 Kan jeg bare spørre hva som menes med pottis?
Antlers Skrevet 20. juni 2011 #15 Skrevet 20. juni 2011 Kan jeg bare spørre hva som menes med pottis? Potetløv, pottitsnavvel, potetgull, chips, osv. Avhengig av hvor du kommer fra
lilletuss87 Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #17 Skrevet 20. juni 2011 tusen takk for mange forslag!! :O)
FruLuna Skrevet 21. juni 2011 #18 Skrevet 21. juni 2011 Vi hadde tapas-buffet. Synes det passet perfekt, folk blir mette og det er ikke så stivt som toretter servert ved bordene. Passer vel best hvis man ikke er altfor mange (vi var kanskje 40-50 stk?) og krever litt organisering så det ikke blir altfor lange køer ved buffeten. Og så er det jo viktig at det er nok mat! Kanskje det kan være en idé at alle tar med en rett, hvis man ikke vil ha det så dyrt? Det bør vel også organiseres litt, slik at man får litt variasjon (f.eks. at noen tar med brød, noen en kjøttrett, andre en salat osv.) Reunion er kjekt! Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå